2026-08-19, 17:50
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
O jisses tröttnar du aldrig på att skriva samma typ av inlägg om o om igen... sentimental så man nästan gråter... jag är på din sida för det mesta men önskar att du ibland tonar ner den generaliserande biten som du inte kan låta bli när känslorna tar över!
Fakta är att tjänstemanna ansvaret har införts from 1 aug...vad det leder till återstår att se jag vill inte förkasta det ännu iaf
Nr2 socialförsäkringsministern har uttryckt sig att man vet om problemet med LVU och det kommer att bli förändringar!
Och återigen ni glömmer hela j..a tiden bort politikers inblandning i fallet Elsa... inget av dom övergrepp som skett och fortgick hade skett utan beslut i socialnämnden där det är politiker som sitter... det blir så fruktansvärt fel på hela historieberätrelsen när cth hela tiden plockas bort 🙏

Precis. Politikers inblandning ja. Vad fan har lokala fritidspolitiker i komplicerade barnärenden att göra? Hörde du inte Allards fråga till nämnden om deras kompetens i sådana här frågor och deras arroganta svar.

Där har vi systemfelet svart på vitt. Men frågan är nu inte vad som händer framåt, frågan är också. Hur många LVU har varit felaktiga historiskt och hur många krossade familjer har egentligen soc på sitt samvetet. Jag vet att det är en extremt svår fråga att svara på för ansvariga poltiiker och därför vill de helst lägga locket på och prata om "desinformation" om socialtjänsten istället.
Citera
2026-08-19, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Precis. Politikers inblandning ja. Vad fan har lokala fritidspolitiker i komplicerade barnärenden att göra? Hörde du inte Allards fråga till nämnden om deras kompetens i sådana här frågor och deras arroganta svar.

Där har vi systemfelet svart på vitt. Men frågan är nu inte vad som händer framåt, frågan är också. Hur många LVU har varit felaktiga historiskt och hur många krossade familjer har egentligen soc på sitt samvetet. Jag vet att det är en extremt svår fråga att svara på för ansvariga poltiiker och därför vill de helst lägga locket på och prata om "desinformation" om socialtjänsten istället.
Nu är inte cth nån fritidspolitiker utan en heltidsanställd kommun politiker...och jag hoppas vid gudarna att hon kommer att få betala för det hon gjort...Jag har lyssnat på ALLT som Markus Allard har sagt om detta ärende och att han ska jaga alla inblandade tills dom inte går att jaga längre utan ställts till svars för sina handlingar!
Historien kan vi inte ändra på och den hör inte hemma i denna tråd utan den handlar om fallet Elsa
Citera
2026-08-19, 18:07
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Nu är inte cth nån fritidspolitiker utan en heltidsanställd kommun politiker...och jag hoppas vid gudarna att hon kommer att få betala för det hon gjort...Jag har lyssnat på ALLT som Markus Allard har sagt om detta ärende och att han ska jaga alla inblandade tills dom inte går att jaga längre utan ställts till svars för sina handlingar!
Historien kan vi inte ändra på och den hör inte hemma i denna tråd utan den handlar om fallet Elsa
Jag undrar hur djupt det här går med henne. Är det så att hon får betalt på något vis?

För det här är inte problem som uppstår utav att det är svårt med att göra LVU, det här är något helt annat.
Citera
2026-08-19, 18:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Det är sant att vi inte kan ändra på historien, men den här familjen verkar inte tystna. De kommer att begära ut varenda handling och belysa alla fel som kommunen och vården gjort.

De blir lite som talespersoner för alla som inte har samma resurser och det är fint att se. Förhoppningsvis leder det till liter mer insikt hos svenska folket om vad det är soc håller på med om dagarna och vart deras skattepengar går till.

För det är inte småpengar detta kostar och det leder inte till något nyttigt för barnen eller samhället här de beter sig på detta rättsvidriga sätt.
Citera
2026-08-19, 18:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Jag undrar hur djupt det här går med henne. Är det så att hon får betalt på något vis?

För det här är inte problem som uppstår utav att det är svårt med att göra LVU, det här är något helt annat.

Det handlar om prestige för kommunen. Barnen är politik och kommuner vill inte missa något barn. De trodde de skulle rädda Elsa från hennes hemska mamma, men hade helt fel.

Istället skadade de Elsa mentalt för livet.

Det har blivit värre sedan masshypnosen Lilla Hjärtat lamslog landet. Ingen kommun vill ha ett till sådant fall. Och så länge de kan gömma sina fadäser bakom sekretess när de placerat ett barn felaktigt och olagligt så kommer de att fortsätta. Så sjuka är dessa människor.
Citera
2026-08-19, 18:34
Medlem
Citat:

Jadu hon är sosse behöver man säga mer än så.. hennes parti kamrat försöker rycka telefonen när Markus parti kamrat filmar när cth hotar Allard o kommundirektören står i februari o blåljuger i fullmäktige för att täcka upp för sin partikamrat... politiskt maktspel så långt det är möjligt...
Citera
2026-08-19, 18:39
Medlem
Citat:
Det är sant att vi inte kan ändra på historien, men den här familjen verkar inte tystna. De kommer att begära ut varenda handling och belysa alla fel som kommunen och vården gjort.

De blir lite som talespersoner för alla som inte har samma resurser och det är fint att se. Förhoppningsvis leder det till liter mer insikt hos svenska folket om vad det är soc håller på med om dagarna och vart deras skattepengar går till.

För det är inte småpengar detta kostar och det leder inte till något nyttigt för barnen eller samhället här de beter sig på detta rättsvidriga sätt.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så finns det rätt många juridiska möjligheter det är bara frågan om hur mycket man orkar att processa eller om kommunen väljer att köpa deras tystnad genom ett fett skadestånd...
Citera
2026-08-19, 18:45
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så finns det rätt många juridiska möjligheter det är bara frågan om hur mycket man orkar att processa eller om kommunen väljer att köpa deras tystnad genom ett fett skadestånd...
Hur många är det nu som avgått?
Citera
2026-08-19, 18:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Hur många är det nu som avgått?

Har för mig det är några.. oklart om det här med Elsa-fallet, eller är är det Malin och Leo? Dyrt blir det!

Verkar varit en total omorganisation där alla fått söka om sina chefstjänster.
https://www.na.se/orebro/socialchefen-fick-sluta-far-miljonbelopp/
Citera
2026-08-19, 18:53
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Har för mig det är några.. oklart om det här med Elsa-fallet, eller är är det Malin och Leo? Dyrt blir det!

https://www.na.se/orebro/socialchefen-fick-sluta-far-miljonbelopp/
Alltså det är ju som du nog också tror, alltihopa. De är inte 'enskilda fall' utan de är alla orsakade av samma röta.
Citera
2026-08-19, 19:01
Medlem
Citat:
Alltså det är ju som du nog också tror, alltihopa. De är inte 'enskilda fall' utan de är alla orsakade av samma röta.
Lägg sen till dom 40 personer som är misstänkta för dataintrång... följs gällande regler så ska dessa vara tagna ur tjänst precis som cth och sen avskedas när dom dömts...inte svårt att förstå att det är kaos på Örebro socialtjänst nu.. Men media har ingen info om ev avstängningar på dessa 40..
För att använda Markus Allards ord så kokar nog kastrullen duktigt med locket på
Citera
2026-08-19, 19:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Fattar inte att systemriddarna fortsätter att svinga givet läget på örebros socialförvaltning.

Det finns inget att försvara här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in