2026-08-21, 13:30
Moderator
Ancistruss avatar
Utsikten fantastiskt, maten helt okej men inget speciellt märkvärdig vad jag vill minnas.
Citera
2026-08-21, 13:35
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage
Märkligt nog var den inget bra. Utsikten var helt fantastisk och såklart det var ganska dyrt men maten var sådär.

Sen själva stängningen var ännu märkligare, först uppgavs att hissarna inte funkade och sen angavs det förändrade säkerhetsläget som orsak,
Bara ätit där ett fåtal gånger, och det var inte direkt någon smaksensation. Men trevligt ställe.

Men vad är det som är så märkligt med stängningen? Det ena behöver ju inte utesluta det andra.

Det första problemet var tekniskt och ekonomiskt.
Och sen tillkom ytterligare problem i form av ändrat säkerhetsläge/ökade säkerhetskrav. Då avgjordes saken.

Eller menar du det handlar om någon slags mörkläggning eller vilseledande?
Senast redigerad av Bone Collector 2026-08-21 kl. 13:40.
Citera
2026-08-21, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Kuknästorrrnet
https://www.youtube.com/watch?v=Ftcur0hCNas
😂
Kött eller feiiisk?
Citera
2026-08-21, 14:08
Avstängd
Haha å vafan drar han omkring på golvet för?!

Citat:
Ursprungligen postat av stockholm-motala
😂
Kött eller feiiisk?
Citera
2026-08-21, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Kiosken på observationsvåningen blev ju mer än en kiosk på slutet.
Utveckla
Citera
2026-08-21, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Vilken EU direktiv pratar vi om då? Finland verkar skita i denna direktiv.
I Nordens nästhögsta TV-torn kan man fortfarande smörja kråset.
https://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4sinneula

Det är väl för att teracom sitter i kaknäs, används för en hel del samhällsviktiga funktioner.
Citera
2026-08-21, 14:23
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
Jag var på rave party uppe i kaknästornet typ 2006-2007 lol

Hade kaknästornet fortfarande varit öppet hade det säkert nu varit en bra unik restaurang om rätt krögade hade fått köra

Berätta mer!

Det är denna del av kaknästornet jag saknar mest att jag inte gick på snarare än jag skulle vilja gå dit för att käka lunch!

Vilken jävla lokal för fest!
Citera
2026-08-21, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Inget speciellt, vanlig husman typ. Man gick dit för utsikten och för att ta några dyra öl innan man drog vidare.

Hur tog man sig dit på bästa sätt? Ligger ju ändå lite off om tanken är att man ska dra vidare sen. Går en busslinje i närheten, typ 69an. Eller promenerade man till tunnelbanan vid Gärdet/Karlaplan? Genuint nyfiken. Men utsikten kanske var värt det.
Citera
2026-08-21, 15:16
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Hur tog man sig dit på bästa sätt? Ligger ju ändå lite off om tanken är att man ska dra vidare sen. Går en busslinje i närheten, typ 69an. Eller promenerade man till tunnelbanan vid Gärdet/Karlaplan? Genuint nyfiken. Men utsikten kanske var värt det.

Man tog bussen dit, tog några bärs, åkte bussen tillbaka och gick på en bättre restaurang inne i stan. Bra ställe att ta med en dejt.
Citera
2026-08-21, 15:26
Medlem
John-Roccas avatar
Julbord med jobbet ungefär 2017. Det var det sämsta julbord jag någonsin smakat.
Citera
2026-08-21, 15:27
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Railmaster
Jag var där på ett svinbra julbord. Hade det länge som referensbord när jag jämförde med andra julbord vi var på med jobbet.
Samma, var där på julbord 2017 och det var riktigt bra men huruvida det är representativt för maten i övrigt vetefan.

Finns det inga planer på att öppna igen? Är ju snudd på kapitalförstöring att inte utnyttja tornet.
Citera
2026-08-21, 15:28
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Rocca
Julbord med jobbet ungefär 2017. Det var det sämsta julbord jag någonsin smakat.
haha vafan, samma år men jag minns det som helt ok. Har åtminstone varit på betydligt sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in