2026-08-19, 23:14
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Så dödsstraff är rättsosäkert och omoraliskt i Sverige, men acceptabelt när en främmande stat avrättar människor du avskyr? Principer som bara gäller vissa människor är inga principer.

Om du anser att hängning är god rättskipning bör du rimligen förespråka galgen även i Sverige innan du hyllar andra staters avrättningar. Att motsätta sig dödsstraff innebär för övrigt inte att grova brottslingar ska skonas från straff.

Dom har ju faktiskt plockat in folk som aktivt begick terrorbrott...

Svårt att det blir fel.

Det skulle vara rätt bra att få tillbaka det i Sverige. man har ju sett hur utvisningar och hårdare straff har minskat skjutningar m.m
Tänk om de riskerade avrättning, då kanske vi hade haft det väldigt lugnt i Sverige.
Citera
2026-08-19, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Varför är det bekymmersamt menar du? Hur många har USA avrättat den här månaden?

4 stycken.

https://deathpenaltyinfo.org/facts-and-research/data/executions

Det som är mest bekymmersamt för mig är att israelerna (och dess anhängare för övrigt) verkar bli mer och mer radikaliserade och fanatiska för varje dag som går. Jag tror offentliga avrättningar dels är ett tecken på det och att det kommer spä på saken ytterligare.

En annan oroväckande sak är hur löst begreppet "terrorist" är för israelerna. Räcker som sagt att ha kastat en sten för att få den stämpeln.
Citera
2026-08-19, 23:23
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Varför är det bekymmersamt menar du? Hur många har USA avrättat den här månaden?

Ingen aning. Förmodligen många?
Citera
2026-08-19, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Dom har ju faktiskt plockat in folk som aktivt begick terrorbrott...

Svårt att det blir fel.

Det skulle vara rätt bra att få tillbaka det i Sverige. man har ju sett hur utvisningar och hårdare straff har minskat skjutningar m.m
Tänk om de riskerade avrättning, då kanske vi hade haft det väldigt lugnt i Sverige.
Finns det studier som faktiskt visar på varför skjutningarna har minskat? Korrelation är ju inte samma som kausalitet.

I USA finns dödsstraff, men inte har väl brottsligheten minskat av det?
Citera
2026-08-19, 23:30
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Det som är mest bekymmersamt för mig är att israelerna (och dess anhängare för övrigt) verkar bli mer och mer radikaliserade och fanatiska för varje dag som går. Jag tror offentliga avrättningar dels är ett tecken på det och att det kommer spä på saken ytterligare.

Du trodde att Hamas skulle vinna över Israel eller hur? När vänsteridioterna var ute och firade den 7e oktober så såg du det här aldrig komma?
Citera
2026-08-19, 23:33
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Finns det studier som faktiskt visar på varför skjutningarna har minskat? Korrelation är ju inte samma som kausalitet.

I USA finns dödsstraff, men inte har väl brottsligheten minskat av det?

I USA har dom mycket fler vapen och lättare tillgång till vapen, och mycket fler människor.
Och dom har bara dödsstraff I hälften av staterna och när du får dödsstraff så dör du nästan av ålder innan du blir avrättad, folk sitter på "death row" hur länge som helst. medel 15-20 år.

I Sverige skulle det bli ännu värre än USA om vi hade lika stor befolkning med samma % invandrare från MENA som vi har nu, låg impulsstyrning och vapen skulle bli ett helvete.
Citera
2026-08-19, 23:44
Medlem
Citat:
Du trodde att Hamas skulle vinna över Israel eller hur? När vänsteridioterna var ute och firade den 7e oktober så såg du det här aldrig komma?

Jag kan inte för mitt liv se hur det skulle kunna ha gått till. Ens i i teorin.
Citera
2026-08-19, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
I USA har dom mycket fler vapen och lättare tillgång till vapen, och mycket fler människor.
Och dom har bara dödsstraff I hälften av staterna och när du får dödsstraff så dör du nästan av ålder innan du blir avrättad, folk sitter på "death row" hur länge som helst. medel 15-20 år.

I Sverige skulle det bli ännu värre än USA om vi hade lika stor befolkning med samma % invandrare från MENA som vi har nu, låg impulsstyrning och vapen skulle bli ett helvete.
Du har ju inte svarat på min fråga, utan börjar svamla om människor från mellanöstern och vapen i USA.
Citera
2026-08-19, 23:45
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Jag har alltid hållit på Israel mot araberna, men de extrema sionisterna har fått mig att nästan helt byta fot.
Tidigare har dom hållit en någorlunda anständig fasad, men under Netanyahus tid har det blivit alltmer av öppen chauvinistisk aggression.
Påminner en hel del om Putinsregimens beteende, men i det här fallet kan inte befolkningen skylla på att dom inte har nåt att säga till om.
Det var ett misstag av väst att stödja bildandet av staten Israel, men det dåliga samvetet för nazisternas beteenden avgjorde saken.
Nu börjar judarna själva bete sig som nazister, och mycket tyder på att det är deras rätta ansikte som visar sig.
Mitt tips är dom så småningom kommer att få äta upp sin översittarattityd.
USAs stöd börjar vackla i.o.m att vitas andel av befolkningen minskar, skuldsättning och isolationism, och utan det är det svårt för Israel att hålla stånd mot sina fiender.
Som inte blir färre med nuvarande beteende.
Muslimska länder börjar bilda allianser igen, nu senast är det snack om Turkiet, Pakistan, Saudarabien och Egypten.
Snart har fler än Pakistan egna kärnvapen, och såna kan levereras på fler sätt än via luften.
Palestinakonflikten gnager i varje muslims skalle, och dom kommer troligen inte att ge sig förrän staten Israel har utplånats, på ett eller annat vis.
Citera
2026-08-19, 23:47
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Du har ju inte svarat på min fråga, utan börjar svamla om människor från mellanöstern och vapen i USA.

Vad jag vet nej så detta är helt nytt och det enda som ändrats är hårdare straff och utvisningar, finns inga andra faktorer eller tror du det är pga solförmörkelse eller klimatet?

Prata inte om USA och jämför om du inte vill ha svar på de.

Är du helt pantad?

Nu blir de sova, ingen tid att skriva med helt hjärndöda sossar.
Senast redigerad av pepsi hax 2026-08-19 kl. 23:50.
Citera
2026-08-19, 23:51
Medlem
SmartSkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Undrar om det kommer visas på tv man vill ju inte missa små pallarna som sprattlar i snaran 😂.
Utmärkt ide hoppas det blir av terrorist svinen förtjänar galgen ✌️🇮🇱♥️

Hoppas SVT direktsänder eventet..;-)
Citera
2026-08-20, 00:03
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Terrorister begår terror för att skrämma folk och makt till lydnad.

Israel lyder inte terroristerna. Terrorn fick inte önskad effekt.

Borde det inte räcka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in