2026-08-19, 21:26
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Det är bara att sparka samtliga som vägrat gått till jobbet pgr av detta. Det är arbetsvägran. Men som vanligt så får invandrarna hålla på som dom vill på arbetsplatserna.

Ett företag kan inte bara ersätta 20 personer hursomhelst på dagen.
Vilken företagsledning somhelst i vilken bransch somhelst där det är personalbrist hade tagit den enkla vägen och backat från ett faktiskt ganska betydelselöst krav.
Citera
2026-08-19, 21:34
Medlem
Lättkränkta inför sanningen. Avskeda de för arbetsvägran.
Citera
2026-08-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaiman
Ett företag kan inte bara ersätta 20 personer hursomhelst på dagen.
Vilken företagsledning somhelst i vilken bransch somhelst där det är personalbrist hade tagit den enkla vägen och backat från ett faktiskt ganska betydelselöst krav.

Undrar vad som hade hänt i Somalia om busschaufförer vägrat arbeta för att de ogillar reklamen på bussen.

Troligtvis hade arbetsgivaren där inte varit lika förstående.
Citera
2026-08-19, 21:55
Medlem
Insamlingskontrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja, det finns många svenskar som arbetar som busschaufförer och det finns många som inte gör det som skulle kunna göra det. Jag förstår inte varför du tror att det skulle vara svårt att ersätta de somaliska busschaufförerna. Det skulle det inte.

Bara för att de kör buss ibland så behöver det inte betyda att somalierna i fråga bidrar till samhället. Vad gör frugan? Går hemma och drar? Vad gör alla barnen? Är ett eller flera kriminellt?
Väger man intäkter mot utgifter så är det ganska självklart att det handlar om stora förlustaffärer för det svenska samhället.
Nej, det saknas busschaufförer och det saknas lastbilschaufförer. Det är bristyrken. Var du tacksam för att de gör ett jobb du inte klarar. De arbetar. Är det jobbigt för dig?
Citera
2026-08-19, 21:58
Medlem
Insamlingskontrolls avatar
Citat:
Undrar vad som hade hänt i Somalia om busschaufförer vägrat arbeta för att de ogillar reklamen på bussen.

Troligtvis hade arbetsgivaren där inte varit lika förstående.
Tror arbetsgivaren tar ner reklamen och är nöjd. Du kan må dåligt på flera sätt. De gör helt rätt och jag skulle tro att både fack och arbetsgivare stödjer dem.
Tänk på vilken typ av samhälle du vill leva i. Tänk på din medmänniska, även om det är en person född i ett fattigt krigshärjat område. Du skulle bli skjuten på fläcken där.
Citera
2026-08-19, 21:59
Medlem
Skyndsamt avsked och hjälp från landet är medicinen för blattar som inte kan respektera vår demokrati.
Citera
2026-08-19, 22:11
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
För en gångs skull så är jag faktiskt team Somalia!

Det handlar ju nu faktiskt om Somalier som kör buss, jobbar och betalar skatt, och att de inte tycker det är jätteroligt att köra en buss med ett stort budskap om att de uppmanas flytta tillbaka till Somalia förstår jag fullständigt.

Man får också tänka på att andra utlänningar ofta är de värsta rasisterna; så det hade säkert blivit väldigt otrevligt för de Somaliska busschaffisarna att uthärda alla rasistiska Araber, Palestinier och Serber som kommer och är otrevliga mot dem.

Som vanligt är det de som förtjänar det minst, som drabbas värst av SD:s och Moderaternas påfund! Jag är 100% med på att kriminella Somalier som våldtar och rånar och beter sig allmänt illa borde hängas upp i närmsta lyktstolpe! Så varför jävlas bara SD och M med snälla Somalier som kör buss och försöker göra rätt för sig???
Citera
2026-08-19, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insamlingskontroll
Tror arbetsgivaren tar ner reklamen och är nöjd. Du kan må dåligt på flera sätt. De gör helt rätt och jag skulle tro att både fack och arbetsgivare stödjer dem.
Tänk på vilken typ av samhälle du vill leva i. Tänk på din medmänniska, även om det är en person född i ett fattigt krigshärjat område. Du skulle bli skjuten på fläcken där.

Att sjukskriva sig trots att man inte är sjuk är inte att göra rätt.

Att somalier skall bestämma vilka budskap som får finnas på svenska bussar är inte heller normalt.

Men i slutänden så fungerar detta bara som reklam för SD. Nu har de nått ut till många fler än de som åker buss i Skaraborg.
Citera
2026-08-19, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose

Det handlar ju nu faktiskt om Somalier som kör buss, jobbar och betalar skatt, och att de inte tycker det är jätteroligt att köra en buss med ett stort budskap om att de uppmanas flytta tillbaka till Somalia förstår jag fullständigt.

Man får också tänka på att andra utlänningar ofta är de värsta rasisterna; så det hade säkert blivit väldigt otrevligt för de Somaliska busschaffisarna att uthärda alla rasistiska Araber, Palestinier och Serber som kommer och är otrevliga mot dem.

Som vanligt är det de som förtjänar det minst, som drabbas värst av SD:s och Moderaternas påfund! Jag är 100% med på att kriminella Somalier som våldtar och rånar och beter sig allmänt illa borde hängas upp i närmsta lyktstolpe! Så varför jävlas bara SD och M med snälla Somalier som kör buss och försöker göra rätt för sig???

Affischen var inte specifikt riktad till busschaufförer. Den vände sig till somalier som är intresserade av att flytta hem. SD informerar dem om att det finns hjälp att få. Det är ju ett snällt och trevligt budskap när man tänker efter.
Citera
2026-08-19, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose

Som en miljardär som tvingas gå förbi valbudskap om att de ska skattas mer och parasiterar på arbetar bör få riva ner VPK:s affischer.
Citera
2026-08-19, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
[i]SD:s bussreklam tas ner
Västtrafik tar ner Sverigedemokraternas valreklam från sina bussar.

Vad ger störst hajp? Att reklamen var uppsatt eller att den tas ner? Den sista varianten ger mer snack än den första.
Citera
2026-08-19, 22:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Att sjukskriva sig trots att man inte är sjuk är inte att göra rätt.

Att somalier skall bestämma vilka budskap som får finnas på svenska bussar är inte heller normalt.

Men i slutänden så fungerar detta bara som reklam för SD. Nu har de nått ut till många fler än de som åker buss i Skaraborg.

Rätt och rätt. Alla svenskar sjukskriver sig ibland pga bakfylla. Det gör inte somalier.

Alla som utsätts för reklam på sin arbetsplats som de inte gillar ska självklart klaga över detta. Inget konstigt alls. Om du vill klaga på nån så klaga på bussbolaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in