2026-08-19, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Och ändå sätta inte folk i brand här. Extremt sällan iaf. Det brukar ske på fattiga ställen i Mellanöstern, Sydamerika och Asien istället och hör skedde det oftare när vi var fattiga och religiösa och brände häxor och sånt.

Den här IS-terroristen som mördade en man genom att bränna honom levande var svensk medborgare.
https://www.nytimes.com/2025/07/31/world/europe/isis-pilot-burning-sentenced-stockholm.html
Det sker islamistiska terrordåd i Väst, antar att du spelar dummare än vad du är då det inte går att ha undgått.
Att uttala "Må hon brännas" i en rasande antisemitisk tweet som hotar och hetsar mot Mohamsson i syfte att skrämma och skamma både henne och alla andra människor av arabiskt ursprung med att de inte FÅR ha egna åsikter eller visa solidaritet med judar, det är islamism.
Du sitter här och försöker förminska det sida upp och sida ner och kallar det "överkänsligt" att bli upprörd över människor i maktpositioner i Sverige som uttalar dödshot mot oliktänkande.

Var det även du som uttalade dig kränkande om funktionshindrade? Du svarade aldrig på det.
Citera
2026-08-19, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Du LJUGER. Du kan inte "tolka" vad hon skriver och sedan felcitera henne, argumenterande för ett citat hon aldrig skrivit. Du svarar inte heller på faktumen att det är praxis av islamister att de facto mörda människor genom att bränna dem.

Jag kan tolka vad hon skriver hur fan jag vill. Är du tolknings-stasi eller?

Det är praxis av drogkarteller också. Igen: tolkar du det bokstavligen så gör du det. Kul för dig. Jag tolkar det mer som "må hon brinna i helvetet".
Citera
2026-08-19, 14:30
Medlem
9zs avatar
German cabinet agrees tighter deportation rules for praising terrorism https://www.reuters.com/world/europe/german-cabinet-agrees-tighter-deportation-rules-praising-terrorism-2024-06-26/

Kan något sådant införas i Sverige? När jag läser att någon skall brännas så förs mina tankar direkt till ISIS och vad de gjorde med folk tillhörande andra religioner.

Fast vad vore en bal på slottet när den rödgröna röran inte vill deportera sina val röster *sarkasm
Citera
2026-08-19, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Är det ett önskvärt inslag i Sverige, när man vill bränna sina meningsmotståndare och kasta sten på blåljuspersonal?

Affekt eller inte, tycker inte de här känsloyttringarna riktigt passar in i Sverige.

Tycker inte de passar in någonstans. Trots skriver folk saker i affekt när de sitter vid tangentbordet och är arga över nåt.

Idiotiskt uttalande och allt det där som jag redan skrivit 14 ggr men jag tolkar det inte som nåt seriöst dödshot utan snarare som typ "må hon brinna i helvetet".
Citera
2026-08-19, 14:38
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Men att muslimer bär sina religiösa symboler har du inga problem med, bara när det är judiska och kristna symboler. De stör dig oerhört mycket.

Och samma sak kan man argumentera om orsaken till varför.

T.ex. varför bär muslimska småflickor (ibland från förskoleålder) en slöja?
Jag erkänner verkligheten till varför hon bar symbolen. Varför har du problem med det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Valley Ghanem påminner mig om en annan medelålders tämligen hatfylld muslimsk kvinna som hade anställning i Malmö och slängde ur sig synnerligen provocerande uttalanden.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vill-forstora-sverige-malmo-stad-anstallde-kritiserad-aktivist-som-lararassistent

Självklart är inte Valley Ghanem eller Tara Saleh normala representanter för muslimska kvinnor i Sverige, eller för muslimer i allmänhet i Sverige. Självklart är de flesta muslimer i Sverige fredliga. Jag stöter på dem gång på gång här i Malmö: På apoteket, på förarsätet i bussen, bakom disken i caféet, i vita rockar på vårdcentralen. De är trevliga och vänliga och sköter sitt jobb, vad jag kan förstå.

Men just därför att Valley Ghanem och Tara Saleh inte är normala representanter för muslimska kvinnor i Sverige, så är det viktigt att markera mot dem. Deras uttalanden och beteenden får inte ses som normala, utan som högst klandervärda.

Föreställ er vilken storm som skulle ha dragit över Sverige ifall en Sverigedemokrat hade skrivit att en enskild muslim i Sverige borde brännas. Det måste bli en lika stor skandal när muslimer säger sådana saker om sina meningsmotståndare.
Det du beskriver kallas taqiyya, ett religiöst påbud att ljuga om sina tankar och avsikter. Muslimer tränas i sina moskéer i detta från födseln, det är djupt ingrott i deras psyke. De är trevliga tills de har fått övertaget. Efter det kommer de att döda dig, såvida du inte konverterar till islam eller betalar jizya. Detta är precis hur muslimerna tog över en massa länder som dom inte lyckades att invadera militärt.
Citera
Medlem
Muzzlimer/Jihadister som hotar ÄR BARA BUNTA IHOP OCH SKICKA TILLBAKA SÖDER UT TILLBAKA TILL 400 TALET!
Läs Örebropartiets valprogram så förstår Man! Och sen lägg din GULA valsedel med text: Örebropartiet
Citera
2026-08-19, 14:40
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Hon är väldigt öppen med varför. Som solidaritet med de judiska barn som inte vågar gå till skolan i Sverige, som attackeras, hotas och trakasseras i skolan i Sverige. Om rädda judiska studenter som attackeras, mobbas och trakasseras på universitet i Sverige.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvaMOa/mohamsson-bar-davidsstjarna-fick-hat

Dessutom är det rasistiskt och äckligt som in i helvete att anse att endast vita människor har rätt att ha egna åsikter och vara fria människor. Du säger att Mohamsson, med rötter i Libanon, måste ha en viss åsikt, hata judar och inte FÅR visa empati och solidaritet med judar.
Likadant hela tiden så fort en icke-vit person inte tycker och tänker öppet som Greta Thunberg.
Att säga att det är deras PLIKT att ha vissa åsikter, annars är de "äckliga" är vidrig rasism.
Jag har inte haft mycket till övers för Mohamssons fake-liberalism som mer varit vanlig konservatism, men hon har RÄTT att vara precis vem hon vill, den hon är, lika mycket som blonda Ebba Busch Thor med svenska (norska?) föräldrar.
Fast det där är ju skitsnack. Tänk om en vänsterpolitiker hade burit en halvmåne som stöd till muslimska barn som ses som odjur av regeringen?
Citera
2026-08-19, 14:41
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Men det kanske inte är så konstigt om man råkar fundera kring om palestinier är araber eftersom inga, absolut inga, av de till Gaza angränsande arabländerna vill ha in några palestinier? Ingen broderskapskärlek där inte. Faktum är att grannländerna lägger ner stora pengar på att bygga murar som skydd mot palestinsk immigration. Grannländerna anser nämligen att många palestinier är fanatiker och problemmakare och de vill inte ha sådant i sina länder. Det som skett efter TV-debatten häromdagen, då Mohamsson visade stöd för judar i Sverige, ger nog dessa grannländer rätt i sin bedömning.

Det obehärskade raseri som uppvisas av Hamasvurmare och Pallevänstern är faktiskt rätt obehagligt och många är trötta in i märgen på deras dominansbeteende, skrikande och allmänna tjafsighet. Tänk om de kunde uppföra sig som folk istället? Då kanske fler skulle känna sympati för dem.

Tillägg: Den muslimska statsvetare som uttalade att Mohamsson bör brännas ska givetvis ställas under SÄPO-uppsikt. Om hon inte kan utvisas.

Att palestinier är araber samt att de flesta är muslimer är ett faktum vi inte kan komma ifrån men intressant att du belyser avskyn från deras bröder och systrar i grannländerna! Varför vill de inte ”hjälpa” de sina? Kan de vara för att de är rädda för Hamas? Eller är de rädda för att bli offer alt. redskap i konflikten med Israel - bättre att tiga, blunda och visa ”neutralitet” dvs mota bort palestinierna än att riskera att få Israels svärd mot sig?
Men visst finns det palestinier i andra arabiska länder också!

Det finns hör å häpna 15,5 MILJONER palestinier i världen! Det är många! Om man jämför med Israeliter i världen som uppgår till 10,2 MILJONER i världen.
På Gaza/Västbanken bor det 5,6 MILJONER palestinier och i Israel bor det 1,9 MILJONER palestinier. Övriga 8 MILJONER palestinier bor i mellanöstern och andra arabländer pga stora flyktingvågor men det bor även palestinier i Chile, USA samt i Europa.

Vi kan ju heller inte begära att ett medeltida land ska uppföra sig som ett modernt demokrati? De kan bara krig, vet bara krig….i Allahs namn. De har krigat i lika många år som de har funnits.

Frågan är, om Israel nu skulle jaga bort eller mörda palestinierna som är bosatta på Västbanken/Gaza, vilket är ca 5,6 MILJONER! (Det är dock märkligt att detta antal miljoner beskrivs som ett pågående folkmord?..)
Blir Israel nöjda då? Eller börjar de kriga mot någon annan folkgrupp/land som de anser som sitt? För inte tusan är det bara Hamas de vill åt - det tror väl ändå ingen längre?
Blir det Libanon nästa? Fast vi säger Hizbollah, så låter det lite bättre?
Citera
2026-08-19, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandy4ever
Muzzlimer/Jihadister som hotar ÄR BARA BUNTA IHOP OCH SKICKA TILLBAKA SÖDER UT TILLBAKA TILL 400 TALET!

För att citera Lars Ekborg: "Bunta ihop de och slå ihjäl de bara!"
Citera
2026-08-19, 14:46
Medlem
Hon är i gott sällskap av majoriteten av muslimer som känner och tycker som henne. Behöver Sverige dessa människorna? Gång på gång visar de sin avskyvärda människosyn och hatet frodas i dessa kretsar.
Citera
2026-08-19, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
För att citera Lars Ekborg: "Bunta ihop de och slå ihjäl de bara!"

Du tog det i Min tanke, "ville inte gå hela vägen i citatet! HaHaHa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto