2026-08-19, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Vad som är blåst är att hävda att lagen är kristallklar sen inte svara på vad som gäller i olika scenarier. Det talar för sig självt.

Men dina scenarier är ju ännu sjukare och märkligare än Jockes. Det är därför ingen normal människa kan svara på dem. Har du ingen självinsikt alls?
Citera
2026-08-19, 17:50
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Kan du visa i vilket inlägg jag har skrivit att du påstår det?

Jag frågade i hur många fall det handlar om våldtäkter? 5% döms för våldtäkt, handlar det då om våldtäkt eller nåt annat än våldtäkt?

Jag är helt säker på att det bland de där 5% som du säger finns killar som är helt felaktigt dömda och killar som om man skulle få se hur det hela gick till skulle frias av majoriteten av allmänheten för att majoriteten av allmänheten inte tycker att det är någon våldtäkt som har begåtts.

Väntar fortfarande på svar när en samtyckt sexuell akt övergår till våldtäkt då den ena parten inom sig känner att den inte vill längre och i förhör efter anmälan uppger att denne blev passiv istället för att säga till eller fysiskt tydligt visa att denne inte ville längre?
Citera
2026-08-19, 18:04
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Men dina scenarier är ju ännu sjukare och märkligare än Jockes. Det är därför ingen normal människa kan svara på dem. Har du ingen självinsikt alls?

Ja, sjukt konstigt att ha sex med en människa bakifrån, eller när det är mörkt, eller med musik på, eller slicka en tjej som är tyst! Alla som inte kör missionären med tandläkarbelysning på är jättemärkliga!

Du hade massa chanser att svara (eller om det var din cp-polare), och ni slingrar er istället.
Citera
2026-08-19, 18:05
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ni försäger ju er hela tiden.

Får man äta chips som står framdukat på bordet borde man ju få sätta på nån bäst man vill. Det var ditt eget exempel.

Hade såna som du inte tyckt det utan sett det som självklart att man inte får hade vi inte behövt lagstifta mot det.

Alltså du är ju rent utav löjlig i det du skrivet. Dagisnivå.
Tror du att de som dömts gått fram till random person och klätt av dem o haft sex med dem? Eller tror du att de ömsesidigt hamnat i sexuella situationer?

Om du har sex med en person och den personen en bit in i akten känner att den inte vill längre, vad förväntar du dig då av den personen?
Låt säga att en bit in i det vaginala samlaget övergår det till att du tar initiativet att suga killen eftersom du förväntar dig att det ska vara något som killen är med på och kommer gilla. Om nu killen inte vill det vad förväntar du dig av honom då?
Citera
2026-08-19, 18:10
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Ja, sjukt konstigt att ha sex med en människa bakifrån, eller när det är mörkt, eller med musik på, eller slicka en tjej som är tyst! Alla som inte kör missionären med tandläkarbelysning på är jättemärkliga!

Du hade massa chanser att svara (eller om det var din cp-polare), och ni slingrar er istället.

Det är ju lite märkligt att de som tjejer säger sig veta bäst om hur tjejer beter sig i sängen. Min personliga erfarenhet med de tjejer/kvinnor jag har haft sex med är att en stor majoritet varit enligt vad jag lägger in i ordet passiva och velat/gillat att det är killen/mannen som tar initiativ och tar för sig.
Inte heller kan jag påstå att många av dem har varit speciellt högljudda och snackat kinky under hela förloppet så att säga.
Citera
2026-08-19, 18:22
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Lagen är kristallklar....det som är problemen är att bevisläget ofta är sämre än vid andra brottskategorier dels för att sex kan vara frivilligt och för att sex ofta sker i dolt för vittnen.
men det gäller både med eller utan samtyckeslagen.

Det samtyckelagen gjort är att öka antalet GM som åker dit...och det är ni jättemissnöjda med...ska ju vara helt straffsäkert att kunna utnyttja andra för sex, eller hur.

Kan vara frivilligt :-)

Om du har samtyckt vaginalt sex med en kille skulle du då också förutsätta/tänka att killen är OK med att du ger honom oralsex också eller runkar av honom?
Citera
2026-08-19, 18:33
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hade såna som du inte tyckt det utan sett det som självklart att man inte får hade vi inte behövt lagstifta mot det.

Skulle vara intressant att höra från dig vad som behövs för att en person ska hamna i freezemode eller fawning mode?
Citera
2026-08-19, 18:53
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Skulle vara intressant att höra från dig vad som behövs för att en person ska hamna i freezemode eller fawning mode?
Citera
2026-08-19, 18:53
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och om vederbörande sket i att du berättade detta?

Citera
2026-08-19, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag är helt säker på att det bland de där 5% som du säger finns killar som är helt felaktigt dömda och killar som om man skulle få se hur det hela gick till skulle frias av majoriteten av allmänheten för att majoriteten av allmänheten inte tycker att det är någon våldtäkt som har begåtts.

Väntar fortfarande på svar när en samtyckt sexuell akt övergår till våldtäkt då den ena parten inom sig känner att den inte vill längre och i förhör efter anmälan uppger att denne blev passiv istället för att säga till eller fysiskt tydligt visa att denne inte ville längre?

Citat:
Alltså du är ju rent utav löjlig i det du skrivet. Dagisnivå.
Tror du att de som dömts gått fram till random person och klätt av dem o haft sex med dem? Eller tror du att de ömsesidigt hamnat i sexuella situationer?

Om du har sex med en person och den personen en bit in i akten känner att den inte vill längre, vad förväntar du dig då av den personen?
Låt säga att en bit in i det vaginala samlaget övergår det till att du tar initiativet att suga killen eftersom du förväntar dig att det ska vara något som killen är med på och kommer gilla. Om nu killen inte vill det vad förväntar du dig av honom då?
En samtyckt sexuell akt övergår ALDRIG till våldtäkt förrän samtycket tagits tillbaka eftersom det är den yttre handlingen som räknas och inte den inre önskan!!!

HUR kan du inte förstå det jag säger gång på gång på gång på gång. SAMTYCKET GÄLLER TILLS DET TAS TILLBAKA!!!!

INGET av dina exempel handlar om frozen fright utan helt vanligt samtyckt sex. Hur många gånger kan du mala exakt samma exempel och själv citera lagstiftarens intention utan att fatta?
Senast redigerad av Pipsi 2026-08-19 kl. 19:37.
Citera
2026-08-19, 19:24
Medlem
Citat:
Men det viktigaste av allt. Kom du fram till efter hur många stötar det var bäst att fråga om förnyat samtycke? Var det var 3e stöt eller hur var det nu du resonerade?

Snacka om att vara totalt urblåst i huvudet och inte ta det här seriöst för 5 öre.
Jag tycker det är bra han frågar. Hon kan ju vara fullständigt uttråkad men för finkänslig för att säga att hon hellre vill gå och rengöra soptunnan eller nåt annat skojigt och då får han tre års fängelse.
Citera
2026-08-19, 19:44
Medlem
Citat:
Det är ju lite märkligt att de som tjejer säger sig veta bäst om hur tjejer beter sig i sängen. Min personliga erfarenhet med de tjejer/kvinnor jag har haft sex med är att en stor majoritet varit enligt vad jag lägger in i ordet passiva och velat/gillat att det är killen/mannen som tar initiativ och tar för sig.
Inte heller kan jag påstå att många av dem har varit speciellt högljudda och snackat kinky under hela förloppet så att säga.
Du är ju inte säker på om de ens har velat/gillat det säger du ju?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in