Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Nog tycker jag att man kan ställa lite högre krav på den kristna Guden än på mig.
Man kan inte kräva Gud på det omöjliga. Man kan inte kräva att Gud inte ska ta till våld mot människor som
vill göra onda saker, och samtidigt kräva att onda saker ska upphöra.
Hur menar du att ryssar ska upphöra med invasionen av Ukraina, utan att Ukrainare använder våld?
Även polisen måste ju använda våld, och du tror inte på våld. Menar du att polisen ska förhandla och prata med en som skjuter människor i en skola, eller ska dom kunna t.o.m. skjuta med dödligt våld?
Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Jaha du menade att jag skulle ge mig ut o ett gerillakrig med Ryssen, och inte följa den krigsplacering som jag blev beordrad till? Nä, det är inte ett val jag skulle göra. När Ryssen vid en invation kom så långt som till mitt hus, hade jag varit borta från det för länge sedan.
Du lägger alltså benen på ryggen och flyr, och låter andra använda våld mot ryssen?
Men du trodde inte på våld sade du ju.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Troligen hade jag befunnit mig där jag blivet krigsplacerad.
Fast jag sade att ryssen invaderar hela Sverige, eller menar du att du flyr till ett annat land för att slippa använda våld?
Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Tycker du våld fungerar så bra i verkligheten?
Ibland är det tvunget. Tycker du att alla skulle ha låtit Hitler göra som han ville under 2:a världskriget?
Och som jag sade, ibland måste polisen använda dödligt våld. Men våld är aldrig en lösning enligt dig