2026-08-21, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Det har du förstås en källa på?

Har inte träffat en enda konservativ kristen högerperson (och jag träffar många) som är antiintellektuella dårar, de har dessutom stora förmögenheter, driver ofta eget eller har välbetalda arbeten och därmed extremt självständiga men du har en källa väl?

Om de pluggar och jobbar istället för att hänga runt med andra likasinnade, om de inte är antivaxxers eller tror sig veta bättre än majoriteten av vetenskapsmän inom en fråga som de inte har forskat om, så är det inte dessa som jag syftar på.
De flesta vänsterpersoner är inte som dessa jubelidioter i Urkult.
De flesta högerpersoner i Sverige är inte sådana som jag syftar på.
De är vanliga inom USAs höger dock.

Jag är själv rätt konservativt lagd.
Tror dock inte på Bibeln eller andra sagoböcker. Jag ser dock ett värde i religion för att behålla den traditionella familjen.
Citera
2026-08-21, 02:13
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Så en "en epigenetisk uppreglering av immunförsvaret" gör alltså immunförsvaret mindre effektivt?

Det är kroppens respons på försvagningen av immunförsvaret som leder till en långsiktig förstärkning. En analog är träningsvärken du känner efter att ha sportat eller jobbat hårt. När dina trasiga och försvagade muskler läkt så blir du lite starkare. För min del så får du vaccinera dig själv och dina barn så mycket du vill, jag ser det som en form av självsanering av korkade svenne bonnläppar, själva källan till Sveriges fördärv.

En populär myt i Sverige för 30-40 år sedan var att "alltför rena hem" var orsaken till explosionen av allergier hos barn och ungdomar. Idag så är det bortom allt rimligt tvivel att allergiexplosionen orsakades av att man vaccinerade barn i allt större utsträckning. Neurotoxiska vaccinadjuvanter orsakar också ADHD och autism hos barn och ungdomar. Den senaste episoden med coronavaccin visade att den svenska läkarkåren är grovt inkompetent när det gäller teknisk förståelse av medicin och människokroppen. Det finns en studie från 2020 gjord på Karolinska Institutet av två kinesiska doktorander som visar att spikproteinet kvaddar kroppens produktion av T-celler och kraftigt reducerar mutationskontrollen vid DNA-kopiering. Trots den här upptäckten så stoppades inte den stora massvaccineringen för läkarkåren förstod inte hur den här vaccintekniken fungerade. Ett lämpligt straff är att alla läkare och deras familjer tvångsvaccineras med minst 8-10 doser mRNA-vaccin. Få se hur kaxiga de är efteråt. Naturligtvis ska alla vaccinbatchar inspekteras först så att de har en aktiv mRNA-komponent. Det finns för övrigt också SV40 i coronavaccinet från Pfizer men inte från Moderna, därför ska straffvaccineringarna ske med Pfizer.
Citera
2026-08-21, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Alla ni som tycker det är roligt eller rätt åt folk som smittas…

Vaccineras man inte som litet barn eller har jag missat något? De smittade får alltså lida för att deras föräldrar varit dumma i huvudet?
Om det är korrekt uppfattat så är ni hemska människor allihop.
Ja, vaccinationen ingår sen över 50 år som en del i vaccinationsprogrammet för barn. Det är gratis och frivilligt och de allra flesta barn vaccineras, tack vare det är tex polio och mässling nästan utrotat i Sverige.
De föräldrar som vägrar vaccinera sina barn är till stor del lågutbildade, lättpåverkade och lättledda personer som inte har förmåga att vara källkritiska.
Citera
2026-08-21, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det är kroppens respons på försvagningen av immunförsvaret som leder till en långsiktig förstärkning. En analog är träningsvärken du känner efter att ha sportat eller jobbat hårt. När dina trasiga och försvagade muskler läkt så blir du lite starkare. För min del så får du vaccinera dig själv och dina barn så mycket du vill, jag ser det som en form av självsanering av korkade svenne bonnläppar, själva källan till Sveriges fördärv.

En populär myt i Sverige för 30-40 år sedan var att "alltför rena hem" var orsaken till explosionen av allergier hos barn och ungdomar. Idag så är det bortom allt rimligt tvivel att allergiexplosionen orsakades av att man vaccinerade barn i allt större utsträckning. Neurotoxiska vaccinadjuvanter orsakar också ADHD och autism hos barn och ungdomar. Den senaste episoden med coronavaccin visade att den svenska läkarkåren är grovt inkompetent när det gäller teknisk förståelse av medicin och människokroppen. Det finns en studie från 2020 gjord på Karolinska Institutet av två kinesiska doktorander som visar att spikproteinet kvaddar kroppens produktion av T-celler och kraftigt reducerar mutationskontrollen vid DNA-kopiering. Trots den här upptäckten så stoppades inte den stora massvaccineringen för läkarkåren förstod inte hur den här vaccintekniken fungerade. Ett lämpligt straff är att alla läkare och deras familjer tvångsvaccineras med minst 8-10 doser mRNA-vaccin. Få se hur kaxiga de är efteråt. Naturligtvis ska alla vaccinbatchar inspekteras först så att de har en aktiv mRNA-komponent. Det finns för övrigt också SV40 i coronavaccinet från Pfizer men inte från Moderna, därför ska straffvaccineringarna ske med Pfizer.
Vilket skitsnack, och så lättlurad du är.
Återkom med trovärdiga källor till dina påståenden.
Citera
2026-08-21, 05:58
Medlem
Kollar man på ytube så Verkar urkult vara en hashtomte festival
Citera
2026-08-21, 07:07
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel

Du menar på samma sätt som när du låter en AIDS-bög utan kondom sätta på dig i röven,
för att du också ska få AIDS och därmed ett starkare immunförsvar?
Citera
2026-08-21, 07:25
Medlem
MyJustices avatar
Vad spelar några fall av mässling för roll
Även om det var 50 år sen jag sist hörde att nån fick det
Låt dem dansa i indiska fladdrar byxor äta grönt och vara påtända
Alla i samma skog
Citera
2026-08-21, 07:25
Medlem
Haha såklart att de är på Urkult dessa vänstervridna Antivaxxare skulle drabbas av mässlingen
Citera
2026-08-21, 07:33
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Amanda Lind från MP och hennes hippiemake är alltid med på Urkult.

Kanske blir Amanda Lind som drar in smittan i Riksdagshuset....
Citera
2026-08-21, 08:19
Medlem
Flashshits avatar
Från Expressen:

"Mässlingsfall på Åland – kopplas till Urkult

Ett fall av mässling har bekräftats på Åland, rapporterar det statliga forskningsinstitutet Institutet för hälsa och välfärd, THL. Personen som insjuknat har rest med en färja mellan Åbo, Mariehamn och Stockholm den 13 augusti. Två dagar senare reste personen med Eckerö Linjen från Grisslehamn.

“Den insjuknade personen är vaccinerad, vilket avsevärt minskar risken för vidare smittspridning. Risken att ha blivit smittad ombord på färjan bedöms som liten”, skriver THL.

Institutet bekräftar också att fallet har koppling till den svenska festivalen Urkult, efter vilken flera svenskar smittats av sjukdomen.

THL uppmanar personer som rest med samma färja eller som befunnit sig på festivalen att se över sitt vaccinationsskydd. "
Citera
2026-08-21, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toskana
Så vi ska förbjuda allt som ger risk att skada andra, sportbilar och alla bilar eftersom du kan köra över folk,
Alkohol , tobak, och listan kan bli lång!!!!!!!

Nej, att inte vaccinera sig eller sina barn är ett aktivt val som påverkar andra personer som går emot normer, regler och rekommendationer.

Men det är en bra tanke, förbjud istället ovaccinerade barn i förskolor/skola.
Citera
2026-08-21, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Från Expressen:

“Den insjuknade personen är vaccinerad, vilket avsevärt minskar risken för vidare smittspridning. Risken att ha blivit smittad ombord på färjan bedöms som liten”, skriver THL.

Inte ens mässlingvaccinet ger immunitet, det trodde jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in