2026-08-20, 17:45
Medlem
RutgerFuchss avatar
Även om jag inte håller med om hennes skäl, har Valley Ghanem helt klart en poäng.
Citera
2026-08-20, 17:49
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Nej, jag sa inte heller att man ska bränna Ghanem. Mest att hon skulle kunna bli "nån annans huvudvärk"

Du och jag skulle bjuda Mohamsson och Ghanem på några drinkar. Sen hade det varit fred mellan dom på en kvart 😂
Citera
2026-08-20, 18:08
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Även om jag inte håller med om hennes skäl, har Valley Ghanem helt klart en poäng.

Jag kan förstå om Momhamson bar den för Israel, då båda är palestinier med tanke på vad som hänt. Absolut.

Men var är poängen med om Mohamson bar den för att visa tex stöd mot antisemitismen i Sverige? Nu kan man förstås diskutera förekomsten av den och vad den i så fall beror på men det är en annan diskussion. På vilket sätt skulle detta då varit kontroversiellt för Valley Ghanem?

Man kan ju också ifråga henne som offentligt anställd person som varit anställd för att motverka människors syn på muslimer uttrycker sig om att bränna en person. Om det är bokstavligt menat måste man fråga om hur hon kan få vara kvar på.
Citera
2026-08-20, 18:16
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AKKo-Itachi
"Jag det kan du tycka." Men oroa dig inte ditt lilla miffo, vi såg hur det gick för er under 40-talet. Det absolut bästa du kan göra är att skjuta dig själv i huvudet, precis som er förebild.

Om vi vanliga människor hoppar från en bro, vem ska försörja alla bidragstagande SD-pedofiler då?

Nu är det så att den f.d. rikskanslern har stöd just hos folk från Mö.

Väldigt mycket fokus från din sida om pedofiler. Vilken "profet" gifte sig med en sexåring och konsumerade äktenskapet när "kvinnan" var nio år fyllda?

Du kan inget som svensk politik, det är Centerpartiet som har anammat en massa pedofiler.

Svenskarna har försörjt sig själva genom alla tider. Innan Sverige koloniserades från tredjevärlden så var Sverige världens tredje rikaste land. Så du behöver inte oro dig om Svenskarnas ekonomiska välbefinnande. Om Sverige blev avkoloniserat så skulle förstås det gå mycket bättre på många sätt för Sverige.

Det är rätt lustigt. Du ondgör dig över vad judiska kolonisatörer gör i Palestina, samtidigt är du själv en kolonisatör i främmande land och du beter dig som den värsta IDF-soldaten och vill mörda den koloniserade svenska befolkningen.
Citera
2026-08-20, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
kan du inte vis mig några socialdemokratiska och vänsterpartister som är sionister och israrel vänner som sitter i riksdagen?

Det är bara googla socialdemokratiska Israelvänner, fåne.
Citera
2026-08-20, 18:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
På vilket sätt skulle detta då varit kontroversiellt för Valley Ghanem?

Valley Ghanem har alltså skrivit att Hamas inte är terrorister. Det rör sig om en tvättäkta islamist/ jihadist.
Citera
2026-08-20, 18:31
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Valley Ghanem har alltså skrivit att Hamas inte är terrorister. Det rör sig om en tvättäkta islamist/ jihadist.

Jag bryr mig inte om islamister eller jihadister så länge sig som de håller sig på sin hemmaplan. Hamas har mig veterligen inte gjort något dåd mot svenskar. Hamas slåss för sitt land och folk. Nu kan man som icke-muslim tycka illa om en part som förespråkar teokrati. Men det är palestiniernas bekymmer. Hamas är en part i en konflikt. Ja de utför handlingar som kan klassas som terror, men det gör även deras motpart också. Som ett ockuperat folk har de enligt Folkrätten rätt att göra motstånd.

Den meningen som du citerar var ur ett sammanhang, om Mohamson bar stjärnan för att uttrycka sig om svenska förhållanden.
Citera
2026-08-20, 18:47
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag bryr mig inte om islamister eller jihadister så länge sig som de håller sig på sin hemmaplan. Hamas har mig veterligen inte gjort något dåd mot svenskar. Hamas slåss för sitt land och folk.

Nej. Läs på om palestinsk terrorism. Anledningen att vi har flygplatssäkerhet är p.g.a palestinsk terrorism. Anledningen att du betalar en summa pengar varje gång du flyger för säkerhetskontroller är p.g.a palestinsk terrorism. Du betalar svenska skattemedel varje år som går till palestinsk terrorism. Sverige har finasinerat Hamas varje år sen Hamas skapades fram tills 7e oktober.
Citera
2026-08-20, 18:53
Medlem
Komiskt hur man finner dom riktiga nazisterna idag bland muslimer och i vänstern.
Senast redigerad av korvstofft 2026-08-20 kl. 19:02.
Citera
2026-08-20, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Jag reagerade negativt när jag såg att hon haft halsbandet med davidsstjärnan. Upplevde det som att hon med eftertryck ville visa att hon minsann stämde in i regeringens ”stöd” till Israel när de går bärsärkagång i Gaza.

Sen så ändrade jag mig lite när jag fick reda på att hon hade just palestinskt ursprung (har inte grävt i hennes ursprung), och jag uppfattade det då mer som att hon även hade en uns av ”we-shall-overcome-tanke” med det.

Men det du säger får mig att ställa mig frågan: Har hon talat till ”sitt folk” här och manat till besinning och försoning och gett dem nån form av stöd? Har hon på det sen talat till ”sionisterna” och israelkramarna och bett dem sansa sig och bett dem rikta sig till Israel med kritik över dess agerande?

För mig framstår hennes agerande som att hon vill ställa in sig hos tidöklanen och jaga röster. Hon vet mycket väl att tidöanhängarna skyr palestinier/araber/muslimer som pesten och dyrkar Israel.

Vilken rasist du är. Simona är SVENSK. VI är "hennes folk", SVERIGE är "hennes land".
Jag tycker det är vidrigt vilka rasbiologer vänstern är hela tiden.
Hon är även ATEIST och LIBERAL.
Detta är första gången jag fattar att hon är liberal, för hennes skolpolitik har framstått som reaktionär.
Genom att bära Davidstjärnan och modigt stå upp mot antisemitismen som idag är lika normaliserad som i 30-talets Tyskland, så står hon upp för yttrandefrihet, religionsfrihet och mänskliga rättigheter.
Precis som hon säger hotas och trakasseras judar och judiska barn i Sverige idag precis överallt.
Trots alla helt omänskligt vidriga saker som IS gjort i tex Syrien så såg vi inte hela vänsteretablissemanget gå i taket om de såg en muslimsk symbol i tv.

Det är helt ofattbart att du menar att du är någon slags rationell antirasist när du har förståelse för att en islamist öppet skriver "må hon brännas!" tillsammans med ett EXTREMT avhumaniserande och hatiskt språk.
Ni båda uttrycker er dessutom rasistiskt om Simona och menar att hon "tillhör" Palestinier på biologiska grunder, av något slags "ras-skäl".
Hon är ju helt uppenbart svensk, identifierar sig som Västgöte, svensk och Europé, men du och Walley påstår att hon är en "Palestinier" i ras och därför inte omfattas av Sveriges yttrandefrihet och mänskliga rättigheter.
Tvi, säger jag.
Senast redigerad av LoveInAColdClimate 2026-08-20 kl. 19:13.
Citera
2026-08-20, 19:51
Avstängd
Har Malmö Stads "brobyggare" uttalat sig?
Citera
2026-08-20, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Simona Mohamsson bar en Davidsstjärna i Expressens partiledardebatt. Då svarade en muslimsk statsvetare, som har arbetat med att ta fram Malmö stads handlingsplan mor islamofobi, att Mohamsson borde brännas.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvaMOa/mohamsson-bar-davidsstjarna-fick-hat

Tror ni att det kommer att bli någon större skandal av det här uttalandet? Eller kommer nästan alla att säga, nu inför valet, att vi måste förstå att muslimer är förtvivlade över det som händer i Gaza och att vi inte får ta det för allvarligt när muslimer säger att den som bär en Davidsstjärna borde brännas?

För det är ju skillnad när högern säger något otrevligt om sina motståndare och när muslimer gör det? För när högern gör det är det hemskt, men inte när muslimer gör det? Det tycker väl de flesta journalister i Sverige och nästan alla politiker på vänsterkanten?

Och förresten kommer den regering vi får efter valet i september säkert att välkomna många fler muslimer till Sverige, eller vad tror ni?

Rent spontant sådär tycker jag väl båda borde brännas, som ett avskräckande exempel,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in