2026-08-24, 22:16
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jo men att vilja utplåna Israel och att förneka Israels existens är inte samma sak. Man kan förneka Israels existens, eller vilja ersätta staten med en annan politisk ordning utan att vilja utplåna landet.

Inte om befolkningen i området har uppfostrats med idéen att de måste mörda alla judar för att religionen ska fungera. Sen är det så fånigt att tro att judar går på sånt där, israelerna har levt under existentiellt hot varje dag i mer än 100 år. De kommer ihåg hur det var innan Israel skapades och de kommer ihåg vad araberna sa då också.
Citera
2026-08-24, 22:37
Medlem
void-exes avatar
Vidrigt det Ben Gvir planerar, ungefär som att vi inte kommit längre och, fortfarande befinner oss i medeltiden.
Citera
2026-08-24, 23:13
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av void-exe
Vidrigt det Ben Gvir planerar, ungefär som att vi inte kommit längre och, fortfarande befinner oss i medeltiden.
Offentliga avrättningar är väl ganska vanligt i muslimska länder? Håller med om att det är medeltida.
I USA får väl anhöriga till offer få bevittna avrättningar i vissa delstater. Det känns mer OK än offentliga avrättningar. Sen kan jag tänka mig att få beskåda då man hänger Putin i en lyktstolpe på Röda Torget eller Kim den fete skickas iväg fastbunden på en missil över Kinesiska Sjön.

Jag kommer inte åka till Israel för att kolla in då man hänger Palestinska terrorister.
Citera
2026-08-25, 06:09
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
hur går det för "Muslimska brödraskapets 100 gånger mer pengar än AIPAC i amerikanska valen 2026" förresten.
AIPACs inflytande diskuteras mycket, men muslimska brödraskapets enorma resurser verkar det bara vara du som har koll på

Jag skrev Qatar, men visst, Qatar är Muslimska Brödraskapet om du inte fattade det. Du är ju lite efterbliven har jag märkt. Missade du flygplanet som Trump fick eller?
Citera
2026-08-25, 08:18
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Nä, men det här tilltaget är fanimej osmakligt deluxe.

Förvisso, och lite ovärdigt en sk. demokrati.

Men, det är grundproblemet med muslimer.

Överallt, inklusive i Sverige, sänker muslimer sakta men säkert anständigheten och den allmänna oacceptansen för ociviliserat beteende till deras nivå.

Genom sina egna handlingar och attityden att alla former av överseende med dem är att betrakta som en svaghet och något att nyttja för att flytta fram positionerna.

Så, i detta fall är jag helt med Israel.
De har inget val.

Och, ärligt, inte vi heller.
Tidsfråga.
Citera
2026-08-25, 08:48
Medlem
Endast individer som döms för terrorrelaterad brottslighet kommer att bli hängda. Enkelt - var inte en terrorist så klarar du dig.
Citera
2026-08-25, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Endast individer som döms för terrorrelaterad brottslighet kommer att bli hängda. Enkelt - var inte en terrorist så klarar du dig.

Det tolkas ju som att förneka den "palestinska identiet" av pro-pallisarna, så det är anlednigen till att man vrålar och skrammlar med ksatruller, men rycker på axlarna när iraq hänger 100 tals med terrorister (även "svenska" terrorister festligt nog)
Citera
2026-08-25, 18:05
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/socialsekreterare-ville-att-publika-hangningar-skulle-sandas-tar-avstand
Citat:
En socialsekreterare på Luleå kommun skrev att han hoppades att publika hängningar av palestinier skulle gå att se på någon streamingtjänst: ”Bara att poppa popcorn”. Medarbetaren uppger att han försökte vara smårolig, men Luleå kommun menar att förtroendet kan ha skadats och har inlett ett ärende.

– Luleå kommun tar bestämt avstånd, säger Anna Saxin, verksamhetschef på socialförvaltningen.
Citera
2026-08-25, 19:55
Medlem
HomoDeuss avatar
Det finns NOLL chans att vi får se publika hängningar av terrorister i Israel.
Citera
2026-08-25, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Det finns NOLL chans att vi får se publika hängningar av terrorister i Israel.

Jo, tyvärr är det nog så, men vi kan nog få följa själva "7 oct Tribunalens" process rätt bra, den ska vara offentlig.
Citera
2026-08-26, 01:28
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
låt mig gissa vem som får definiera det.

Margaret Thatchers kända citat "Nelson Mandela är en terrorist, Pinochet är en gentleman" comes to mind
Citera
2026-08-26, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
låt mig gissa vem som får definiera det.

Margaret Thatchers kända citat "Nelson Mandela är en terrorist, Pinochet är en gentleman" comes to mind

Israel är den enda demokratin i mellanöstern och har ett mycket rättssäkert system som sköter sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in