2026-09-02, 00:13
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Jag tycker du kan göra som du sagt sjuttioelva jävla gånger att du ska göra och dra ifrån tråden.
Jag kan bara påminna mig om att jag bestämt mig för det en gång. Sen blev dock alla felaktigheter i tråden för mycket eftersom jag är ganska engagerad. Jag är inte mer än människa. Det som kallas LVU-kampanjen är MYCKET värre än vad jag trodde. Tyvärr,

Se vidare:
(FB) ”LVU-sekten” påstår att Svenska myndigheter systematiskt kidnappar och säljer barn.
Citera
2026-09-02, 00:20
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag kan bara påminna mig om jag bestämt mig för det en gång. Sen blev dock alla felaktigheter i tråden för mycket eftersom jag är ganska engagerad. Jag är inte mer än människa. Det som kallas LVU-kampanjen är MYCKET värre än vad jag trodde. Tyvärr,

Se vidare:
(FB) ”LVU-sekten” påstår att Svenska myndigheter systematiskt kidnappar och säljer barn.
Du spammar tråden med dessa självmasturberande referenserna till dig själv som något jävla bevis.

Vi skiter i din grandstanding. Vi diskuterar Elsafallet. Och du har spenderat de senaste veckorna med att ljuga om faktan i fallet och raljerat mot andra som sagt emot dig och inte tillåtit dig att hävda dig.

ytterligare ännu en gångså hycklar du dig. Du som var så jäääävla mån om att metadiskussioner var regelbrott och vad annat regelverk som tydligen inte behövs tillämpas på dig.

SoC har hanterat detta helt fel mot Elsa, de var medlöpare och nu har man traumatiserat henne och familjen. Miljoner har åkt ned i ett svart hål av resurser och utköpning av politiker och allt detta har du skyllt på matrapportering. Eller ombud. eller annat dylikt.

Du inte engagerad, du är en haverist.
Senast redigerad av Ajogen 2026-09-02 kl. 00:23.
Citera
2026-09-02, 00:28
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du spammar tråden med dessa självmasturberande referenserna till dig själv som något jävla bevis.

Vi skiter i din grandstanding. Vi diskuterar Elsafallet. Och du har spenderat de senaste veckorna med att ljuga om faktan i fallet och raljerat mot andra som sagt emot dig och inte tillåtit dig att hävda dig.

ytterligare ännu en gångså hycklar du dig. Du som var så jäääävla mån om att metadiskussioner var regelbrott och vad annat regelverk som tydligen inte behövs tillämpas på dig.

SoC har hanterat detta helt fel mot Elsa, de var medlöpare och nu har man traumatiserat henne och familjen. Miljoner har åkt ned i ett svart hål av resurser och utköpning av politiker och allt detta har du skyllt på matrapportering. Eller ombud. eller annat dylikt.

Du inte engagerad, du är en haverist.
OK. Förklara då hur socialtjänsten förvanskat informationen från vården för att driva fram ett omhändertagande som inte var medicinskt motiverat utifrån LVU.
Citera
2026-09-02, 06:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nej.

Det är som jag beskriver det. Det är dessutom ett vanligt tema inom SoC.

De är skyldiga att utreda närstående, de är skyldiga att kontrollera ifall uppgifterna var giltiga.

Dessutom så klev Carin in och tvingade fram lvuet. Dessutom kvarstod LVU när alla uppgifter kom in som bekräfta att mamman hade rätt, som Thomas sitter i Tv4 och säger, men SoC vägrade ge med sig. Det var inte förens (som alltid) som de gick ut i media som det blev ändring i beslut. Det kommer också tydligt fram att Elsa aldrig planerades att flyttas till någon familj utan skulle stannat hos någon fosterfamilj/hem vad det nu titulerades som.

Du har så usel koll, tagga ned.

Problemet med LVU-processen är att de som ska fatta beslut inte läser alla primärkällor.

Hade inte mamman laddat ner all vårddokumentation mm så hade Elsa varit fortsatt placerad än idag.
Citera
2026-09-02, 07:57
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Problemet med LVU-processen är att de som ska fatta beslut inte läser alla primärkällor.

Hade inte mamman laddat ner all vårddokumentation mm så hade Elsa varit fortsatt placerad än idag.
Ja. Utan det hade ju Victoria aldrig kunnat bevisa hennes oskuld.

För inte hade SoC gjort vad de kunnat för att gå till bottnen med det.
Citera
2026-09-02, 08:08
Medlem
Totiuss avatar
Citat:

Citat:

På vilket sätt har denna ”vårddokumentation mm” lett till att Elsa är hemma idag, menar ni? Och vilka är de avgörande uppgifterna i denna ”vårddokumentation mm”, menar ni?

Tror ni inte att Elsa kan vara hemma idag för att hon har blivit mycket bättre och kan äta, gå i skolan, leka och må bra som andra barn utan dropp, smärta och sömnproblem?
Citera
2026-09-02, 08:12
Medlem
Citat:

Jag noterar att det inte längre är förvaltningsdirektören Patrik Jonsson som för socialtjänstens talan ang Sofia Perssons avsked utan nu hänvisar han till HR- direktören Lars-Åke Brattlund...för många minst sagt märkliga uttalanden från Patrik Jonsson som ligger till grund för det 🙏
Citera
2026-09-02, 08:38
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
Jag noterar att det inte längre är förvaltningsdirektören Patrik Jonsson som för socialtjänstens talan ang Sofia Perssons avsked utan nu hänvisar han till HR- direktören Lars-Åke Brattlund...för många minst sagt märkliga uttalanden från Patrik Jonsson som ligger till grund för det 🙏
Bra, men tror du att korruptionen och dysfunktionaliteten inom kommuner, regioner, IVO, JO/JK, domstolarna och alla andra i grunden politiskt styrda verksamheter är isolerade till socialtjänsten och LVU?

Eller tror du att det kan finnas ett generellt problem med lagtrots inom kommuner och regioner som tillsynen och rättsväsendet ignorerar?

För att återgå till tråden: Vad tycker du att domstolen gjort för fel i Elsas fall? Kan du förklara det med egna ord och hänvisning till tillämpligt lagrum? (Jag kan och har gjort det i tråden så det hjälper inte att vända på frågan.)
Citera
2026-09-02, 08:50
Medlem
Citat:

E är hemma för att hon fick ett helt annat fysiskt mående som hållit övertid , och det inte visat skillnad i mående under sommar resp annan tid på året , hon har sluppit riskabel cvk och inte behövt ha nattlig övervakning medan dropp går vilket i sin tur ger minskad störd sömn .

Hur hade det på annat sätt än placering utan påverkan kunnat få detta resultat och se om det verkligen fungerat över tid och inte varit tillfällig förbättring med tanke på att förälder rapporterat om stora problem under vissa perioder med tydlig förbättring under sommar
Citera
2026-09-02, 08:53
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
E är hemma för att hon fick ett helt annat fysiskt mående som hållit övertid , och det inte visat skillnad i mående under sommar resp annan tid på året , hon har sluppit riskabel cvk och inte behövt ha nattlig övervakning medan dropp går vilket i sin tur ger minskad störd sömn .

Hur hade det på annat sätt än placering utan påverkan kunnat få detta resultat och se om det verkligen fungerat över tid och inte varit tillfällig förbättring med tanke på att förälder rapporterat om stora problem under vissa perioder med tydlig förbättring under sommar
Elsa är hemma för Victoria kunde få ut journalerna i tid och på så vis bevisa att de utsatts för övergrepp till kaliber.

Precis som Adam och Malins bebis nu är hemma är det för att de gick ut i media över det.

Det fanns aldrig någon plan att återförena familjen fram tills dess att det bildades en folkrörelse emot kommunens övergrepp.

Du ljuger som vanligt igen.
Citera
2026-09-02, 09:00
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Precis. Det här handlar om ett barn som farit illa och kommit i kläm mellan vården och föräldrarna i deras dubbla roller som både föräldrar och LSS-ansvariga. Vad ska socialtjänsten göra när alla vuxna kring barnet inte kan lösa problemen?

Citat:
Elsa är hemma för Victoria kunde få ut journalerna i tid och på så vis bevisa att de utsatts för övergrepp till kaliber.

Precis som Adam och Malins bebis nu är hemma är det för att de gick ut i media över det.

Det fanns aldrig någon plan att återförena familjen fram tills dess att det bildades en folkrörelse emot kommunens övergrepp.

Nej, det är bara ”lögn” i din fantasi.
Citera
2026-09-02, 09:09
Medlem
Citat:

Det finns inga som helst uppgifter om att E skulle växa upp på annan plats än hos föräldrar eftersom sådant inte nämns i domar och dessutom aldrig finns på kartan om det inte varit utredning gång på gång , frivilliga insatser gång på gång som inte lett till något eller att föräldrar har någon funktinsnedsättning , svår psykisk ohälsa eller missbruk där föräldraförmågan är mycket låg och där det inte är sannolikt att detta ens med stöd kommer att fungera .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in