2026-08-19, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Svar på svart och vitt? På vadå?

I citatet förkunnas ju att partiprogrammet inte är färdigt.

Vet ju inte exakt vad som fattas fortfarande Men det viktigaste är ju ICKE skatterna på div, migrationen är ju tydlig. det räcker för MÅNGA AV OSS att ge mandatet till örebropartiet.
Citera
2026-08-19, 18:42
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Krävs inte många hjärnceller för att förstå detta. Men Örebropartiet tilltalar de mindre begåvade. Allard är dessutom en pajas. Ingen man vill ha i riksdagen.

Se det som underhållning, det är kul med någon som rör om lite.
Jag själv ska inte rösta på Örebropartiet eftersom jag inte bor i Örebro län men det hade varit kul om de får 12% i länet och kommer in i riksdagen.
Citera
2026-08-19, 18:49
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Krävs inte många hjärnceller för att förstå detta. Men Örebropartiet tilltalar de mindre begåvade. Allard är dessutom en pajas. Ingen man vill ha i riksdagen.

Tror han kommer in i riksdagen. De behöver ju bara 12 % i Örebro län. Pajas är han inte. Han säger det de flesta tycker.
Citera
2026-08-19, 18:50
Medlem
Ograsts avatar
Om du bor i Örebro län - rösta på! Annars är det en bortkastad röst!
Citera
2026-08-19, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
I valet 2018 blev Alternativ för Sverige, AFS, det näst största partiet utanför riksdagen, med 20 290 röster, 0,31 procent. I 2022 års val fick partiet och 16 646 i riksdagsvalet, vilket motsvarade ett stöd på 0,26 procent.

Du tror alltså att ÖP får det tredubbla eller fyrdubbla i år?
Jag tror ingenting, jag påpekade bara att du inte kan räkna, därför finns det ingen anledning att diskutera siffror med dig.
Citera
2026-08-19, 19:24
Medlem
BombaySaphires avatar
Jag vill veta vilka hjärtefrågor Örebropartiet har. Kan ni lista de fem viktigaste valfrågorna i partiet? Tack.
Citera
2026-08-19, 19:33
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Tror han kommer in i riksdagen. De behöver ju bara 12 % i Örebro län. Pajas är han inte. Han säger det de flesta tycker.

Går inte hela hans persona ut på att vara en pajas? Hans strategi är inte produktiv och kommer inte leda till något av godo. Vill man ha underhållning kan man se någon tv-serie.
Citera
2026-08-19, 19:40
Medlem
LadySwedens avatar
Jag kommer att rösta Öp.

Även fast de knappast kommer ta sig in i RD via nationella röster (utan chansen de har är att örebroarna röstar Öp till riksdagen), så innebär ett högre valresultat nationellt fördelar. Får de över 1% kommer fler att rösta på dem 2030 än om de får 0,5 tex.
Citera
2026-08-19, 19:47
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Ja, självklart! L kommer att åka ut och vad passar bättre än Örebropartiet som ny spelare?
Citera
2026-08-19, 19:48
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag kommer att rösta Öp.

Även fast de knappast kommer ta sig in i RD via nationella röster (utan chansen de har är att örebroarna röstar Öp till riksdagen), så innebär ett högre valresultat nationellt fördelar. Får de över 1% kommer fler att rösta på dem 2030 än om de får 0,5 tex.

1% är en väldigt viktig milstolpe för ett nytt parti eftersom dom då får gratis valsedlar utlagda i hela landet till nästa val.
Citera
2026-08-19, 19:49
Medlem
guderis avatar
Eftersom jag bor i Örebro län kommer jag självklart rösta ÖP både i Regionvalet och till riksdagen
Citera
2026-08-19, 19:51
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jag vill veta vilka hjärtefrågor Örebropartiet har. Kan ni lista de fem viktigaste valfrågorna i partiet? Tack.

Allard gästade Henrik Jönsson här om dagen och då sa han att det allra viktigaste är att stänga gränsen och införa moratorium. Han är ju även känd för att vilja stoppa det enorma och nästan kriminella skatteslöseriet.

Ett litet, nytt parti behöver inte ha svaret på alla världens frågor direkt. Det bästa är att profilera sig i ett par extra viktiga frågor och köra stenhårt på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in