2026-04-08, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Ser han ut som fantombilden tycker jag synd om honom. Sätt honom på fri fot som tröst.

Om han ser ut som fantombilden och dessutom har genomfört detta dubbelmord så måste detta varit riktigt jäkla otäckt för de stackars offren.
Citera
2026-04-08, 22:14
Medlem
Om han flyttade till södra Sverige efter mordet så kan han bli intressant i mordet på Malte år 2006.
Citera
2026-04-08, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Personen är väl hittad?

Ja och det var viktigt.
Citera
2026-04-08, 22:17
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ok. GW tycks ha lite invändningar mot detta DNA spår. Om det exempelvis visar sig att mannen arbetat i en second hand butik eller klädaffär kan han väl lika väl ha vidrört byxorna där?

Jag resonerar kring att placeringen av DNA:t på byxorna är av stor vikt. Min uppfattning är att det vanligen säkras från insidan av byxor, runt linning eller andra partier man kan tänka greppa tag om för att kunna släpa någon, exempelvis.

Jag skulle påstå att sannolikheten att en butiksbiträdes DNA från ovan nämnda lokaler skulle sitta kvar i sådant skick att det gick att urskilja från brottsoffret eget DNA är försvinnande liten. Det mer troliga är att spåret tillkommer i samband med att brottsoffret ej längre är i livet/har någon form av rörelse.

Särskilt i det avseende att spåret ursprungligen ej avsatts från någon slags kroppsvätska.

Men med detta sagt är det bara mina personliga och alltjämt amatörmässiga resonemang kring det hela.
Citera
2026-04-08, 22:18
Medlem
Med tanke på att ingen som känner honom kommit in i tråden och skvallrat ännu så kan vi utesluta att han är white trash iaf.
Citera
2026-04-08, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Ja och det var viktigt.

Absolut. Men om detta ska kunna leda till åtal kommer det behövas mer bevisning.
Citera
2026-04-08, 22:19
Medlem
emileflournoys avatar
Ingen aning! Kopierade bara en kommentar från en film om Brattås-mordet på Youtube som har skrivits idag.

Han bodde i Härnösand vid tillfället, nära Bankomaten där uttagsförsöket gjordes. Och söker du på hans namn i den här tråden, så kommer du att hitta inlägg. Han bor numera i Malmö

Har personligen ingen som helst aning, kopierade bara ett inlägg.
Citat:
Varför skulle han ha någonting med detta att göra?
Citera
2026-04-08, 22:20
Medlem
Citat:
Om han ser ut som fantombilden och dessutom har genomfört detta dubbelmord så måste detta varit riktigt jäkla otäckt för de stackars offren.

Vad baseras fantombilden på? Finns det vittnen som sett.mördaren?
Citera
2026-04-08, 22:20
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ja, den fantombilden är en riktig klassiker. Men gubben på fantombilden uppfattar jag som en äldre person. Denna person ska väl ha varit i 25 årsåldern när morden begicks?
Håller med om att man uppfattar personen som betydligt äldre och hade nog snarare gissat på att han var i 45 års åldern då. Jo, av det som framkommit så ska han ha varit runt 25 år då.
Citera
2026-04-08, 22:23
Medlem
Citat:
Absolut. Men om detta ska kunna leda till åtal kommer det behövas mer bevisning.

Samtidigt håller det inte att skylla på Mollgan.
Citera
2026-04-08, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen

Den bygger på flera samstämmiga vittnesuppgifter om en medelålders man som sågs nära gården i Brattås på morddagen, bland annat vid en röd bil på vägen nedanför gården.
Citera
2026-04-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen

En man som setts i närheten av mordplatsen, kan egentligen vara någon som inte har ett dugg med detta att göra egentligen.

Om M*t* Boy bodde i närheten av bankomaten för tiden för rånet så är ju det ett spår som är lika gott som fantombilden, om inte bättre egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in