2026-08-21, 16:04
Medlem
Vad tror vi, blir han fälld?

DNA på BO byxor och handväska verkar ju va väldigt bekymmersamt…..
Citera
2026-08-21, 16:07
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haimmler
Vad tror vi, blir han fälld?

DNA på BO byxor och handväska verkar ju va väldigt bekymmersamt…..

Nej. Det tror jag inte.
Finns bara DNA. Man kan inte bli fälld enbart för DNA.

Det måste finnas mer som styrker.
Citera
2026-08-21, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Nej, att använda en nyligen mördad kvinnas handväska, dessutom någon med äldre smak vore otroligt.
Jag håller med dig, men poliserna kanske tänkte på annat sätt.Jag skulle inte heller vilja ha någon handväska om jag vore Barbro. Kanske inte ville vara oartig.
Citera
2026-08-21, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Nej. Det tror jag inte.
Finns bara DNA. Man kan inte bli fälld enbart för DNA.

Det måste finnas mer som styrker.

Kan man inte göra en Al Capone ?? Fälla han får något annat så länge? Typ griftefrid.
Citera
2026-08-21, 16:16
Medlem
-Dizzy-s avatar
Citat:
Kan man inte göra en Al Capone ?? Fälla han får något annat så länge? Typ griftefrid.

Nej, alla dom brotten är presskriberade.
Citera
2026-08-21, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Exakt detta får jag det till med. Riktning från stora porten och ej från vedbacken. Sett till hur han hittas.
Stora porten har en kloss innan tröskel utifrån, så man kan anta att han körde in skottkärran den vägen
Citera
2026-08-21, 16:19
Medlem
Citat:
Jag måste kolla upp. Men förekommer 38'orna tillsammans med 45'orna och i någon så när mängd kan man fundera. Tyckte mig läsa att 38'orna fanns på flera håll i huset, liksom de större. Vet ej hur länge fotspår anses färska.

45'orna har ju i alla fall rört sig över hela nedervåningen och i anslutning till Tors förvaringsmöbler. T ex i sovrummet där väl få gäster bör ha vistats.

Interiör med spår i repris:

Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Detta är det enda jag har hittat.

https://imgur.com/cQJdBdJ

Kommer från FUP:en

Notera avtryck i trappan som upphör efter bara några steg. Typiskt beteende hos främling. Typ "vart leder den här, nej, ointressant..."
Citera
2026-08-21, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag håller med dig, men poliserna kanske tänkte på annat sätt.Jag skulle inte heller vilja ha någon handväska om jag vore Barbro. Kanske inte ville vara oartig.
Nej. oartighet kan det inte vara.
Väskan är ju ett bevismaterial.
Varför lämna ut den, och dessutom till en icke anhörig? Där klantade man sig.
Citera
2026-08-21, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
45'orna har ju i alla fall rört sig över hela nedervåningen och i anslutning till Tors förvaringsmöbler. T ex i sovrummet där väl få gäster bör ha vistats.

Interiör med spår i repris:

Notera avtryck i trappan som upphör efter bara några steg. Typiskt beteende hos främling. Typ "vart leder den här, nej, ointressant..."

Kan typ vara att 38'orna hittat vad som söktes eller/och att det var bråttom efter Gerds mord.
(Möjligt också att 38'orna inte visste om.att Gerd var död). Tror på två GM och att 38 har del i det hela. Vem kunde bara ha blivit så ilsken att man hugger två människor i huvudet med yxa? Nej, planerat.
Citera
2026-08-21, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlvarViking
Det kvinnliga mediumet samarbetade dessutom med ett manligt medium - så polisen borde kanske ta sig en titt på deras fötter😏
Jävligt bra tänkt. Jag är förvisso färgad av fördomar om medier och deras yrkesutövning, så för mig känns det inte långsökt att misstänka att de varit och snokat på gården för att få nåt att "förmedla från andevärlden". Därmed inte sagt att jag tror de skulle ha något med morden att göra, men att det absolut kan vara de som avsatt skoavtryck. Och jag har förresten ingen aning om när seanserna kontra brottsplatsundersökningen, där skospåren säkrades, ägt rum. Framgår väl i FUP, men orkar inte bläddra djävulen just nu.
Citera
2026-08-21, 16:37
Medlem
Citat:
Kan typ vara att 38'orna hittat vad som söktes eller/och att det var bråttom efter Gerds mord.
(Möjligt också att 38'orna inte visste om.att Gerd var död). Tror på två GM och att 38 har del i det hela. Vem kunde bara ha blivit så ilsken att man hugger två människor i huvudet med yxa? Nej, planerat.

Ok, men varför inte fler spår av de mindre skorna?
Citera
2026-08-21, 16:45
Medlem
Citat:

Går inte. Då får man göra någon psykutredning och låsa in honom på det. Väldigt svårt men inte omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in