2026-08-20, 17:30
Medlem
TrueCs avatar
När jag var yngre och hade överproduktion på testosteron kände jag ofta en impuls att bryta nacken på folk som jag klassar som idioter. Som tur är har jag hög impulskontroll.

Men såna här grejer vette fan om jag hade kunnat hantera om det hände en närstående. Jag får iallafall för mig att jag offrat åtta år i fängelse för att misshandla sönder den jäveln och fysiskt kastrera äcklet. Kanske resonerar man annorlunda när man väl är där, men det känns fan inte så.
Citera
2026-08-20, 17:47
Medlem
Det är inte helt obekant att tingsrätten, och ibland även hovrätten, dömer lite lustigt i vissa fall. Det överklagas i regel alltid och sedan döms gärningsmannen i högre instans. I tingsrätten sitter ofta outbildade (åtminstone juridiskt) politiskt tillsatta nämndemän som kan vara hur dumma, godtrogna eller patologiskt empatiska som helst. Det överklagas. Sluta klaga. Vi har ett fungerande rättssystem. Om det vore HD som utdömde detta så hade jag instämt, men det är för fan en tingsrätt. Hovrätten kommer sannolikt att döma annorlunda.
Citera
2026-08-20, 17:54
Medlem
Skulle inte bli förvånad om det är är en frimurarbroder som fått hjälp av sina frimurarbröder i rätten som så många gånger förut.
Citera
2026-08-20, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Är det ett gammalt fall eller?
2015?

Och domen kom nu, sensommaren 2026?

Då är ju tvättkorgen "gammal", alltså DNA i en tvättkorg med "osorterad tvätt" efter 11 år förstår jag att rätten "friar".

Å andra sidan lider jag med flickan.
(Några pratar om "invandrare", nä nä nä, som den gode Bert i Skara säger.. Det är antagligen svenskar det rör sig om här. Invandrare har sina klaner, en 8-årig flicka rör det det näppeligen om, det tar klanen hand om på sitt lilla vis)

Nej det är ett nytt fall men han har blivit dömd för liknande händelse år 2015.

Det är en svensk man.
Citera
2026-08-20, 17:59
Medlem
Flyer6s avatar
Har vi något målnummer? FUP?
Citera
2026-08-20, 18:03
Medlem
GlassBilsGlasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Därför att hela rättssystemet i Sverige är ett stort skämt. Men det går inte att skratta åt det längre. Det är alldeles för svart humor.
Stämmer bra, och samtliga svenska jurister tar selfies med senaste rolexklockan på instagram medans de dricker brottsoffrens blod tillsammans med gärningsmännen. Länge leve Sverige, hurra hurra hurra! 😂
Citera
2026-08-20, 18:38
Medlem
Svaagdrickas avatar
Så en kvinna tyckte att en barnvåldtäktsman var boyfriend-material, varefter hennes åttaåring blev utsatt. Är det rätt uppfattat.

Och återigen har en Tingsrätt resonerat som att mgm är skyldig men väljer ändå att fria.

Sverige är ett skämt! Barometern på hur ett samhälle mår är hur rättssystemet fungerar. Vårt är marinerat i inkompetens och vänster-kultur.
Citera
2026-08-20, 19:44
Medlem
GlassBilsGlasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
När jag var yngre och hade överproduktion på testosteron kände jag ofta en impuls att bryta nacken på folk som jag klassar som idioter. Som tur är har jag hög impulskontroll.

Men såna här grejer vette fan om jag hade kunnat hantera om det hände en närstående. Jag får iallafall för mig att jag offrat åtta år i fängelse för att misshandla sönder den jäveln och fysiskt kastrera äcklet. Kanske resonerar man annorlunda när man väl är där, men det känns fan inte så.
Svenskar är tuffa online, inte i verkligheten. Det är tusentals svenska flickor som blivit överfallsvåldtagna och deras låtsastuffa svenska poliser och militärer till familjefäder gör absolut ingenting. Du skulle inte heller gjort nåt förutom att knäppa en bira från systembolaget och spela WoW!
Citera
2026-08-20, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1487981

https://www.eposten.se/nyheter/enkoping/artikel/man-frikanns-for-valdtakt-mot-barn-i-enkoping/r23ev63l

Kommer domen stå sig vid en eventeull överklagan till hovrätten från åklagaren eller målsägandebiträdet?

Man börjar faan tappa tron på mänskligheten...
Citera
2026-08-20, 20:10
Medlem
Namn på gm?
Det här kommer solklart ändras i hovrätten.
Citera
2026-08-20, 20:27
Medlem
Är det någon som har fup ? Målnummer ??
Får gärna ladda upp den här
Citera
2026-08-20, 20:58
Medlem
Att folk hetsar upp sig, han kommer definitivt bli dömd i hovrätten.
Lugn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in