2026-08-19, 20:37
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Tror hon mår fruktansvärt dåligt psykiskt. Men hon vill ge ett sken om att ha läget under kontroll. Hon har förändrats så mycket sen hon flyttade. Tror inte Stefan är bra för Ellie och tvärtom. Det finns tyvärr människor som triggar varann dåligt i ett förhållande.
Jag tror såhär. Hon har ganska så mycket psykiska problem och det är säkert tur då att hon har Stefan. Även om han är som han är verkar han ju onekligen älska henne. Hade hon varit ensam med alla sina bekymmer och med sina sjukdomar hade det varit värre. Hon är ju ingen fena på ekonomi och de 2 tillsammans kan dock bli katastrof. Men ekonomin kan ju inte bli sämre eftersom de nu har 2 inkomster och dela på alla utgifter.
Citera
2026-08-19, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Jag tror såhär. Hon har ganska så mycket psykiska problem och det är säkert tur då att hon har Stefan. Även om han är som han är verkar han ju onekligen älska henne. Hade hon varit ensam med alla sina bekymmer och med sina sjukdomar hade det varit värre. Hon är ju ingen fena på ekonomi och de 2 tillsammans kan dock bli katastrof. Men ekonomin kan ju inte bli sämre eftersom de nu har 2 inkomster och dela på alla utgifter.

Men han har väl utmätning, eller är det borta? Med tanke på hur han har varit förut ekonomiskt så finns det verkligen risk att det blir jobbigt ekonomiskt. Å andra sidan är det ju bara att tigga lite.
Citera
2026-08-19, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Stefan har utmätning på sin lön på 20.000 per månad. Han har inte mycket över. Båda är hänsynslösa shopping beroende. E hus är fullt med hennes skit och nu även med S SKIT.
Citera
2026-08-19, 21:04
Medlem
Vad har Ellie för inkomst nu?
Citera
2026-08-19, 21:55
Medlem
Eg0x3s avatar
Har inte Ellie varit tyst i dag? Och hennes inlägg på insta fick mig att börja undra om hon inte kan haft möte med socialen i dag??!? Vad tror ni?
Citera
2026-08-19, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Har inte Ellie varit tyst i dag? Och hennes inlägg på insta fick mig att börja undra om hon inte kan haft möte med socialen i dag??!? Vad tror ni?
Jag anmälde de till soc när hon sa på youtube och instagram att hon var suicidal. Sjukt beteende. Hon behöver hjälp. Pojken behöver en stabil vuxen.
Citera
2026-08-19, 22:44
Medlem
Tänderna i dagens reel på instagram 😳🤢
Citera
2026-08-20, 09:14
Medlem
Dagens insta är återigen en massa om hur två personer kan gå igenom samma sak och den ena blir kall och bitter (som vi på fb? &#128521 och den andra mjuk och fin ( som Ellie?).

Hurrarop som vanligt och en kommentar "Dagens höjdpunkt att få höra dina visa ord".

Ja då händer det inte mycket i dennes liv om man tycker att det är en höjdpunkt att få höra på samma dravel hela tiden, något som man dessutom hittar hos alla som försöker flytta fokus från sig själv. Alla andra är hemska och det är så synd om mig som måste stå ut med allt verkar vara E's motto.
Citera
2026-08-20, 10:23
Medlem
Hon är såå desperat att framstå som lycklig, trygg, lugn och obrydd. Men det är tvärtom, den som måste bevisa hela tiden försöker bara dölja sanningen.

Som vanligt i hennes dagens ord är allt så otroligt förenklat. Hur kan hon ha studerat just sånt här i flera år och ändå ha så enkla idéer och lösningar? Det är aldrig nyanserat i hennes dagens ord.

Någon stackare som frågar om man kan få gå i terapi hos henne….
Citera
2026-08-20, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Hon är såå desperat att framstå som lycklig, trygg, lugn och obrydd. Men det är tvärtom, den som måste bevisa hela tiden försöker bara dölja sanningen.

Som vanligt i hennes dagens ord är allt så otroligt förenklat. Hur kan hon ha studerat just sånt här i flera år och ändå ha så enkla idéer och lösningar? Det är aldrig nyanserat i hennes dagens ord.

Någon stackare som frågar om man kan få gå i terapi hos henne….

Det är ju lika med de som alltid måste säga att de är ärliga. Är man ärlig behöver man inte tjata om det, det visar sig. Samma med E.

Det är ju skrämmande att nån vill gå i terapi hos henne 😮 Det är nästan så att man hellre rekommenderar chatgpt.

Nej men allvarligt jag har själv gått i terapi i olika omgångar och tycker det är bra att man tar hjälp om man behöver det. Men att sätta sig och prata hos någon man följer (vilket jag antar att personen gör) blir ju bara skevt.

Och att man vill gå hos någon som så uppenbart har problem med sig själv blir ju inte alls bra i längden.
Citera
2026-08-20, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Tänderna i dagens reel på instagram 😳🤢
Hahaha hon är fanimej helt otrolig😂😂😂
Citera
2026-08-20, 12:36
Medlem
Oavsett om det ligger något i spekulationerna om soc eller inte, så hoppas jag verkligen att hon tar emot och ber om all hjälp hon kan få om de faktiskt är inkopplade. Det finns absolut ingenting att skämmas för i det här läget.

Med tanke på hennes fysiska och psykiska hälsa så är det inte ett dugg konstigt om kroppen och psyket kraschar. Att hon har varit så öppen med hur dåligt hon faktiskt mår är bara ett tecken på hur desperat situationen är. Hon har ju pluggat till socialpedagog, så hon vet hur det sociala skyddsnätet fungerar. Socialtjänsten är inte till för att straffa eller döma, utan för att stötta och avlasta när en förälder blir allvarligt sjuk och inte orkar bära allt själv.

Jag hoppas verkligen att hon kan lägga undan all stolthet och inte känna att hon måste hålla uppe någon stark fasad inför omvärlden. Att ta emot det stöd som erbjuds, oavsett om det är praktisk avlastning i vardagen eller samtalsstöd, är inget misslyckande. Det är tvärtom det mest ansvarsfulla och kärleksfulla hon kan göra för både sig själv och sina barn.

Orosindikationer från hennes videos:
- Vi har upprepade gånger sett Ellie i ett fullständigt invalidiserat skick där hon gråter ohejdat, spyr och skriker av smärta inför eller i direkt närhet till yngsta sonen.

- I flera videor har hon uttryckt en djup uppgivenhet, pratat om att hon inte orkar mer eller inte är rädd för att dö, samt beskrivit situationer där Stefan har behövt ingripa akut för att han varit orolig för att hon ska ge upp helt.

- Ellie berättar själv öppet att hon under långa perioder är helt säng- eller soffliggande, att hon inte har den fysiska orken att ta hand om sin son eller leka med honom på golvet, och att hon brottas med ständiga skuldkänslor över att inte räcka till.

- Vi har sett hur hon utsätter sin redan djupt försvagade kropp för hårda, flerdagars vatten- och juicefastor, samtidigt som hemmiljön präglas av en stark och konstant fixering vid "gifter", parasiter och candida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in