2026-08-19, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Hur många Valley Ghanems har vi runt om i Sverige inom stat och kommun?
Det är väl ändå instanser man ska kunna lita på att vara sakliga och sekulära?
Hon har dessutom jobbat som lärare?

(Valley är inte bara statsvetare hon är även kunnig i möblerfrågor, så kallad sängvetare.)
Bara på migrationsverket är väl 90% av arbetsstyrkan illegala muslimer.
Citera
2026-08-19, 22:54
Moderator
Strix m/94s avatar
Slavhandel etc är inte trådämnet. Massor med OT raderat.

Strix/Mod
Citera
2026-08-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlisterssonIII
Även Krsistendomen och Judendomen är fundamentalistisk i sin konstruktion. Sluta dribbla nu.

Jesus sade att ingenting ska ändras i lagen och profetiorna (alltså gamla testamentet).
Till mig sa han, gå med gud och lev i kärlek.
Citera
2026-08-19, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Att muslimer oftare blir terrorister har inte med boken att göra utan att krig och elände är en grogrund för extremism av alla slag. De flesta terrorister kommer från länder som USA eller andra har sprängt i bitar och totalförstört och de drivs nog ner av desperation eller har/hämnd än nåt annat.

Nja.
Krig och våld är inget unikt för islam eller muslimer.
Kristna palestinier(PFLP) och libaneser(Kataeb) stod för våld dem med.
Så långt har du rätt.

Men du hittar ingen kristen motsvarighet till ISIS, Boko Haram eller Al Qaeda bland kristna.
Dessa lyckas rekrytera muslimer ifrån världens alla hörn, oavsett status på det landet. Det inkluderar konvertiter som Skråmo och diverse karabiska negrer som knappt kan hitta Irak, Syrien eller Afghanistan på en karta.
Citera
2026-08-19, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBateman
Det är ju så många propalestinier som skriker i väst, men de vågar inte konfrontera Israel. Får de skjuts till Israel, som Greta fick, så blir de sura. Man kunde ju tro att det är dit de vill, men nej. De skulle ju göra mer nytta om alla arga i väst gaddade ihop sig tillsammans med alla arga i MÖ. Kanske skulle de då kunna ha en chans mot Israel. Men de går hellre omkring med "Free Palestine" -tishor i tyska koncentrationsläger och förföljer svenska politiker på väg hem från jobbet. Allt medan palestiniernas lidande fortsätter. Att skrika på disputationer i väst ligger högre på priolistan än att hjälpa palestinierna. Tragiskt.

Är de på riktigt i tyska koncentrationsläger och härjar också??!!!
Det börjar bli på nivån att man vill ta bort vänner på facebook som röstar på S, precis som man (även jag) gjorde med SD...

Läste mer om vad Walley skrivit nu, det blir bara sjukare.

Citat:
”Jag tror inte jag kan känna mer avsky än mot denna typ av människa: svag av kropp, ond av vilja, ynklig i sitt förräderi; en självhatande varelse som vänt hatet mot sina egna. Tfoo! Det räcker inte att utnämna henne till Ärke-husblatte. Det måste även gå att upphäva palestinskhet efter detta”, skrev Ghanem i sitt inlägg.
https://www.100.se/artiklar/analys/hatet-mot-mohamsson-strandhaell-raderar-inlaegg
Vidrigt och läskigt att Malmö stad anställt henne för att jobba med stadens värdegrund. Då vet man ju långt att ALLA stadsplanerare och värdegrundsarbetare är likadana i Malmö.

Citatet ovan är ju en form av hedersvåld, och det drabbar inte bara Mohamsson eller bara judar, utan denna retorik skrämmer och tystar ALLA med invandrarbakgrund, speciellt från Mellanöstern.
De ska vara lojala med "sina egna". Sina egna är alltså inte svenskar, de ska inte se sig som svenskar utan för alltid som Palestinier.
Det lär ju finnas en hel del som är som Mohamsson eller Amina Kakabaveh osv., som ser sig som svenskar och känner empati med judar. Nu ser de att man dödshotas och hetsas mot av företrädare för Malmö stad såväl som från kända riksdagspolitiker om man beter sig som en fri kvinna i en liberal demokrati, som om man har mänskliga rättigheter och yttrandefrihet, religionsfrihet osv.
Citera
2026-08-19, 23:03
Medlem
Benny98s avatar
Jag tvivlar på att islamofobin minskar med anledning av statsvetarens utspel, och då kan det vara aktuellt att fråga sig om det är rätt kvinna på rätt plats med tanke på hennes jobb.

Möjligen kan man attrahera medlemmar i nordiska motståndsrörelsen, så vissa kanske blir mer positiva till islam. Islam står också för traditionella familjevärderingar, och det gillar nazister.
Citera
2026-08-19, 23:05
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Någon som sett om något större mediebolag eller Maggan sagt något än?
Jomshof "Quisling-gate" reagerade ju man ganska stort på, med all rätt.
Men att elda politiker är helt okej då kanske?

Inget av detta är på riktigt betydelsefullt. ”Hon sade detta och han sade detta och så får man inte säga för då är man en sådan sorts dålig person” är i grunden alltid skendebatter som tar plats på bekostnad av verkligt viktiga frågeställningar.

Egentligen i den bästa av världar borde alla vettiga människor och seriösa politiker vara överens om att låta bli att uttala sig alls om sådant här för att vinna några billiga poäng.

Det tjänar som sagt bara som billig propaganda där man fabriksmässigt gör hönor av fjädrar.

Personligen tror jag att de borgerliga partierna i stort förlorar mycket på det här bland mittenväljare som är relativt objektiva och neutrala till konflikten, men det kan förstås vara mitt bias som talar då jag vet att jag som försöker vara neutral och objektiv att det påverkar min tilltro till dem så. Det är inte värdigt den som vill försvara liberal demokrati och sunt förnuft.
Citera
2026-08-19, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Jag tvivlar på att islamofobin minskar med anledning av statsvetarens utspel, och då kan det vara aktuellt att fråga sig om det är rätt kvinna på rätt plats med tanke på hennes jobb.

Möjligen kan man attrahera medlemmar i nordiska motståndsrörelsen, så vissa kanske blir mer positiva till islam. Islam står också för traditionella familjevärderingar, och det gillar nazister.

Nazister är redan positiva till islamism. Och vice versa! Tro inget annat.
Citera
2026-08-19, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Nja.
Krig och våld är inget unikt för islam eller muslimer.
Kristna palestinier(PFLP) och libaneser(Kataeb) stod för våld dem med.
Så långt har du rätt.

Men du hittar ingen kristen motsvarighet till ISIS, Boko Haram eller Al Qaeda bland kristna.
Dessa lyckas rekrytera muslimer ifrån världens alla hörn, oavsett status på det landet. Det inkluderar konvertiter som Skråmo och diverse karabiska negrer som knappt kan hitta Irak, Syrien eller Afghanistan på en karta.

Det håller jag absolut med om.
Citera
2026-08-19, 23:11
Medlem
Det här kommer säkert sluta med att davidsstjärnan kommer att räknas som en symbol för hets mot folkgrupp.
Citera
2026-08-19, 23:17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Är de på riktigt i tyska koncentrationsläger och härjar också??!!!
Det börjar bli på nivån att man vill ta bort vänner på facebook som röstar på S, precis som man (även jag) gjorde med SD...

Läste mer om vad Walley skrivit nu, det blir bara sjukare.

https://www.100.se/artiklar/analys/hatet-mot-mohamsson-strandhaell-raderar-inlaegg
Vidrigt och läskigt att Malmö stad anställt henne för att jobba med stadens värdegrund. Då vet man ju långt att ALLA stadsplanerare och värdegrundsarbetare är likadana i Malmö.

Citatet ovan är ju en form av hedersvåld, och det drabbar inte bara Mohamsson eller bara judar, utan denna retorik skrämmer och tystar ALLA med invandrarbakgrund, speciellt från Mellanöstern.
De ska vara lojala med "sina egna". Sina egna är alltså inte svenskar, de ska inte se sig som svenskar utan för alltid som Palestinier.
Det lär ju finnas en hel del som är som Mohamsson eller Amina Kakabaveh osv., som ser sig som svenskar och känner empati med judar. Nu ser de att man dödshotas och hetsas mot av företrädare för Malmö stad såväl som från kända riksdagspolitiker om man beter sig som en fri kvinna i en liberal demokrati, som om man har mänskliga rättigheter och yttrandefrihet, religionsfrihet osv.

Återigen ett fall av att bunta ihop och slå ihjäl genom att koppla ihop Ghanems extrema åsikter med andra som inte alls är extrema enbart på grunden att de är kritiska mot Mohamsson.

Annars har du rätt i Ghanems åsikter är bisarra och vidriga och att det uppenbarligen är en riktigt ful fisk.
Citera
2026-08-19, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98

Finns inget som heter islamofobi, ett ord/uttryck myntat av vänstern. Det är i alla fall inget ord som jag ger legitimitet. Ifall man sätter upp råttfällor i förebyggande syfte, är det då för att man har en fobi eller för att man vill skydda sin egendom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in