Citat:
Ursprungligen postat av
pati1985
Kan du inte beskriva lite mer vad som hände och hur situationen såg ut? Det vore intressant och lärorikt för alla i tråden att få höra ett perspektiv från andra sidan också
Det handlade inte om nätdejting på samma sätt som i ditt fall. Och kanske är inte situationen egentligen alls ens relevant som ett exempel, beror väl på hur man ser det.
Jag befann mig hur som helst i stor sorg och den här personen hörde av sig spontant till mig, en bekant som jag kände till sen innan. Singel. Han hörde av sig och jag tog det bara som omtanke i situationen, för han visste ju omständigheterna, men han fortsatte höra av sig och han svarade alltid snabbt. Till slut skrev vi många meddelanden om dagarna varje dag och det var roligt och trevligt. Jag blev förtjust i honom. Jag lät medvetet bli att initiera kontakten för jag hade svårt att tro att han egentligen menade något, och ville på det viset liksom ge honom möjlighet att dra sig ur, om man kan säga så. Inte som något test. Men han fortsatte initiera kontakt och det blev att vi typ turades om att initiera. Efter ett par veckor frågade jag om att ses, och det gjorde vi. Och vi sågs en gång till efter det. Jag frågade till sist om att ses en tredje gång och vi bestämde det. Men nånting hände för honom antar jag, och han avbokade för att han var sjuk, men vet alltså inte om han verkligen var sjuk. Jag tänkte att nu lämnar jag över till honom att fråga tillbaka om han vill ses, för jag hade redan frågat flera gånger. Ingen fråga kom men vi fortsatte skriva men lite mindre intensivt vill jag minnas, och till slut frågade jag honom hur han såg på vår ”relation”. Jag fick då svaret att han behövde jobba på sig själv och egentligen borde gå i terapi och att han inte såg oss som något romantiskt. Men han gick alltså inte i terapi. Men han ville gärna vara min vän… och skickade hjärtan och sånt. Typ så.
Jag menar att jag var ganska tydlig i mitt flirtande och så. Jag blev så arg och ledsen över hur man kan vara så obetänksam, och visa så mycket intresse och sen bara dra sig in tillbaka i sin lilla grotta. Han kunde ha sagt något långt innan eller visat mindre intresse. Allt detta pågick under totalt typ 2,5 månad.
Jag tänker att detta var en person som ville sitta kvar i sin trygga lilla borg och egentligen bara skriva och få sin bekräftelse, kanske lite som ”dina” kvinnor, fast en man då.