2026-08-20, 13:03
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ha ha. Det där förhållandet kommer inte att hålla länge.

Tvärtom. Det kommer hålla längre än förhållanden där kvinnan som en parasit suger sig fet och rik på mannens bekostnad, och sedan snabbt byter ut mannen när han är tömd på blod.

Varför håller det längre? För hon väljer honom av äkta känslor, inte för att dricka hans blod (åtminstone inga större mängder).

TS problem löses genom att de blir särbo. Så är hon välkommen till TS när hon vill bli knullad av en riktig man.

Må vara en troll tråd, men det jag skrev ovan är sant ändå.
Senast redigerad av Din-gamla-mamma 2026-08-20 kl. 13:10.
Citera
2026-08-20, 13:07
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvetsLeffe
här har jag infört ett enkelt och rättvist system för att slippa irritation

Undvika att du blir irriterad.

Citat:
Nu har sambon börjat sura ihop totalt och kallar mig för ”känslokall” och ”sjukligt snål”. Hon menar att det skapar dålig stämning att grabben inte får ta frukt eller en macka från min hylla och att "man måste dela när man är en familj". Hennes morsa har till och med ringt och lagt sig i.

Din tjej blev irriterad alltså.

Din tjej har rätt. Sjukt beteende. Snålt dessutom.
Citera
2026-08-20, 13:16
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Varför i hela friden är det min skyldighet att subventionera en annan vuxen mans avkomma? Grabben har en biologisk pappa som ska betala underhåll, och mamman plockar ut barnbidrag. De pengarna är öronmärkta för ungens mat, förbrukning och slitage – varför ska mina surt förvärvade pengar täcka upp för det?

Vi har varit sambos i sex månader. Vi är inte gifta, jag har inte adopterat grabben och jag var stenhårt transparent med mina villkor redan innan flyttlasset gick.

Att sätta tydliga gränser och kräva att vuxna människor tar ekonomiskt ansvar för sina egna ungar är varken "stört" eller "känslokallt" – det handlar om att ha lite självbevarelsedrift och vägra bli utnyttjad som en gratis serviceinrättning.

Att ni andra verkar tycka det är helt normalt att agera dörrmatta och betala för andras ungar för att få ligga säger betydligt mer om er än om mig. Principen kvarstår.

Så du skrev endast tråden för att få rygg-dunkningar? För henne och hennes sons skulle tycker jag ni ska separera omgående
Citera
2026-08-20, 13:17
Medlem
Citat:
Varför i hela friden är det min skyldighet att subventionera en annan vuxen mans avkomma?

Det är väl för att du ska få knulla?
Citera
2026-08-20, 13:19
Medlem
Självklart ska du låta grabben äta eran mat och dusha, kanske inte 20 min men ändå.

Jag tycker du ska göra slut, men också förstår jag inte varför kvinnan valde att acceptera dina krav från början.
Blir man ihop med en kvinna som har barn sen tidigare får man också vara beredd på att ha en god relation till hennes unge om man bor ihop, tycker inte det är konstigt alls.
Vad tror du ungen tänker om dig då?
Lär vara nåt i stil med "jag hatar mammas nya gubbjävel".

Mina föräldrar skiljdes när jag var 14 och morsan skaffade snabbt en ny man som var ungefär som du.
En natt var jag på väg in i sovrummet och knivhugga han till döds men jag flyttade när jag började gymnasiet och såklart förlorade jag kontakten med min mamma då också eftersom hon hällre umgicks med honom.

Stick och låt hon hitta en man som faktiskt bryr sig om henne och ungen, det är bäst för alla.
Att ha en dålig styvfarsa påverkar ett barn otroligt mycket, vill du verkligen att han ska må dåligt och kanske börja knarka eller nåt?
Citera
2026-08-20, 13:23
Medlem
Citat:

Att ni andra verkar tycka det är helt normalt att agera dörrmatta och betala för andras ungar för att få ligga säger betydligt mer om er än om mig. Principen kvarstår.

Ingick det också i dealen innan ni flyttade ihop, att du meddelade att enda orsaken till att flytta ihop var att du skulle få ligga?
Citera
2026-08-20, 13:23
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Mina föräldrar skiljdes när jag var 14 och morsan skaffade snabbt en ny man som var ungefär som du.
En natt var jag på väg in i sovrummet och knivhugga han till döds men jag flyttade när jag började gymnasiet och såklart förlorade jag kontakten med min mamma då också eftersom hon hällre umgicks med honom.

Ojoj. Detta kunde verkligen slutat illa. Du var stark som överlevde, men stora sår måste du burit med dig från detta.
Skev bild av vad en förälder borde vara fick du vara med om
Citera
2026-08-20, 13:24
Medlem
Facades avatar
Helvete vilken dryg och snål jävel du är.
Detta är sjukt. ”Jag ska bannemig inte vara bonusfarsa”, nej skaffa egna barn då samt bli inte ihop och speciellt inte sambo med någon som har barn sedan innan.
För i helvete… tänk efter innan du agerar från första början!
Citera
2026-08-20, 13:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag och min sambo flyttade ihop i min trea för drygt ett halvår sedan. Hon har en 12-årig son sedan ett tidigare förhållande som bor hos oss varannan vecka. Jag har inga egna barn.

Redan innan vi flyttade ihop var jag stenhård med att jag inte tänker gå in i någon "bonusfarsaroll" eller agera ekonomisk sponsor åt en annan mans unge. Hyran delar vi rakt av 50/50, men eftersom grabben sliter på lägenheten och förbrukar resurser när han är här har jag infört ett enkelt och rättvist system för att slippa irritation:

1. Kylskåpet: Vi har delat upp hyllorna. Jag har min mat och hon har sin och sonens mat. När ungen råkade ta två av mina proteinpuddingar och drack upp min juice förra månaden drog jag helt enkelt av 58 kr från min del av gemensamma räkningarna.

2. El och varmvatten: Grabben duschar i 20 minuter varje morgon och sitter med en speldator som drar ström dygnet runt. Jag räknade ut den extra förbrukningen och lade på 450 kr/månad på hennes del av elräkningen.

3. Förbrukningsartiklar: 150 kr/vecka i schablon för toalettpapper, diskmedel, tvättmedel och allmänt slitage på möbler.

Nu har sambon börjat sura ihop totalt och kallar mig för ”känslokall” och ”sjukligt snål”. Hon menar att det skapar dålig stämning att grabben inte får ta frukt eller en macka från min hylla och att "man måste dela när man är en familj". Hennes morsa har till och med ringt och lagt sig i.

Från mitt perspektiv handlar det bara om grundläggande principer och sunt förnuft. Varför ska mina surt förvärvade pengar gå till att föda och husera någon annans avkomma bara för att jag råkar dela säng med mamman?

Hur hanterar ni andra det här i bonusfamiljer? Är det verkligen jag som är "orimlig" för att jag inte vill betala för andras ungar, eller har min sambo bara en skev bild av ekonomi?
Hon har naturligtvis helt rätt:
Är man en familj delar man.

Ni är ingen familj, utan mer inneboende hos varandra. Jag hade torkat ihop totalt.
Citera
2026-08-20, 13:28
Medlem
Citat:
Jag och min sambo flyttade ihop i min trea för drygt ett halvår sedan. Hon har en 12-årig son sedan ett tidigare förhållande som bor hos oss varannan vecka. Jag har inga egna barn.

Redan innan vi flyttade ihop var jag stenhård med att jag inte tänker gå in i någon "bonusfarsaroll" eller agera ekonomisk sponsor åt en annan mans unge. Hyran delar vi rakt av 50/50, men eftersom grabben sliter på lägenheten och förbrukar resurser när han är här har jag infört ett enkelt och rättvist system för att slippa irritation:

1. Kylskåpet: Vi har delat upp hyllorna. Jag har min mat och hon har sin och sonens mat. När ungen råkade ta två av mina proteinpuddingar och drack upp min juice förra månaden drog jag helt enkelt av 58 kr från min del av gemensamma räkningarna.

2. El och varmvatten: Grabben duschar i 20 minuter varje morgon och sitter med en speldator som drar ström dygnet runt. Jag räknade ut den extra förbrukningen och lade på 450 kr/månad på hennes del av elräkningen.

3. Förbrukningsartiklar: 150 kr/vecka i schablon för toalettpapper, diskmedel, tvättmedel och allmänt slitage på möbler.

Från mitt perspektiv handlar det bara om grundläggande principer och sunt förnuft. Varför ska mina surt förvärvade pengar gå till att föda och husera någon annans avkomma bara för att jag råkar dela säng med mamman?

Hur hanterar ni andra det här i bonusfamiljer? Är det verkligen jag som är "orimlig" för att jag inte vill betala för andras ungar, eller har min sambo bara en skev bild av ekonomi?
Hon borde och kommer att lämna dig, du är störd.

Men imponerande att du tog över kvinna med ett 12-årigt barn, hur tänkte du då, har du svårt att få kvinnor?
Citera
2026-08-20, 13:31
Medlem
Svettigfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigCahuna
Jag hoppas innerligt att din sambo hittar en annan kärlek. Du verkar vara helt störd. Förmodligen/förhoppningsvis kommer hon att inse det om hon inte redan har gjort det.
Jag hade packat grejorna och lämnat för alltid den saken är klar

Finns ju lite risk att snacket kommer att gå hur ens före detta X verkligen är och sådant snack sprider sig väldigt fort av både kvinnor och män
Citera
2026-08-20, 13:31
Medlem
Säga vad man vill om hans beteende men nog är det kvinnans fel också som fortsätter vara med denna man om han redan från början varit tydlig med att han inte ska vara någon bonusfarsa.

För mig låter det som att kvinnan är desperat efter en bonusfarsa och valde honom ändå.
Rätt åt henne egentligen, knullar du fel man får du också ta konsekvenserna av att vara singelmorsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in