2026-08-20, 19:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Varför ska då judar som döms för terror inte kunna dömas till döden? Varför gäller det bara icke-israeler?

Menar du att judar åker runt och livestreamar när de våldtar småbarn?
Citera
2026-08-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Det intressanta med honom, och som aldrig framgår i rapportering utomlands, är hur han överhuvudtaget lyckats få så många röster att han tagit sig in i parlamentet och skaffat sig den plattform han nu har. Oppositionen har sen många år kallat honom "Tiktok-clownen" och det är en inte helt fel beskrivning. Han är väldigt aktiv i sociala medier och hittade tidigt en ton där han varvar glatt humör och smått komiska upptåg med galna extrema åsikter. Han framstår sällan som galen eller blodtörstig, snarare som en sorts knäpp underhållare.
Intressant. Mer än vad jag är insatt i. Vet inte om han var så extrem när han fick plats i Knesset och man kan ju bara spekulera i hur han hade varit utan 7 okt. Men nu är han i vart fall en fullständig galning med inflytande dessvärre.
Citera
2026-08-20, 19:25
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Menar du att judar åker runt och livestreamar när de våldtar småbarn?
Israel består inte bara av judar din senila gubbe. Varför har Israel inte straffbelagt våldtäkt mot barn med dödsstraff då? Du är så lågbegåvad.

Svara också på mitt förra inlägg. Du älskar att smita iväg när din okunskap exponeras.
Citera
2026-08-20, 19:25
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Var Eichmann palestinier också eller?
Efterspel till det som hände under Andra Världskriget.
Citera
2026-08-20, 19:26
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Israel består inte bara av judar din senila gubbe.

Men du skrev judar och inte israeler.
Citera
2026-08-20, 19:27
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Men du skrev judar och inte israeler.
Läs inlägget igen, potatis.

Citat:
Varför ska då judar som döms för terror inte kunna dömas till döden? Varför gäller det bara icke-israeler?

Edit: korrigerade
Citera
2026-08-20, 19:28
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
I min värld är det en självklarhet att våldtäktsoffers namn inte är offentliga. Är du sjuk i huvudet? Svenska domstolar maskerar namnet på brottsoffer i sexualbrottsmål, men du begär att namn på de som Hamas våldtog skall delges världen? Din sjuka fan.

ICC efterlyser Hamasledningen för bl a våldtäkt. FN:s sändebud säger sig ha sett tydliga bevis för sexuellt våld begånget av Hamas. Civil commission säger det samma. Hamasterrorister har erkänt. Dra åt helvete din jävla smuts.

Visst. Du hade nog också erkänt vad som helst om du blivit torterad och analt våldtagen vilket vi vet att palestinska fångar blivit, något som möts med stort jubel i Israel.

Har du något icke-namngivet fall då? FNs rapport hade inte heller några konkreta fall. Istället pratade man om påtvingad intimitet när kvinnlig gisslan fick sätta mellan två män på en moppe.
Citera
2026-08-20, 19:31
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Läs inlägget igen, potatis.

Jag tycker att utlänningar som dödar svenskar ska kunna bli avrättade också, i synnerhet om andra länder betalar skottpengar på svenskar.
Citera
2026-08-20, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Upprättelse för de anhöriga som förlorat sina nära och kära i palestinas massaker 7 oktober, även fast jag är mot dödsstraff så kan jag inte klandra israelerna för att det fått nog och tar till drastiska åtgärder mot den muslimska ondskan.
Upprättelse för de anhöriga. Ja, på ett sätt. Men det kommer knappast föra till något positivt för Israel i längden. Och ja, att Israel reagerade med kraft efter 7 okt. Det förstår jag helt och hållet och då är jag i detta sammanhang pro-palestina. Men att se det som drastiska åtgärder mot den muslimska ondskan blir en lite tunn analys sett till historien Israel/Palestina.
Citera
2026-08-20, 19:32
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
det är inte vad som avgör om någon våldtagits eller ej, lika lite som att du rabblar mohamades och vad hundarna hette som våldtog dem.

Du får skicka ett mail till ICC och fråga, åtalen är ju i stort hemliga men någon form av bevis sitter de på.

här är mailadressen, passa på att bifoga bevis för allt trams du känner israel har ställt till med, av någon anledning är det ingen som gjort det (och därför ser gaza ut som skit....)
otp.informationdesk@icc-cpi.int

Israel har erkänt att man inte har någon teknisk bevisning av våldtäkt och inte kunnat presentera några andra bevis heller såsom bilder eller sekvenser från övervakningskameror.
Citera
2026-08-20, 19:34
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
”Mellanösterns enda demokrati”? Offentliga hängningar?

Det finns även mängder med människor i Israel som kan protestera fritt mot dessa galjor, liksom de gjort tidigare mot dödstraff och mot Netanyahu.
Citera
2026-08-20, 19:35
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Jag tycker att utlänningar som dödar svenskar ska kunna bli avrättade också, i synnerhet om andra länder betalar skottpengar på svenskar.
Bra, potatis. Det krävs ett par gånger för dig för att förstå en text.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in