Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Dessutom hade skottkärran vält, tippat på sidan, precis bredvid Tor. Han såg inte ens första hugget komma. Då det träffade i kinden och nästan klöv käken kan jag tänka mig att han vrålat av smärta, om än gutturalt, och att detvär det som Gärd hört och fått henne att ta sig till stallet/verkstan
Gärd mördades, om jag inte missförstått nåt, i direkt anslutning till huvudbyggnaden. Hon har inte tagit sig till uthuset. Jag tror det är mycket mer sannolikt att hon dessutom mördats först av paret, det är oerhört svårt att förstå vad GM ska inne i en vedbod att göra.
Om vi antar det omvända, att Tor dör först, under mycket våldsamma omständigheter, så är det orimligt att Gärd ställer sig och väntar utanför huvudbyggnaden medan GM går och yxar ner henne. När man tänker på det blir det som typ nån dålig skräckkomedi, typ Scream.
Så, GM kommer in på gården, Gärd går ut för att hälsa, hon yxas ned, släpas mot uthuset där Tor står med hörselkåpor och *vad han nu gör*, GM yxar ner Tor, döljer kroppen, ser att Gärd rör sig och klubbar ner henne igen.