Citat:
Ursprungligen postat av
Destbar
Särskilt som företaget heter "Fakestar"
Som elektronikfreak så skulle ju du kunna dela med dig av dina kunskaper om komponenterna? Och kanske uttrycka din egen åsikt om fläktlösa datorer?
Om man jämför med andra mikrodatorer på Amazon så var den här en av de allra billigaste och tycks dessutom ha högre prestanda. Men 15 watt är väl i överkant för fläktlösa datorer? Eller?
AI chatbot sa att den var så billig för att komponenterna var rätt gamla, så typ 2020 standard eller så.
Jag "fick" min första dator, en
APPLE IIC i mitten av 1980-talet. Som jag har nedpackad uppe på vinden. Min första PC köpte jag sprills ny 1995, en 133 MHz Intel Pentium P2 med skärm, scanner, laserskrivare och några program för dryga 60K kronor. Sedan har jag själv kört ett antal större sajter på nätet sedan slutet av 1990-talet fram till slutet av förra årtiondet. Vi kan kalla det för internets guldålder.
Men jag har inte meckat själv med datorerna. Har enbart hållit i sajterna, webdesignen och domänerna och alltid sett till att sajterna varit "on air".
Elektronikfreak kommer nog mest av att jag har varit väldigt engagerad i "high end HiFi". Dvs allt inom vinylspelare, förstärkare (förförstärkare & slutsteg), receivers, tuners, kasettbandare och självklart rullbandare (reel to reel recorders).
STUDER är mitt absoluta favoritmärke. Samt högtalare, DAT-bandare mm. Att jag varit vinylsamlare behöver jag väl knappast tillägga.
Så även om jag än idag har uppåt 10-talet fullt fungerande datorer så meckar jag inte med dom. Jag ber bara till de högre makterna att mina drygt 100-talet mekaniska hdd som är packade med musik och musikvideo fortfarande fungerar.
Btw, du tyckte inte att PC-namnet
FAKESTAR var lite av en varningssignal? Själv köper jag numera bara DELL och HP-datorer. Tycker de håller bra kvalitet.