Citat:
Ursprungligen postat av
AlbertVogler
Det var Katolska kyrkan som sammanställde Bibeln. I den framgår det klart och tydligt att Jesus grundade Katolska kyrkan. Om det inte är så, exakt vilket år grundades den?
Det var dom första kristna som leddes av apostlarna som sammanställde bibeln. Den var redan sammanställd på Johannes tid när han skrev den sista boken Uppenbarelseboken.
Bibeln sammanställdes alltså inte av ett kyrkomötet flera hundra år senare.
Jesus grundade den första kristna rörelsen, som spreds snabbt över hela den kända världen. Men redan några årtionden efter så pratar Paulus och dom andra om ett avfall. Och ungefär 90-talet e.Kr. talade Johannes om att antikrister hade uppstått, som hade utgått från kristendomen, men tog till sig avfallna hedniska läror. Och det skulle uppstå en antikrist, en organisation som är mot Kristus, alltså anti-Kristus.
"
Kära barn, den sista tiden är här. Och liksom ni har hört att Antikrist ska komma, så har redan nu många antikrister trätt fram. Av det förstår vi att den sista tiden är här. De har gått ut från oss, men de hörde aldrig till oss. Hade de hört till oss skulle de ha blivit kvar hos oss. Men det skulle visa sig att alla inte hör till oss. " (1 Joh 2:18-19 Folkbibeln)
Den här antikrist skulle ta över den sanna kristendomen, ett stort avfall, så pass att den sanna kristendomen inte överlevde:
"
När det gäller vår Herre Jesu Kristi ankomst och hur vi ska samlas hos honom ber vi er, bröder, att inte plötsligt tappa fattningen. Låt er inte skrämmas av någon ande eller av något ord eller brev som påstås komma från oss och som säger att Herrens dag är här.
Låt ingen bedra er på något sätt. Först måste avfallet komma och laglöshetens människa träda fram, fördärvets son, motståndaren som förhäver sig över allt som kallas gud eller heligt så att han sätter sig i Guds tempel och säger sig vara Gud.
Minns ni inte att jag sade er detta medan jag ännu var hos er? Och ni vet vad det är som nu håller honom tillbaka så att han kan träda fram först när hans tid kommer. Laglöshetens hemlighet är ju redan verksam. Nu måste bara han som håller tillbaka röjas ur vägen.
Sedan ska den laglöse träda fram, han som Herren Jesus ska döda med sin muns ande och förgöra med glansen vid sin ankomst. " (2 Thess 2:1-8 Folkbibeln)
Det här är inte en enda bokstavlig människa, utan är en antikristen rörelse, samma rörelse som Johannes profeterar om i Uppenbarelseboken som skökan, Babylon, som alltså "Jesus ska döda med sin muns ande och förgöra med glansen vid sin ankomst", eller som det står i Uppenbarelseboken "brännas upp i eld":
"
En av de sju änglarna med de sju skålarna kom och talade med mig och sade: "Kom, jag ska visa dig domen över den stora skökan som tronar på väldiga vatten.
Jordens kungar har horat med henne, och jordens invånare är berusade av hennes otukts vin."... Kvinnan var klädd i purpur och scharlakan och smyckad med guld och ädelstenar och pärlor... Och jag såg att kvinnan var berusad av de heligas blod, av Jesu vittnens blod... Och han sade till mig: "Vattnen som du såg där skökan tronar, det är folk och människomassor och länder och språk... Och kvinnan som du såg är den stora staden som regerar över kungarna på jorden."... Alla folk har druckit av hennes otukts vredesvin, och jordens kungar har horat med henne...
Och jag hörde en annan röst från himlen: "Gå ut från henne, mitt folk, så att ni inte deltar i hennes synder och drabbas av hennes plågor...
Därför ska hennes plågor komma på en och samma dag: död och sorg och svält, och hon ska brännas upp i eld... Jordens kungar, som har horat med henne och levt i lyx, ska gråta och sörja över henne när de ser röken från den eld där hon brinner... Ve, ve, du stora stad som var klädd i linne, purpur och scharlakan och smyckad med guld, ädelstenar och pärlor! På en enda timme har all denna rikedom ödelagts...
Så ska Babylon, den stora staden, störtas med våldsam kraft, och man ska aldrig mer finna den... Och i staden fanns blod av profeter och heliga och alla som slaktats på jorden." "(Upp 17:1,4,6,15 18:3,4,8,9,16-17,21,24 Folkbibeln )
Undersök hur mycket blod som Katolska Kyrkan har på sina händer. Men antikrist är inte enbart Katolska Kyrkan, utan alla som säger sig vara kristna men som inte "vänt andra kinden till" och "älskat sina fiender", utan har "blod av profeter och heliga och alla som slaktats på jorden", men även praktiserar andra läror som är emot Kristi lagar och bud.
Sådana som säger "Herre, Herre" till Jesus:
"
Inte alla som säger ’Herre, Herre’ till mig ska komma in i himmelriket, utan den som gör min himmelske Fars vilja. Många ska säga till mig på den dagen: Herre, Herre, har vi inte profeterat med ditt namn och drivit ut onda andar med ditt namn och gjort många kraftgärningar med ditt namn? Men då ska jag säga dem sanningen: Jag har aldrig känt er. Gå bort från mig, ni förbrytare. " (Matt 7:21-23 Folkbibeln)