2026-08-20, 10:06
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nope. Många kvinnor är ängsligt lagda. Skulle jag verkligen vilja påstå! De är inte gjorda för de där dejtingapparna... Utan behöver träffa en intressant man IRL och märka att han är en reko man. Då vågar de dejta honom. Träffar de en intressant man online... Så kommer fegis-sidan sätta in! De vill träffa honom, men vågar inte. "Tänk om han våldtar mig?" "Tänk om..." "Tänk om..." och så väcks en ambivalens. Är kvinnan 40+ har hon dessutom livserfarenhet som kan ha spätt på hennes ängslighet!

Läser man TS inlägg, så är det rätt tydligt att han har att göra med en ambivalent dam att göra. Hon vill, men vågar inte.

Eller så är hon låg, precis som hon skriver.
Kvinnorna hade inte lagt tid och registrerat en profil på en dejtingapp om de aldrig någonsin hade haft intentionen att träffa någon IRL genom appen. De lägger tid på appen för att de:

1. Inte har något alternativ. IRL går ingen svensk man fram till en tjej. Och troligtvis orkar hon inte festa på samma sätt längre. Åren går och hon börjar få panik. Hon längtar efter kärlek. Särskilt när alla vänner är i förhållanden.

2. Om en kille dyker upp som verkligen sticker ut utseendemässigt så kommer hon definitivt gå med på att träffas på en offentlig plats. Problemet är att de killarna finns inte på de här apparna. Även om de finns så syns de inte för henne. Match har gjort så att algoritmen även används mot kvinnor som inte betalar för tilläggstjänster (vilket ingen kvinna gör). Kvar finns då endast män som är halvintressanta (som TS). Som verkar reko men som inte får det att pirra tillräckligt i fittan på henne. Därav ambivalensen. Hon tror att det måste finnas någon bättre och vill därför inte längre lägga energi på TS. Inte för att hon är rädd för att en kille ska våldta henne i en offentlig toalett.

3. Starta själv en Hinge eller Tinder-profil med bilder på en muskulös stenhård snygg kille med ordentlig sex-appeal och halstatueringar så kommer du inse hur lätta tjejer helt plötsligt kan vara.

Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Fast det där går ju verkligen åt båda hållen. Verkar knappast så att kvinnor är mer utseendefixerade än män enligt vad jag själv sett.

Om man nu ska ta dessa facebookgrupper som exempel…
Hur ofta ser man inte gubbar som ser ut att hålla på med daglig verksamhet kommentera på tjejer/kvinnor som är halva deras egna ålder osv? Precis samma sak som du säger när nån mer attraktiv man lägger ut ngt, bara massa kärringar som ser ut att vara förtidspensionärer kommenterar.

Minns tydligt en man som var av ärketypen äkta incel som hängde i en av dessa singelgrupper på Facebook. Han klagade konstant på att kvinnorna bara ville ha män med skägg och tatueringar samt ALDRIG ville ge ”normala” män chansen. Det intressanta var här att han alltid sökte kontakt med kvinnor som var långt över hans egna nivå utseendemässigt (vilka dissade honom vilket gjorde han ännu mer arg). Sen om någon kvinna mer på hans egen nivå skrev svar på hans egna kontaktannonser så svarade han inte ens.
Givetvis är även män utseendefixerade. Men kraven män har är betydligt lägre än vad kvinnor har. Jag har till och med sett helt alldagliga kvinnor lägga upp inlägg på dessa singelgrupper där män kommenterar huruvida hon är en AI eller inte. Vi snackar alltså om helt vanliga Agneta 46 bast som dessa överkåta män tror är AI. Jag har även sett hur helt vanliga stabila män lovebombar och skriver hundratals kommentarer om en kvinna som är dvärg, sitter i rullstol och har CP-skada. Komedi att du ens på allvar jämför kvinnors utseendefixering med mäns.

Kvinnors utseendefixering är också marinerad i dubbelmoral. En snygg man kan göra saker som en kvinna kan ha överseende med. Om en medelmåttig man gör samma sak så är han ett creep och borde förintas.

En kille som är lite över genomsnittet får i många fall nöja sig med en ensamstående mamma, tjockis, negress/thailändare eller annan extremt oattraktiv kvinna.
Citera
2026-08-20, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
Ett vuxet sätt är precis vad jag gjorde: jag använde mina ord, sa rakt ut att det inte fungerar för mig och avslutade kontakten.
När man väl har sagt det och tackat för sig varför ska man då ha kvar profilen öppen i inkorgen på en dejtingsajt? Man har avslutat, man blockar/tar bort så båda slipper se varandra i flödet, och går vidare. Det finns ingen som helst anledning att ha kvar en främling man inte ska träffa.

För övrigt, angående din kommentar om att jag inte skulle få dejter: lugna dig lite, min vän 😁 .
jag började dejta i januari och fram till idag (15/08) har jag faktiskt dejtat väldigt många kvinnor. Så brist på dejter handlar det absolut inte om bara att jag vet mitt eget värde och inte slösar tid på velande.
Obs : Jag har inte dejtat hela mitt liv då jag var gift i 7 år och singel i 3 år.

Det är ett minfält idag med kvinnor, självklart finns bra kvinnor, men många använder sex och man ska bekräfta dem som ett sätt att snärja en. Sedan handlar allt om dem. Det är du som ska svansa runt dem och ge dem stöd, samt trygghet. Gör du inte det så blir det ledsna, tysta, arg osv. När du sedan visar att du inte varit tillräckligt snäll, du ska lyssna mer på dem framöver osv. så kan du få sex som belöning, sedan rullar det på. Att nå fram till en punkt där allt är faktiskt helt ok, finns inte utan allt man säger är fel oavsett.
Citera
2026-08-20, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Det är ett minfält idag med kvinnor, självklart finns bra kvinnor, men många använder sex och man ska bekräfta dem som ett sätt att snärja en. Sedan handlar allt om dem. Det är du som ska svansa runt dem och ge dem stöd, samt trygghet. Gör du inte det så blir det ledsna, tysta, arg osv. När du sedan visar att du inte varit tillräckligt snäll, du ska lyssna mer på dem framöver osv. så kan du få sex som belöning, sedan rullar det på. Att nå fram till en punkt där allt är faktiskt helt ok, finns inte utan allt man säger är fel oavsett.
Så himla orimligt är det inte att vilja att ens partner erbjuder stöd och trygghet, samt är snäll.
Citera
2026-08-20, 10:55
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så himla orimligt är det inte att vilja att ens partner erbjuder stöd och trygghet, samt är snäll.
Och som i sin tur belönas med sex, det som "misogyna" män kallar att "tacka på kvinnors vis". Är det verkligen feminism? Jag kallar det ett transaktionellt jävla skitförhållande.
Citera
2026-08-20, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Och som i sin tur belönas med sex, det som "misogyna" män kallar att "tacka på kvinnors vis". Är det verkligen feminism? Jag kallar det ett transaktionellt jävla skitförhållande.
Jag tror nog att både män och kvinnor vill ha en snäll, stödjande och trygg partner.
Citera
2026-08-20, 11:41
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Jag tror nog att både män och kvinnor vill ha en snäll, stödjande och trygg partner.
Vad säger översteprästinnan om principen att belöna sin manliga partner med sex för gott uppförande? Så gör jag när jag uppfostrar en hund. Eller ger ett barn lördagsgodis om de betett sig under veckan. Tycker du det är rimligt att ha den maktdynamiken mellan två samtyckande vuxna? Riktigt osunt enligt mig.
Senast redigerad av trewq 2026-08-20 kl. 11:43.
Citera
2026-08-20, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Vad säger överprästinnan om principen att belöna sin manliga partner med sex för gott uppförande? Så gör jag när jag uppfostrar en hund. Eller ger ett barn lördagsgodis om de betett sig under veckan. Tycker du det är rimligt att ha den maktdynamiken mellan två samtyckande vuxna?
Varför är inte gott uppförande standardbeteende för den manliga partnern? Vill han inte sin kvinna väl?
Citera
2026-08-20, 12:05
Medlem
Citat:

Det jag talar om är ett jämnställt förhållande och inte ett där där man förväntas att hela tiden ha fullt fokus på damen och att det egentligen bara handlar om henne och hennes känslor, samtidigt som hon ständigt delar ut nålstick och ska trycka ner en så länge man inte fogar sig och ber om ursäkt, och hon märker igen att hon har en där hon vill, då kommer belöningen "makeup sex!"
Citera
2026-08-20, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Det jag talar om är ett jämnställt förhållande och inte ett där där man förväntas att hela tiden ha fullt fokus på damen och att det egentligen bara handlar om henne och hennes känslor, samtidigt som hon ständigt delar ut nålstick och ska trycka ner en så länge man inte fogar sig och ber om ursäkt, och hon märker igen att hon har en där hon vill, då kommer belöningen "makeup sex!"
Ja då låter det ju onekligen som att du bara borde avsluta förhållandet.
Citera
2026-08-20, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Kvinnorna hade inte lagt tid och registrerat en profil på en dejtingapp om de aldrig någonsin hade haft intentionen att träffa någon IRL genom appen. De lägger tid på appen för att de:

1. Inte har något alternativ. IRL går ingen svensk man fram till en tjej. Och troligtvis orkar hon inte festa på samma sätt längre. Åren går och hon börjar få panik. Hon längtar efter kärlek. Särskilt när alla vänner är i förhållanden.

2. Om en kille dyker upp som verkligen sticker ut utseendemässigt så kommer hon definitivt gå med på att träffas på en offentlig plats. Problemet är att de killarna finns inte på de här apparna. Även om de finns så syns de inte för henne. Match har gjort så att algoritmen även används mot kvinnor som inte betalar för tilläggstjänster (vilket ingen kvinna gör). Kvar finns då endast män som är halvintressanta (som TS). Som verkar reko men som inte får det att pirra tillräckligt i fittan på henne. Därav ambivalensen. Hon tror att det måste finnas någon bättre och vill därför inte längre lägga energi på TS. Inte för att hon är rädd för att en kille ska våldta henne i en offentlig toalett.

3. Starta själv en Hinge eller Tinder-profil med bilder på en muskulös stenhård snygg kille med ordentlig sex-appeal och halstatueringar så kommer du inse hur lätta tjejer helt plötsligt kan vara.

Det tar väl ändå inte många minuter att registrera ett medlemskap på en jädra app?

1. Ja, folk dejtar väl online, för att det är "smidigt"? Vad skulle annars anledningen vara?

2. Nej, som jag skriver: kvinnor är ängsliga av sig. I synnerhet om de har vissa erfarenheter med sig i bagaget. Så spelar ingen roll om så mannen är rejält snygg. Hon kommer har saker hon oroar sig för ändå i ett IRL möte. Och vilja ställa in det/skjuta på det.

3. Kallar du 40+ tanter för "tjejer"? Nejdu, de kommer inte vara "lätta" att få träffa IRL bara för att man lägger upp läckra bilder. Ängsligheten kommer finnas hos dem ändå.
Citera
2026-08-20, 20:49
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det tar väl ändå inte många minuter att registrera ett medlemskap på en jädra app?

1. Ja, folk dejtar väl online, för att det är "smidigt"? Vad skulle annars anledningen vara?

2. Nej, som jag skriver: kvinnor är ängsliga av sig. I synnerhet om de har vissa erfarenheter med sig i bagaget. Så spelar ingen roll om så mannen är rejält snygg. Hon kommer har saker hon oroar sig för ändå i ett IRL möte. Och vilja ställa in det/skjuta på det.

3. Kallar du 40+ tanter för "tjejer"? Nejdu, de kommer inte vara "lätta" att få träffa IRL bara för att man lägger upp läckra bilder. Ängsligheten kommer finnas hos dem ändå.
Att ta och välja de perfekta bilderna tar tid. Samt att svara på prompter/lägga till en beskrivning. Men främst är det "skammen" att exponera sig på en sån app. Undermedvetet känner kvinnor sig som smuts när de blottar sig själva där. De vet också att de blir potentiella runkobjekt åt tusentals män därute. Varför tror du annars kvinnor skriver "mitt största misstag - ladda ner den här appen" eller "största risken jag tagit - ladda ner appen" "tillsammans kunde vi radera appen". För att inte tala om alla invandrarkvinnor som inte ser något val än att registrera en profil. Blir de påkomna så kommer kusinerna och gör heder.

Kvinnor vill egentligen träffa sin "dröm-man" i riktiga livet. Men eftersom livet inte är en törnrosadröm och vi inte lever i 2008 längre så återstår att motvilligt ladda ner och exponera sig på en vidrig app med äckliga män som skriver snusk. Tror du på allvar att kvinnor egentligen vill hänga på Tinder eller Hinge? De absolut flesta singelkvinnor tänker inte ens tanken på att ladda ner appen. De få kvinnor som gör det är oftast kvinnor med mentala problem, och det speglar sig i deras ambivalens, ghosting etc.

Till skillnad från dig så har jag erfarenhet av apparna och vet hur kvinnorna tänker. Allt som krävs är att experimentera lite. Då ser du hur de kvinnor som tidigare ghostat, matchat men aldrig svarat och ställt in dejter helt plötsligt gör allting väldigt enkelt för dig bara du ser bra ut. Tänk dig själv, samma kvinnor som hängt på de här apparna år in och år ut, som bara häckat där och inte nöjt sig med de männen som finns där, nu helt plötsligt verkar ha hittat sin man och tar tag i taktpinnen vid konversationen och sänder starka signaler om träff.

Sluta lev i en fantasivärld.
Citera
2026-08-20, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Att ta och välja de perfekta bilderna tar tid. Samt att svara på prompter/lägga till en beskrivning. Men främst är det "skammen" att exponera sig på en sån app. Undermedvetet känner kvinnor sig som smuts när de blottar sig själva där. De vet också att de blir potentiella runkobjekt åt tusentals män därute. Varför tror du annars kvinnor skriver "mitt största misstag - ladda ner den här appen" eller "största risken jag tagit - ladda ner appen" "tillsammans kunde vi radera appen". För att inte tala om alla invandrarkvinnor som inte ser något val än att registrera en profil. Blir de påkomna så kommer kusinerna och gör heder.

Kvinnor vill egentligen träffa sin "dröm-man" i riktiga livet. Men eftersom livet inte är en törnrosadröm och vi inte lever i 2008 längre så återstår att motvilligt ladda ner och exponera sig på en vidrig app med äckliga män som skriver snusk. Tror du på allvar att kvinnor egentligen vill hänga på Tinder eller Hinge? De absolut flesta singelkvinnor tänker inte ens tanken på att ladda ner appen. De få kvinnor som gör det är oftast kvinnor med mentala problem, och det speglar sig i deras ambivalens, ghosting etc.

Till skillnad från dig så har jag erfarenhet av apparna och vet hur kvinnorna tänker. Allt som krävs är att experimentera lite. Då ser du hur de kvinnor som tidigare ghostat, matchat men aldrig svarat och ställt in dejter helt plötsligt gör allting väldigt enkelt för dig bara du ser bra ut. Tänk dig själv, samma kvinnor som hängt på de här apparna år in och år ut, som bara häckat där och inte nöjt sig med de männen som finns där, nu helt plötsligt verkar ha hittat sin man och tar tag i taktpinnen vid konversationen och sänder starka signaler om träff.

Sluta lev i en fantasivärld.

Och du är bättre själv, då menar du? Om du är på en app, hade du då velat dejta en ful eller alldaglig kvinna hellre än en riktigt snygging? Om du fick välja? Fundera du på detta.

Men nu ville ju den här kvinnan som TS skriver om träffa honom. Men är uppenbart ambivalent. Hon är med stor sannolikhet oroad att träffa någon IRL som hon bara har haft kontakt md på nätet. Kan ju rentav vara sitt eget utseende hon oroar sig över... Kanske väger hon 20 kg mer än på sina bilder. Tex. Då kanske hon är rädd att bli dissad IRL. Och hon kanske verkligen gillar TS. Men är rädd att han inte ska falla för henne. Så hon tvekar och är på/av och försöker gå ner i vikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in