2026-08-20, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Undrar hur detta kommer att påverka äktenskapet? Meghan vantrivdes i England och har tydligen tagit upp sin karriär igen. Hon kommer väll tillbringa mycket tid i USA
Tror jag också. Jag förmodar dessutom att familjen hade stannat i USA om inte Trump hade återkommit till Vita huset. Hans nya period har förändrat hela det politiska och mediala klimatet i USA i en riktning som jag tänker mig att varken Harry eller Meghan trivs med, och Trump har dessutom för vana att dra in familjemedlemmar och närstående som en del av sin retorik när han försöker sätta tryck på någon, t ex genom att börja snacka sjaskigt, nedlåtande eller smickrande om någons pappa eller fru ("Hon är bra, varför är hennes man en sån dum jävla sopa?" osv). Harry och Meghan vill säkert inte bli indragna när Trump får nya anledningar att bråka med den brittiska regeringen, kungaparet eller några andra. Alltså flyttade de tillbaka.
Citera
2026-08-21, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Pengarna är nog slut.
Läste att de brände typ en miljon kronor i veckan på boende, personal och livets nödtorft.
Det är svårt att tro att de inte har pengar när det kostar multum att flytta till ett nytt land, inköp av ytterligare ett hus mm mm

Särskilt med tanke på att de behåller nuvarande hus i Kalifornien och Portugal.
Citera
2026-08-21, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Dan Wootton tar upp flytten tillbaka till UK och han är inte glad: https://www.youtube.com/watch?v=tp58SuHsNVQ
Tur att Dan Wootton inte bestämmer vart vuxna människor flyttar eller inte flyttar då.
Citera
2026-08-21, 16:05
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Tror jag också. Jag förmodar dessutom att familjen hade stannat i USA om inte Trump hade återkommit till Vita huset. Hans nya period har förändrat hela det politiska och mediala klimatet i USA i en riktning som jag tänker mig att varken Harry eller Meghan trivs med, och Trump har dessutom för vana att dra in familjemedlemmar och närstående som en del av sin retorik när han försöker sätta tryck på någon, t ex genom att börja snacka sjaskigt, nedlåtande eller smickrande om någons pappa eller fru ("Hon är bra, varför är hennes man en sån dum jävla sopa?" osv). Harry och Meghan vill säkert inte bli indragna när Trump får nya anledningar att bråka med den brittiska regeringen, kungaparet eller några andra. Alltså flyttade de tillbaka.

Deras barn skall börja skolan enligt bbc.

Dumt vara måltavlor i usa för de vapentokiga jänkarna.
Citera
2026-08-21, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Deras barn skall börja skolan enligt bbc.

Dumt vara måltavlor i usa för de vapentokiga jänkarna.
De hade naturligtvis kunnat placera barnen på internatskola i England (eller låtit dem gå i skola i Kanada?), men de vill förstås ha barnen hos sig hemma också,. Jag tror att det är speciellt viktigt för Harry som förlorade sin egen mor på ett så traumatiskt sätt.
Citera
2026-08-21, 17:24
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
De hade naturligtvis kunnat placera barnen på internatskola i England (eller låtit dem gå i skola i Kanada?), men de vill förstås ha barnen hos sig hemma också,. Jag tror att det är speciellt viktigt för Harry som förlorade sin egen mor på ett så traumatiskt sätt.

Sant. Sedan är det nog tradition att låta kidsen gå på Eton,.vägg i vägg med Windsor

Viktigt är de kan knyta kontakter med likasinnade., grevar och baroner.

Hellre det än bjäbbiga us kids.. ryser ...
Citera
2026-08-22, 07:23
Medlem
Hela den här historien är så fruktansvärt sorglig. Att gå från det, i någon mening, finaste man kan va - en prins - till det lägsta man kan va - en influenser - och sedan behöva fly undan sina misslyckanden med svansen mellan benen. Hoppas dom hittar vad dom söker i England.
Citera
2026-08-22, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forzzte
Hela den här historien är så fruktansvärt sorglig. Att gå från det, i någon mening, finaste man kan va - en prins - till det lägsta man kan va - en influenser - och sedan behöva fly undan sina misslyckanden med svansen mellan benen. Hoppas dom hittar vad dom söker i England.

Efter vad jag har förstått så har Harry aldrig riktigt trivts i USA. Det är nog han som varit drivande i att flytta tillbaka. Sedan får vi väl se hur äktenskapet fungerar i England. Meghan vantrivdes där och hon ska ta upp sin karriär igen
Citera
2026-08-22, 10:29
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forzzte

Bakslag i rätten. De hade stämt AP för förtal.

Domaren tyckte de hade inga bevis. Så. Nu blir det skadestånd på 35M GBP. Runt 500 mille.

Tillsammans med några andra iofs, bl.a. Elton John.

https://www.bbc.com/audio/play/m0030ch7
Senast redigerad av Mullret 2026-08-22 kl. 10:32.
Citera
2026-08-22, 10:59
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry
Det är svårt att tro att de inte har pengar när det kostar multum att flytta till ett nytt land, inköp av ytterligare ett hus mm mm

Särskilt med tanke på att de behåller nuvarande hus i Kalifornien och Portugal.
Jag tror inte att Harry har något riktigt begrepp om pengar så som vi vanlisar har. Han tycks ta sin ställning och pengarna för givna. Om det går illa kan han alltid vända sig till sin pappa. Jag tvivlar på att kung Charles vill se hur hans yngste son hamnar hos kronofogden.
Citera
2026-08-27, 15:54
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Efter vad jag har förstått så har Harry aldrig riktigt trivts i USA. Det är nog han som varit drivande i att flytta tillbaka. Sedan får vi väl se hur äktenskapet fungerar i England. Meghan vantrivdes där och hon ska ta upp sin karriär igen
De verkar ha anlänt med privatjet igår och inga chockrubriker i slaskpressen ännu
Om Meghan efter att de fått ordning på ev lånat kunglig stuga och fått barnen i lämpligt dyr privatskola,
börjar vara borta någon månad i Kalifornien så är det nog risk för skilsmässorykten genast.
Citera
2026-08-27, 19:58
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Sant. Sedan är det nog tradition att låta kidsen gå på Eton,.vägg i vägg med Windsor

Viktigt är de kan knyta kontakter med likasinnade., grevar och baroner.

Hellre det än bjäbbiga us kids.. ryser ...
Ja, jag tror också flytten till stor del handlar om att barnen INTE ska gå i någon skabbig amerikansk privatskola. Jag hoppas han kan sluta fred med sin bror i alla fall. De behöver ju varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in