Jag ser till att pengarna är investerade på ett sätt de de ger en rimlig avkastning. På detta sätt behöver jag inte oroa mig för framtiden, gällande pengar i alla fall, oavsett (nästan) vad som händer. Det ger ett visst lugn i en annars ganska orolig själ. Det jag inte gör är att strössla pengar på lyxkonsumption/show-off och på så sätt höja min lägstanivå för levnadsstandard och på så sätt i förlängning se till att jag inte längre är förmögen (se Lyxfällan, TV3). Jag gör alltså precis tvärt emot TS. Utom ibland. Ibland blir det ett lite finare rum på hotellet eller en middag på det lite dyrare stället. Men aktar mig för att göra det till vana. Att låta sina utgifter matcha sina inkomster är det bästa sättet att förbli ekonomiskt medioker.
Citat:
Jag själv kan berätta vad jag gör för extra och friheten att kunna "trycka till" lite extra när så krävs.
Bokar alltid första klass på flyg när det finns eller Business om inte första klass finns.
Bokar alltid egen loge på konserter och backstage-biljetter.
Tar alltid taxi när jag behöver åka kollektivt kortare sträckor för att slippa allmogen i kollektivtrafiken.
Bokar alltid lite dyrare rum på semestern och betalar extra för att gå före i köer och sånt.
Det var härligt nyligen när jag var i London på Madame Tussauds när jag köpt VIP-bilejtter och kunde runda hela kön och få en egen ingång. Kom in 10 minuter före övriga i kön och kunde kolla i lugn och ro så jag hann vidare till nästa rum innan pöbeln släpptes på.
Åkte på kryssning i Karibien och fick då gå på restauranger som övriga resenärer inte släpptes in på och fick även komma in före de vanliga kryssningsresenärerna och ta plats till underhållningen så jag kunde välja bästa plats.
[...]
Bokar alltid första klass på flyg när det finns eller Business om inte första klass finns.
Bokar alltid egen loge på konserter och backstage-biljetter.
Tar alltid taxi när jag behöver åka kollektivt kortare sträckor för att slippa allmogen i kollektivtrafiken.
Bokar alltid lite dyrare rum på semestern och betalar extra för att gå före i köer och sånt.
Det var härligt nyligen när jag var i London på Madame Tussauds när jag köpt VIP-bilejtter och kunde runda hela kön och få en egen ingång. Kom in 10 minuter före övriga i kön och kunde kolla i lugn och ro så jag hann vidare till nästa rum innan pöbeln släpptes på.
Åkte på kryssning i Karibien och fick då gå på restauranger som övriga resenärer inte släpptes in på och fick även komma in före de vanliga kryssningsresenärerna och ta plats till underhållningen så jag kunde välja bästa plats.
[...]