2026-08-20, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Han gjorde säkert ett par resor ut i världen, kanske hade han en flickvän/fru i thailand. Kanske också barn/styvbarn.

Bara för han levt enkelt utåt så betyder det inte att han inte gjort och spenderat lite. Alla vill inte flesha eller berätta allt dom gör.

Släkten som han lämnade en miljon till ska vara tacksamma.

Troligen, en busschaufför som levt asketiskt till 87 med bara en mille , som dessutom ärvt själv måste 'slarvat ' på annat sätt.
Citera
2026-08-20, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NYZ367
Jag känner ett av hans många syskonbarn som ärvde han tyckte att det hela var en tråkig historia eftersom gubben aldrig unnade sig något.
Klart han måste ha unnat sig något som passat honom, sedan kanske inte syskonen förstod det unnandet.

Frukost på Ikea varje morgon är inte fy skam. Hotellfrukost, även om det inte riktigt är vad Ikea serverar (har aldrig ätit frukost där) är bland det bästa jag vet. Det kan det ha varit mannens bästa stund på dagen.
Citera
2026-08-20, 19:59
Medlem
NYZ367s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Troligen, en busschaufför som levt asketiskt till 87 med bara en mille , som dessutom ärvt själv måste 'slarvat ' på annat sätt.

Jag tror inte att han ärvde något mer än att ta över en hyresrätt av sina föräldrar. Han bodde kvar helt enkelt?

Jag är 62 år och känner inte killen men jag misstänker att eftersom han inte söp och inte hade flickvänner och bodde hemma tills hans föräldrar dog så finns bara en sak kvar. SPEL?

Men samtidigt om han brände pengar på Hästar eller TIPS hur kunde han dö med en mille på kontot? Spelare brukar spela sig urfattiga.
Citera
2026-08-20, 20:07
Medlem
NYZ367s avatar
Tillbaka till hans syskonbarn. Han unnade sig inte ett dugg han måste sparat sig till miljonen av rent egenintresse eller på skoj. Han slutade at umgås med släkten redan på 90-talet. Min mamma skickade honom julkort det var i princip allt sade syskonbarnet.

Området där vi bor var han känd för att lukta extremt illa
Citera
Medlem
Finns det ett samband mellan hög lön och någorlunda stor förmögenhet?

Man hör ju väldigt ofta hur väldigt många ökar utgifterna i takt med att inkomsterna ökar?
Citera
Medlem
Citat:
Jag tror inte att han ärvde något mer än att ta över en hyresrätt av sina föräldrar. Han bodde kvar helt enkelt?

Jag är 62 år och känner inte killen men jag misstänker att eftersom han inte söp och inte hade flickvänner och bodde hemma tills hans föräldrar dog så finns bara en sak kvar. SPEL?

Men samtidigt om han brände pengar på Hästar eller TIPS hur kunde han dö med en mille på kontot? Spelare brukar spela sig urfattiga.

Eller välgörenhet 10.000 i månaden till cancerfonden el dyl.
Citera
2026-08-20, 20:10
Medlem
NYZ367s avatar
Citat:
Tillbaka till hans syskonbarn. Han unnade sig inte ett dugg han måste sparat sig till miljonen av rent egenintresse eller på skoj. Han slutade at umgås med släkten redan på 90-talet. Min mamma skickade honom julkort det var i princip allt sade syskonbarnet.

Området där vi bor var han känd för att lukta extremt illa

Jag visste om gubben han var udda.
Citera
2026-08-20, 20:13
Medlem
CrazyWorlds avatar
Portföljens värde är 2 miljoner. Känner mig inte ett dugg rik.
Ångest varje gång räkningarna kommer, kollar kilopris på allt på ica, handlar på rea och utförsäljning, prutar på allt m.m.
Sparar pengar varje månad, in på börsen.
Citera
2026-08-20, 20:14
Medlem
NYZ367s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Eller välgörenhet 10.000 i månaden till cancerfonden el dyl.

Jag tror inte att det är så lätt att spara ihop till en miljon cash om man har 8000kr kvar varje månad efter el och hyra? Gubben har gått på pension sedan 1998
Citera
2026-08-20, 20:18
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Nu menar jag gemene man. Inte krösusar. Vanligt folk som jobbar med vanliga jobb. Hantverksyrken, välfärdsyrken, inom skolan osv...

Vad tror ni? Hur mycket har såna här människor på sparkontot?

Hela systemet är designat för att vi precis ska gå runt och ha lite fickpengar kvar när allt är betalt. Tror att majoriteten har det så.
Citera
2026-08-20, 20:28
Medlem
Citat:
Jag tror inte att det är så lätt att spara ihop till en miljon cash om man har 8000kr kvar varje månad efter el och hyra? Gubben har gått på pension sedan 1998

Höfta livsinkomsten, dra bort existensminimum så kommer du nära sanningen troligen.
Citera
2026-08-20, 20:28
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyWorld
Portföljens värde är 2 miljoner. Känner mig inte ett dugg rik.
Ångest varje gång räkningarna kommer, kollar kilopris på allt på ica, handlar på rea och utförsäljning, prutar på allt m.m.
Sparar pengar varje månad, in på börsen.

När du dör kommer du ha x antal miljoner på kontot och en massiv ånger att du bara sparade och inte levde.

Inga barn antar jag som kommer att ärva.

Allt går till allmänna arvsfonden.

Grattis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in