2026-08-19, 21:55
Avslutad
Är 6x pengarna på bettson att ÖP kommer in, jag bettar 2000 iaf
Citera
2026-08-19, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
För varför skulle de blåa eller de röda ingå en uppgörelse med Örebropartiet hellre än att göra en uppgörelse med varandra? Nej, just det.
Varför skulle nån rösta på sossar eller moderater efter att de vänt kappan efter vinden och helt övergett sina kärnväljare? Se bara på hur mycket sossarna tappat, de hade egen majoritet en gång i tiden. Sådana dumheter är hela grundorsaken till att folk röstar på partier som Örebropartiet, och ju fortare du inser det, desto fortare kan du implementera en realistisk strategi för att bekämpa Örebropartiet. Annars lär de bli lika stora som SD.
Citera
2026-08-19, 23:01
Medlem
Kommer inte skänka bort min riksdagsröst till Örebropartiet men däremot regionrösten kommer de att få.
Citera
2026-08-19, 23:21
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Varför skulle nån rösta på sossar eller moderater efter att de vänt kappan efter vinden och helt övergett sina kärnväljare? Se bara på hur mycket sossarna tappat, de hade egen majoritet en gång i tiden. Sådana dumheter är hela grundorsaken till att folk röstar på partier som Örebropartiet, och ju fortare du inser det, desto fortare kan du implementera en realistisk strategi för att bekämpa Örebropartiet. Annars lär de bli lika stora som SD.

Du är verkligen dummare än tåget. Jag hade kunnat försöka förklara de här basala parlamentariska principerna för dig med enklare ord, men det är faktiskt för sent för det. Vi får nöja oss med att konstatera att vissa saker helt enkelt är för svåra för vissa människor.
Citera
2026-08-20, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Skulle aldrig lite på någon som är rädd för debatter. Allard vågar inte debbatera Kasselstrand. 😂
Är det sant?

Isåfall gissar jag att det är strategiskt. Att väljargruppen är lite för lik så att man inte vill riskera något.
Citera
2026-08-20, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Räcker inte de trådar som redan existerar?

Egentligen tycker jag det också. Känns som att det är minst 3-4 aktiva trådar om ÖP och Allard just nu

Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Ett litet, nytt parti behöver inte ha svaret på alla världens frågor direkt. Det bästa är att profilera sig i ett par extra viktiga frågor och köra stenhårt på det.

Exakt! Det är värt att påpeka, man kan lika väl dra till sig röster
Citera
2026-08-20, 01:25
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Egentligen tycker jag det också. Känns som att det är minst 3-4 aktiva trådar om ÖP och Allard just nu

Exakt! Det är värt att påpeka, man kan lika väl dra till sig röster

Om det känns som att det är 3-4 trådar om ÖP och Allard just nu så betyder det att han når ut.
Citera
2026-08-20, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Om det känns som att det är 3-4 trådar om ÖP och Allard just nu så betyder det att han når ut.

Inget fel på det. Mest så att allting inte hamnar "huller om buller" i olika underavdelningar till Politik Inrikes. Men då har man ju en enkel sök-funktion i övre hörnet iofs
Citera
2026-08-20, 02:47
Medlem
EgoistNs avatar
Röstar som vanligt på AFS.
Skulle kunna vara korkat rent taktiskt men det skiter jag i och inser att jag blir sedd som en outsider av den Svenska nomenklaturan.
Citera
2026-08-20, 03:42
Medlem
vad är det för sketen tröskel som är "nära" att brista.
Jag gissar på 0.3% och kanske ett mandat i riksdagen om dom lyckas bra i länet.
Men förmodligen noll.
(jag kommer inte rösta på den fjuniga tönten i Örebro)
Citera
2026-08-20, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Om man är skriven i Örebro kan det vara en idé att rösta på ÖP.
Bor man i övriga delar av Sverige är det en helt bortkastad röst.

Det är en bortkastad röst att rösta på åttaklövern. För man får inte ett jävla skit tillbaka genom att rösta på dessa korrupta karriäristiska partier. Vad många dessutom verkar glömma bort är att örebroarnas riksdagsröster även är en del av rikets röster, vilket betyder att det krävs färre röster i övriga riket för att få ÖP över enprocentsspärren, än något annat småparti som inte har en enorm bas i en specifik region som ÖP.
Citera
2026-08-20, 06:23
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Som jag har förstått det är han inte enbart på arbetarklassens sida, utan talar om den producerande klassen och det kan även vara företagare och "övre medelklassen".

Klokt val av ett populistparti.

Och självfallet finns produktiva människor på olika nivåer, det beror på vilken sorts verksamhet som bedrivs/yrkesroll.
Senast redigerad av GusFring 2026-08-20 kl. 06:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in