2026-08-19, 10:51
Medlem
Dumdrygs avatar
Markus Allard står på tröskeln att komma in i riksdagen 2026 och behöver bara 24 000 röster i Örebro län.

Men varför ska vi andra som inte bor i Örebro län rösta på Örebropartiet?

Personligen tycker jag han är intressant och har ägnat sista tiden att försöka läsa på om deras politik och sett bl a intervjun med Malin Ekman Stockholm Report, DN's intervju av Orrenius och Henrik Jönssons intervju.

Malin Ekmans intervju:
https://www.youtube.com/watch?v=ADtU85KFZ_4

DN's intervju:
https://www.youtube.com/watch?v=InWgLPlgycM

Henrik Jönssons intervju:
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=jDp9g2u2NqU&ra=m

Har inget problem med hur han pratar eller om han dricker en energidryck. Stör mig lite på liknelser med Sagan om Ringen och sånt barnsligt eftersom jag är vuxen. Men reagerar på att alla som intervjuar honom frågar precis samma sak som man själv som väljare vill veta. Vad fan har du för plan om du kommer in i riksdagen?

Så varför ska vi rösta på Örebropartiet? Diskutera för eller emot.
Senast redigerad av Dumdryg 2026-08-19 kl. 11:16.
Citera
2026-08-19, 10:56
Medlem
Beställ valsedlar från ÖP!
Citera
2026-08-19, 10:57
Medlem
BombaySaphires avatar
(FB) Rösta SD istället för AfS/Örebropartiet i valet 2026
Citera
2026-08-19, 11:09
Medlem
Personligen är jag för alla som röstar på Örebropartiet, för det är en röst mindre på SD. Eftersom ÖP aldrig kommer att komma in kommer dessa röster bli förlorade.
Citera
2026-08-19, 11:12
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Personligen är jag för alla som röstar på Örebropartiet, för det är en röst mindre på SD. Eftersom ÖP aldrig kommer att komma in kommer dessa röster bli förlorade.

Jag tror ÖP kan komma in i riksdagen eftersom de har stort stöd i Örebro län och ser ut att klara 12%-spärren där.
Citera
2026-08-19, 11:19
Medlem
Smekarn87s avatar
(Öp) har förstått att det finns en klasskonflikt mellan transferiatet och den mer hederliga arbetarklassen. (Öp) skyddar iss mot den övre medelklassens lyxåsikter och problem samt att (öp) är de enda som faktiskt vågat säga att det finns renodlad parasitism I bidragsklassen. Bidragsklassen är verkligen inte 100% trasproletariat utan är genuint parasitär till en viss mängd.
Citera
2026-08-19, 11:26
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
(Öp) har förstått att det finns en klasskonflikt mellan transferiatet och den mer hederliga arbetarklassen. (Öp) skyddar iss mot den övre medelklassens lyxåsikter och problem samt att (öp) är de enda som faktiskt vågat säga att det finns renodlad parasitism I bidragsklassen. Bidragsklassen är verkligen inte 100% trasproletariat utan är genuint parasitär till en viss mängd.

Som jag har förstått det är han inte enbart på arbetarklassens sida, utan talar om den producerande klassen och det kan även vara företagare och "övre medelklassen".
Citera
2026-08-19, 11:40
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Jag kommer rösta på ÖP för att jag tycker Allard säger mkt av det folket faktiskt tycker och tänker. Hans specialitet är ju också att inte låta ansvariga politiker komma undan utan ställer dem mot väggen.

Han kallar också en spade för en spade och speciellt gällande invandringsfrågan och kriminalitet.
Det behövs någon som på allvar tar tag i frågan då den påverkar resten av samhället och alla områden. Det handlar om att faktiskt få ha ett Sverige för svenskarna och inte bli ett kalifat. Vi är trötta på folkutbytet!

Allard känns som mer känd än t ex Kasselstrand eller någon från MED.
Citera
2026-08-19, 11:43
Medlem
BombaySaphires avatar
Om man är skriven i Örebro kan det vara en idé att rösta på ÖP.
Bor man i övriga delar av Sverige är det en helt bortkastad röst.
Citera
2026-08-19, 12:03
Medlem
Litar inte på vuxna män som slaskar läskeblask på jobbet. Har även svårt att känna förtroende för politiker som inte kan uttrycka sig precist och effektivt på ordentlig svenska, utan regelbundet till anglicismer och engelska ord som någon influerare.

Har de färdigställt sitt partiprogram än, eller är det fortfarande "under konstruktion" såhär ca tre veckor innan valet?
Senast redigerad av Traumprinzz 2026-08-19 kl. 12:07.
Citera
2026-08-19, 12:05
Medlem
Ironin är att Örebropartiet KAN ha större chans att få in Allard i riksdagen än vad Afs har att få in någon av sina egna.

Dock, nackdelen jag ser med Allard är a) hans tidigare ideologiska bagage, vilket gör hans nuvarande ställningstagande ej helt deklarerat, b) han agerar som en enmansshow i en valrörelse där du i förlängningen behöver ett parti och ett lagspel, vilket jag undrar om Allard klarar av, c) bygga en partiorganisation och ett valmanifest, eller partiprogram av betydelse.

Visst, han kan bli en frisk fläkt i riksdagen, men risken är att det slutar som Ny Demokrati där Bert skäller ut hela partistyrelsen inför mikrofonerna bakom dörren som lyssnar på deras skrikande när de är oense.

Det blir en plattform för Allard, men mindre av ett fungerande parti och ett rimligt partiprogram för Sverige.
Citera
2026-08-19, 12:08
Medlem
Eftersom att det lär bli jämt mellan Tiddö och sosseblocket i valet kan det bli så att ÖP med ett enda mandat blir vågmästare, då får vi en fin balans mellan båda sidor till skillnad från skräckåren när MP sat i vågmästarroll och gjorde allt för att gynna Ryssarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in