2026-08-19, 22:40
Medlem
pimlicopassports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
USA avrättar folk på löpande band offentligt. Israel anklagas för att vilja avrätta terrorister som döms för terrorbrott. Jo, rimlig jämförelse. Varför tycker du att terrorister, mördare och våldtäktsmän från Hamas skall skonas? Häng dom bara, ju förr desto bättre. Jävla hamashoror

En signifikant skillnad är att Israel endast ämnar avrätta palestinier, men ej judar. Tänk om USA endast hade dödsstraff för tex svarta. Kan inte komma på något annat land än ”Mellanösterns enda demokrati” som tillämpar selektiv dödsstraff beroende på folkgrupp.
Citera
2026-08-19, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimlicopassport
En signifikant skillnad är att Israel endast ämnar avrätta palestinier, men ej judar. Tänk om USA endast hade dödsstraff för tex svarta. Kan inte komma på något annat land än ”Mellanösterns enda demokrati” som tillämpar selektiv dödsstraff beroende på folkgrupp.

Lite kul att alla dårar hela tiden skriver "palestinier" när de menar "terrorister". Men visst, jag förstår att det ofta är svårt att göra den åtskillnaden.
Citera
2026-08-19, 22:46
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Och alla vänstermuppar gråter ut men inte ett ord om att resten av Mellanöstern har avrättat folk sedan tidens begynnelse och ofta för så lite som att visa håret till att vara ett offer för en våldtäkt.
Det har visst nämnts. Bland annat nämnde jag det när jag likställde Israel med alla andra arabiska skurkstater i området.
Citera
2026-08-19, 22:48
Medlem
Citat:
Lite kul att alla dårar hela tiden skriver "palestinier" när de menar "terrorister". Men visst, jag förstår att det ofta är svårt att göra den åtskillnaden.
Med tillräckliga medel å statsmakt i ryggen, så kallas de militär. Lydiga pojkar.
Citera
2026-08-19, 22:50
Medlem
Citat:
Det är inte bestämt ännu om de terrorister som kan dömas för de brott de begick 7 oktober ens kan få dödsstraff. Men personligen tycker jag det är lämpligt att en terrorist som har mördat och våldtagit straffas med döden.

Lite småroligt är det allt att TS verkar så efterbliven att han likställer terrorister med palestinier i rubriken.

Det räcker att ha kastat en sten för att klassas som terrorist av Israel. Sen har vi väl alla hört mängder av uttalanden från israeliska politiker de senaste åren där de har kallat allt och alla för terrorister. "Det finns inga civila palestinier" brukade det låta.

Hela grejen med offentliga avrättningar är ett riktigt lågvattenmärke som placerar Israel på en väldigt kort lista tillsammans med Iran, Saudiarabien, Nordkorea och Somalia.
Citera
2026-08-19, 22:51
Medlem
EU och Sverige måste protestera mot detta.
Citera
2026-08-19, 22:51
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det har visst nämnts. Bland annat nämnde jag det när jag likställde Israel med alla andra arabiska skurkstater i området.

Fast det stämmer ju inte heller då alla andra hade offentliga dödsstraff medans israel inte hade det.
Citera
2026-08-19, 22:58
Medlem
Så vi ska inte ha avrättningar i Sverige för att vi tycker det är fel, rättsosäkert och omoraliskt. Men vi ska acceptera att andra människor ska avrättas.

Busch och Mohammson är såna hycklare.
Citera
2026-08-19, 23:02
Medlem
Citat:
USA avrättar folk på löpande band offentligt. Israel anklagas för att vilja avrätta terrorister som döms för terrorbrott. Jo, rimlig jämförelse. Varför tycker du att terrorister, mördare och våldtäktsmän från Hamas skall skonas? Häng dom bara, ju förr desto bättre. Jävla hamashoror
Så dödsstraff är rättsosäkert och omoraliskt i Sverige, men acceptabelt när en främmande stat avrättar människor du avskyr? Principer som bara gäller vissa människor är inga principer.

Om du anser att hängning är god rättskipning bör du rimligen förespråka galgen även i Sverige innan du hyllar andra staters avrättningar. Att motsätta sig dödsstraff innebär för övrigt inte att grova brottslingar ska skonas från straff.
Citera
2026-08-19, 23:06
Medlem
Skall det verkligen byggas en galge, är det inte mest en tokstolle som vill ha uppmärksamhet, typ som Trump. Det verkar ju annars väldigt onödigt att ha cellplast och plastfolie under en betongplatta för en avrättningsplats. Jag skulle nog säga att det skall nog byggas något helt annat.
Citera
2026-08-19, 23:07
Medlem
Sqrbankens avatar
Bekymmersam utveckling imo. Blir intressant ta del av hur svenska offentliga Israelsimps (de är många de) bemöter dessa uppgifter.
Citera
2026-08-19, 23:09
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Bekymmersam utveckling imo. Blir intressant ta del av hur svenska offentliga Israelsimps (de är många de) bemöter dessa uppgifter.

Varför är det bekymmersamt menar du? Hur många har USA avrättat den här månaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in