2026-08-19, 16:29
Medlem
andan0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Markus Allard står på tröskeln att komma in i riksdagen 2026 och behöver bara 24 000 röster i Örebro län.

Men varför ska vi andra som inte bor i Örebro län rösta på Örebropartiet?

Personligen tycker jag han är intressant och har ägnat sista tiden att försöka läsa på om deras politik och sett bl a intervjun med Malin Ekman Stockholm Report, DN's intervju av Orrenius och Henrik Jönssons intervju.

Malin Ekmans intervju:
https://www.youtube.com/watch?v=ADtU85KFZ_4

DN's intervju:
https://www.youtube.com/watch?v=InWgLPlgycM

Henrik Jönssons intervju:
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=jDp9g2u2NqU&ra=m

Har inget problem med hur han pratar eller om han dricker en energidryck. Stör mig lite på liknelser med Sagan om Ringen och sånt barnsligt eftersom jag är vuxen. Men reagerar på att alla som intervjuar honom frågar precis samma sak som man själv som väljare vill veta. Vad fan har du för plan om du kommer in i riksdagen?

Så varför ska vi rösta på Örebropartiet? Diskutera för eller emot.
Jag förstår inte vad han tycker om homos och transsexuella, är det någon som skulle kunna länka eller förklara för mig ?
Citera
2026-08-19, 16:30
Medlem
Steinarrs avatar
Räcker inte de trådar som redan existerar?
Citera
2026-08-19, 16:36
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrenadeSermon
Inte alls, får dom 1% I riket får dom utlagda valsedlar I alla vallokaler till valet 2030.

Däremot är en röst på SD helt bortkastad om man inte har en krokig nästa och en liten hatt.

Men du fattar väl att ÖP inte kommer att vara ens i närheten av 1% i riket? Kanske 0,1% i bästa fall.
Citera
2026-08-19, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Men du fattar väl att ÖP inte kommer att vara ens i närheten av 1% i riket? Kanske 0,1% i bästa fall.

24000 röster är lite drygt 0,33% nationellt om vi utgår från valdeltagandet 2022.
Citera
2026-08-19, 17:01
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
24000 röster är lite drygt 0,33% nationellt om vi utgår från valdeltagandet 2022.

I valet 2018 blev Alternativ för Sverige, AFS, det näst största partiet utanför riksdagen, med 20 290 röster, 0,31 procent. I 2022 års val fick partiet och 16 646 i riksdagsvalet, vilket motsvarade ett stöd på 0,26 procent.

Du tror alltså att ÖP får det tredubbla eller fyrdubbla i år?
Citera
2026-08-19, 17:20
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Citat:
Om man är skriven i Örebro kan det vara en idé att rösta på ÖP.
Bor man i övriga delar av Sverige är det en helt bortkastad röst.

Varför då? Om vi leker med tanken på att man klarar 12% regeln, så kommer man ändå in även om riksdagsrösterna blir 0st.

En bortkastad röst är en röst på SD, noll att säga till om efter valet, enda din röst möjligen ger är att en till karriärist kan ta plats i riksdagen och ha 65k plus i 4år.
Citera
2026-08-19, 17:22
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Citat:
I valet 2018 blev Alternativ för Sverige, AFS, det näst största partiet utanför riksdagen, med 20 290 röster, 0,31 procent. I 2022 års val fick partiet och 16 646 i riksdagsvalet, vilket motsvarade ett stöd på 0,26 procent.

Du tror alltså att ÖP får det tredubbla eller fyrdubbla i år?

Allard är inte en bitter trött korrupt SD:are till skillnad mot AFSs dito. Det du verkar missa är att ÖP plockar röster får alla läger, AFS från bittra SD:are och hoppfulla nazister.
Citera
2026-08-19, 17:22
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:

Säg inte det. Får det till att 1 % är 66 500 röster och de har 90 000 följare på Facebook.
Citera
2026-08-19, 17:25
Medlem
Aakerbocks avatar
Citat:
Inte alls, får dom 1% I riket får dom utlagda valsedlar I alla vallokaler till valet 2030.

Däremot är en röst på SD helt bortkastad om man inte har en krokig nästa och en liten hatt.
Jag har varken krokig näsa eller liten hatt och har röstat SD sedan 2006. De är ändå, enligt min mening, det minst dåliga alternativet att rösta på. Hade jag bott i Örebro län hade jag möjligen övervägt att rösta på Örebro-partiet. Men nu bor jag inte där och då är en röst på Örebropartiet verkligen bortkastad.
Citera
2026-08-19, 17:31
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
(Öp) har förstått att det finns en klasskonflikt mellan transferiatet och den mer hederliga arbetarklassen. (Öp) skyddar iss mot den övre medelklassens lyxåsikter och problem samt att (öp) är de enda som faktiskt vågat säga att det finns renodlad parasitism I bidragsklassen. Bidragsklassen är verkligen inte 100% trasproletariat utan är genuint parasitär till en viss mängd.

Tror du seriöst ÖP har något emot väldigt högavlönade läkare t.ex.??
Citera
2026-08-19, 18:02
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Jag vill ge Tidö en sista chans. Men Markus Allard är skön.
Citera
2026-08-19, 18:31
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Personligen är jag för alla som röstar på Örebropartiet, för det är en röst mindre på SD. Eftersom ÖP aldrig kommer att komma in kommer dessa röster bli förlorade.

Krävs inte många hjärnceller för att förstå detta. Men Örebropartiet tilltalar de mindre begåvade. Allard är dessutom en pajas. Ingen man vill ha i riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in