Citat:
Ursprungligen postat av
Rad-i-Kalle
Jag reagerade negativt när jag såg att hon haft halsbandet med davidsstjärnan. Upplevde det som att hon med eftertryck ville visa att hon minsann stämde in i regeringens ”stöd” till Israel när de går bärsärkagång i Gaza.
Sen så ändrade jag mig lite när jag fick reda på att hon hade just palestinskt ursprung (har inte grävt i hennes ursprung), och jag uppfattade det då mer som att hon även hade en uns av ”we-shall-overcome-tanke” med det.
Men det du säger får mig att ställa mig frågan: Har hon talat till ”sitt folk” här och manat till besinning och försoning och gett dem nån form av stöd? Har hon på det sen talat till ”sionisterna” och israelkramarna och bett dem sansa sig och bett dem rikta sig till Israel med kritik över dess agerande?
För mig framstår hennes agerande som att hon vill ställa in sig hos tidöklanen och jaga röster. Hon vet mycket väl att tidöanhängarna skyr palestinier/araber/muslimer som pesten och dyrkar Israel.
Vilken rasist du är. Simona är SVENSK. VI är "hennes folk", SVERIGE är "hennes land".
Jag tycker det är vidrigt vilka rasbiologer vänstern är hela tiden.
Hon är även ATEIST och LIBERAL.
Detta är första gången jag fattar att hon är liberal, för hennes skolpolitik har framstått som reaktionär.
Genom att bära Davidstjärnan och modigt stå upp mot antisemitismen som idag är lika normaliserad som i 30-talets Tyskland, så står hon upp för yttrandefrihet, religionsfrihet och mänskliga rättigheter.
Precis som hon säger hotas och trakasseras judar och judiska barn i Sverige idag precis överallt.
Trots alla helt omänskligt vidriga saker som IS gjort i tex Syrien så såg vi inte hela vänsteretablissemanget gå i taket om de såg en muslimsk symbol i tv.
Det är helt ofattbart att du menar att du är någon slags rationell antirasist när du har förståelse för att en islamist öppet skriver "må hon brännas!" tillsammans med ett EXTREMT avhumaniserande och hatiskt språk.
Ni båda uttrycker er dessutom rasistiskt om Simona och menar att hon "tillhör" Palestinier på biologiska grunder, av något slags "ras-skäl".
Hon är ju helt uppenbart svensk, identifierar sig som Västgöte, svensk och Europé, men du och Walley påstår att hon är en "Palestinier" i ras och därför inte omfattas av Sveriges yttrandefrihet och mänskliga rättigheter.
Tvi, säger jag.