2026-08-20, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Fy för h-e
De har sett en ny grupp som vill vaccinera sig - unga vuxna
Kan bara vara alla de som kom till Sverige som ensamkommande
De har givetvis inte varit vaccinerade och ingen har kollat det

Flesta länder i MÖ har hög nivå. Undantag: Libanon, Jemen och Afganistan. Till ex har Afghaner i Iran runt 90 procent. Palestinier i Palestina har 89 procent.

Det handlar inte om antivaxxer utan krig och kaos undantag möjligen Pakistan, där CIA använde vaccinationsprogram för att leta efter Bin laden. I Israel är det de ultraortodoxa - nere på 78 procent. Beror inte direkt på religionen utan sociala konsekvenser - Många barn Stort utbrott 2025 16 döda barn.

I fattiga länder är man inte antivaxx. Utan man tar vaccin om man kan. Då man har sett konsekvenserna av inte ta det.
Citera
2026-08-20, 19:31
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Ja. Långsiktigt leder det till en epigenetisk uppreglering av immunförsvaret. Du har ett slags primitivt operativsystem som kontrollerar aktiviteten hos dina gener, det är det som är epigenetik. Det är genom denna mekanism som ovaccinerade barn har högre cancerresistans som vuxna jämfört med vaccinerade barn.

Så en "en epigenetisk uppreglering av immunförsvaret" gör alltså immunförsvaret mindre effektivt?
Citera
2026-08-20, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coinin
Du har rätt förvisso men antroposofer ska inte blandas ihop med den genomsnittliga höger-antivaxxaren. Antroposofernas vaccinmotstånd grundar sig inte främst i en misstro gentemot staten/vården/mikrochip eller liknande utan snarare en uppfattning om att själen stärks av att man genomgår sjukdomar och att det är mer "holistiskt" att låta kroppen hantera allt utan vaccin och läkemedel. Något i den stilen, åtminstone.
Om man tror att homeopatiska läkemedel fungerar så misstror man absolut vetenskapen. Om man tror på (stora delar av) biodynamisk odling så misstror man absolut vetenskapen.
Citera
2026-08-20, 19:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det har i senare tider visat sig att det är bra att bli sjuk i de vanliga barnsjukdomarna som barn eftersom det trimmar upp immunförsvaret vilket i sin tur leder till att genomsnittsåldern för att drabbas av cancer ökar med två år relativt vuxna som vaccinerat sig mot barnsjukdomarna. Vaccinering oavsett vaccintyp är något som man ska undvika i största utsträckning eftersom vaccinering leder till att immunförsvaret atrofieras. Varje infektion är en gympaövning för ditt immunförsvar.

Dessutom är det möjligt att hantera graden av sjukdomsutbrottet genom att konsumera en antiviral som ivermektin. Det går också att reducera infektionsgraden i barnen genom att låta barnen konsumera TMG (trimetylglycerin) eller kolin i förebyggande syfte eftersom det gör att infekterade celler tar kål på sig själva snabbare och virusmängden som måste tas om hand om därmed blir mindre när immunförsvaret väl reagerar. En sidoeffekt är också att barnen blir något större när de växer upp, TMG används som djurfodertillskott inom jordbruket och är väldigt billigt.

Det finns numera medicinsk teknik som kan eliminera alla virusinfektioner, tom sista stadiet av rabies eller hiv, men den är i malpåse sedan tio år tillbaka pga att den skulle ha dödat enorma redan etablerade kassakor som globalt står för hundratals miljarder i försäljning vilket skulle innebära en högst negativ inverkan på börskurserna för t.ex Glaxosmithkline och Astrazeneca. Det demokratiska systemet leder med tiden till en total förslavning av folket med folkets eget medgivande för nästan alla svenskar är födda till att vara trälar.

Vilket system förespråkar du
Citera
2026-08-20, 19:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Flesta länder i MÖ har hög nivå. Undantag: Libanon, Jemen och Afganistan. Till ex har Afghaner i Iran runt 90 procent. Palestinier i Palestina har 89 procent.

Det handlar inte om antivaxxer utan krig och kaos undantag möjligen Pakistan, där CIA använde vaccinationsprogram för att leta efter Bin laden. I Israel är det de ultraortodoxa - nere på 78 procent. Beror inte direkt på religionen utan sociala konsekvenser - Många barn Stort utbrott 2025 16 döda barn.

I fattiga länder är man inte antivaxx. Utan man tar vaccin om man kan. Då man har sett konsekvenserna av inte ta det.
Det med de ortodoxa var intressant! De har nog Israrel försökt tysta
Citera
2026-08-20, 20:30
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Se mitt inlägg ovan. Mässlingen var ett helvete att gå igenom. Att utsätta sitt barn för risken att få den jövliga sjukdomen, med risken för allvarliga följdsjukdomar,är att vara en dålig förälder.
Ett helvete kanske är att ta i ändå? Jag har haft mässlingen och visst var man rejält sjuk, ungefär som en rejäl influensa. Och alla andra hade det ju också och jag minns inte att någon kompis eller skolkamrat pratade om hur hemskt det var. Överhuvud taget var folk inte lika nojiga över sjukdomar förr är min minnesbild.
Citera
2026-08-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Härligt
Låt dem gå åt

Det är väl oftast högerdårar som är vaccinmotståndare?
Citera
2026-08-20, 22:31
Medlem
Påfyllnadsvaccin för vuxna är gratis i vissa regioner. Inte i Stockholm än, men det är på gång.

Exempelvis är det gratis i Västernorrland. Så lämpligt!
Citera
2026-08-20, 22:46
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Det är väl oftast högerdårar som är vaccinmotståndare?

Jupps, men även skogstokiga Antroposofer som röstar på miljöpartiet (och som framförallt håller till i Järna) och Somalier* i allmänhet är också vaccinmotståndare.

*Somalierna tror att vaccinet begränsar deras förmåga att skaffa 10 barn som de inte kan ta hand om på vettigt sätt... den normala somaliern kan inte ens ta hand om ett barn, och inte ens sig själv! Så varför somalierna envisas med att skaffa 10 barn som det går åt skogen med är en gåta för mig... seriöst! Om jag var somalierbarn #10 i en somalisk familj så skulle jag garanterat se en kriminell karriär som absolut fördelaktig!
Citera
2026-08-20, 22:47
Medlem
Alla ni som tycker det är roligt eller rätt åt folk som smittas…

Vaccineras man inte som litet barn eller har jag missat något? De smittade får alltså lida för att deras föräldrar varit dumma i huvudet?
Om det är korrekt uppfattat så är ni hemska människor allihop.
Citera
2026-08-20, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Jupps, men även skogstokiga Antroposofer som röstar på miljöpartiet (och som framförallt håller till i Järna) och Somalier* i allmänhet är också vaccinmotståndare.

*Somalierna tror att vaccinet begränsar deras förmåga att skaffa 10 barn som de inte kan ta hand om på vettigt sätt... den normala somaliern kan inte ens ta hand om ett barn, och inte ens sig själv! Så varför somalierna envisas med att skaffa 10 barn som det går åt skogen med är en gåta för mig... seriöst! Om jag var somalierbarn #10 i en somalisk familj så skulle jag garanterat se en kriminell karriär som absolut fördelaktig!

Sant, sommelier är inte att lita på.
Citera
2026-08-20, 23:25
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Sant, sommelier är inte att lita på.
Vinkännare? https://sv.wikipedia.org/wiki/Sommelier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera