2026-08-20, 13:04
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Det är det jag menar. Du tycker det är fin moral att skada hundratusentals människor som inte gjort något ont mot någon för att lagen säger så, det vill säga på samma sätt som jihadister resonerar när de mördar hedningar eller homosexuella, då deras lagar säger att det ska vara så. Du erkänner till och med att lagen är förlegad men bör följas för att det är lag.

Du är en tankeslav utan någon moral. En religiös dåre utan tankekapacitet.

Inte religös det minsta.
Det är faktiskt dom som brukar narkotika som inte har moral. Men ni brukare har ju heller inget sinne för lag och ordning.
Citera
2026-08-20, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Inte religös det minsta.
Det är faktiskt dom som brukar narkotika som inte har moral. Men ni brukare har ju heller inget sinne för lag och ordning.
Nu pratar vi om att vilja ändra vad man upplever som en dysfunktionell lagstiftning. Ingen har sagt att detta inte ska göras med olagliga eller våldsamma metoder, så lag och ordning kan upprätthållas även om man vill ändra en lagstiftning.
Citera
2026-08-20, 13:16
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Nu pratar vi om att vilja ändra vad man upplever som en dysfunktionell lagstiftning. Ingen har sagt att detta inte ska göras med olagliga eller våldsamma metoder, så lag och ordning kan upprätthållas även om man vill ändra en lagstiftning.

Det lät som ett rimligare förslag.
Citera
2026-08-20, 13:17
Medlem
Citat:
Det lät som ett rimligare förslag.
Än?
Citera
2026-08-20, 13:25
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Än?

Dina övriga rants om att allt jag tycker är skit
Citera
2026-08-20, 13:26
Medlem
Citat:
Dina övriga rants om att allt jag tycker är skit
Så har jag inte upplevt vår dialog. Tråkigt att du upplevt det så.
Citera
2026-08-20, 13:43
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Så har jag inte upplevt vår dialog. Tråkigt att du upplevt det så.

Tack. Vi går vidare i livet
Citera
2026-08-20, 14:19
Medlem
Citat:
Inte religös det minsta.
Det är staten som stiftar lagarna och de kan helt godtyckligt narkotikaklassa vad som helst, t.ex koffein, nikotin, alkohol och vatten och då blir plötsligt 100% av befolkningen omoraliska, kriminella knarkare enligt dig.

Förhoppningsvis får det dig att förstå hur befängt det är att du tycker att något är omoraliskt bara för att några få hycklande politiker (de använder själva droger) säger att du ska tycka det.

Det är inte omoraliskt att använda droger, speciellt inte för att staten tycker det. Att staten (som dessutom säljer tunga droger) kriminaliserar och straffar människor för vad de gör med sig själva är däremot ett extremt grovt och omoraliskt övertramp. De pissar på människors privatliv och individens frihet och du är så kuvad att du springer deras ärenden.

Tvi
Citera
2026-08-20, 15:19
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vod
Det är staten som stiftar lagarna och de kan helt godtyckligt narkotikaklassa vad som helst, t.ex koffein, nikotin, alkohol och vatten och då blir plötsligt 100% av befolkningen omoraliska, kriminella knarkare enligt dig.

Förhoppningsvis får det dig att förstå hur befängt det är att du tycker att något är omoraliskt bara för att några få hycklande politiker (de använder själva droger) säger att du ska tycka det.

Det är inte omoraliskt att använda droger, speciellt inte för att staten tycker det. Att staten (som dessutom säljer tunga droger) kriminaliserar och straffar människor för vad de gör med sig själva är däremot ett extremt grovt och omoraliskt övertramp. De pissar på människors privatliv och individens frihet och du är så kuvad att du springer deras ärenden.

Tvi

Det låter som att du har viss erfarenhet av narkotika och inte har nån lust att ändra dig.
Citera
2026-08-20, 16:22
Medlem
Citat:
Det låter som att du har viss erfarenhet av narkotika och inte har nån lust att ändra dig.
Har du inget bättre att komma med? Inga argument varför du står för det som staten säger åt dig att stå för och bara accepterar det? När staten säger hoppa så frågar du hur högt.

Diskussionen handlar om moral, etik, principer, värderingar, respekt, empati, solidaritet, ansvar, rättvisa, frihet, jämlikhet, medmänsklighet osv. Staten pissar på allt det när de tar ifrån oss rätten till självbestämmande och du bara står på knä gapandes och längtar efter mer.

Varför underkastar du dig några tillfälliga vidriga politiker så?

Jag ändrar mig samma sekund som du logiskt obestridligt lägger fram varför något subjektivt är objektivt.

Du tycker att det är omoraliskt att använda droger. Det tycker inte jag. Vet du ens vad moral betyder?
Citera
2026-08-20, 17:13
Medlem
Citat:
Inte religös det minsta.

I Iran skulle du kalla det lag och ordning att IRGC och ayatollorna massmördade alla protesterande då det var olagliga protester. Det är av sånt virke du är. Ingen moral eller ryggrad. Våra lagar är inte skrivna av en perfekt Gud och har ofta fel och är ofta dåliga.

Din mentalitet är densamma som en religiös fundamentalist då du slaviskt följer och försvarar lagstiftning som historiskt och än idag bedrivs för att förtrycka människor på grund av moralism och religiös hjärntvätt helt bortkopplad från vetenskap och moderna principer, som endast består för att samtliga riksdagspartier skulle tappa ansiktet och behöva krypa till korset om att de haft totalt fel och pushat ren propaganda i över 60 år och skadat hundratusentals människor i sin iver att bekämpa något som inte ens behöver bekämpas, och därmed ta ansvar för alla konsekvenser som den förda politiken medfört, som gängkriminaliten och miljardmarknadnaden som de har monopol på, alla skjutningar och polisstaten de rullar ut för att "bekämpa" detta, vilket leder till att hela befolkningen nu inte har någon integritet eller rätt till ett privatliv eller självbestämmande och är förslavade till staten, techbolagen och läkemedelsindustrin.

Du tillber bara staten istället för Gud men annars är du samma skrot och korn som religiösa fundamentalister och har inte ens hjärnkapaciteten att förstå det. Det finns inget uns av självreflektion eller kritiskt tänkande i dig, men du är likgiltig till alla människor som skadas på grund av den människofientliga politiken som förs och som du försvarar.

Att protestera mot omoraliska och dåliga lagar är därför en demokratisk medborgares skyldighet och något alla insatta bör göra. Att slaviskt följa omoraliska lagar för att de är lagar är att förråda sitt land och sitt folk och opatriotiskt och omoraliskt som bara fan. Det är att sätta den korrupta eliten framför befolkningen.

Tviii på dig, skäms.
Senast redigerad av dalavita 2026-08-20 kl. 17:25.
Citera
2026-08-20, 18:00
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vod
Har du inget bättre att komma med? Inga argument varför du står för det som staten säger åt dig att stå för och bara accepterar det? När staten säger hoppa så frågar du hur högt.

Diskussionen handlar om moral, etik, principer, värderingar, respekt, empati, solidaritet, ansvar, rättvisa, frihet, jämlikhet, medmänsklighet osv. Staten pissar på allt det när de tar ifrån oss rätten till självbestämmande och du bara står på knä gapandes och längtar efter mer.

Varför underkastar du dig några tillfälliga vidriga politiker så?

Jag ändrar mig samma sekund som du logiskt obestridligt lägger fram varför något subjektivt är objektivt.

Du tycker att det är omoraliskt att använda droger. Det tycker inte jag. Vet du ens vad moral betyder?

Jag har en viss erfarenhet av vad droger till. Inga trevliga saker, självskadebeteende och kronofogden. Så det är därför jag jag tycker vi borde lagstifta mot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in