2026-08-19, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Hade du kört en buss med texten ”gapa svennejävel”?

Helt irrelevant jämförelse.

Ovan ord uttalades i samband med ett sexualbrott. Politisk reklam är laglig i en demokrati, vilket sexualbrott inte är.

Ca 20% av Sveriges röstberättigade lägger sin röst på det aktuella partiet. Är dessa personer till siste man/kvinna rasister och nazister? Skulle inte tro det ... de är bara hjärtligt trötta på utvecklingen av landet de senaste 2-3 decennierna under ledning av extremt naiva politiker.

I en demokrati får även obehagliga meningar framföras. Att inte gilla budskapet en viss reklam är inte en giltig orsak till sjukskrivning. Löneavdrag och skriftlig varning.

Västtrafik borde utbilda sina förare med utländsk bakgrund om västerländsk demokrati istället för att vika ner sig. Vill man bo i en stat med endast en godkänd åsikt kan man med fördel söka sig till Ryzzland, Kina, Nordkorea eller valfri muslimskt land ...
Citera
2026-08-19, 12:21
Medlem
Känns rasistiskt att peka ut en specifik folkgrupp.
Citera
2026-08-19, 12:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI

Vaddårå?

Får man inte meddela denna folkgruppen via reklam om att arbetet är klart och att chansen om de vill ha den finns?

Men jag förstår Somalierna lite. Jag brukar också ringa in och sjukanmäla mig varenda gång som jag är trött och lite sur på morgonen.
Senast redigerad av Kanonen56 2026-08-19 kl. 12:28.
Citera
2026-08-19, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Vaddårå?

Får man inte meddela denna folkgruppen via reklam om att arbetet är klart och att chansen om de vill ha den finns?

Men jag förstår somalierna lite. Jag brukar också ringa in och sjukanmäla varje gång som jag är sur på morgon.

Kan mycket väl röra sig om hets mot folkgrupp detta.
Citera
2026-08-19, 12:29
Avstängd
Citat:
Kan mycket väl röra sig om hets mot folkgrupp detta.

Hur? Tror du att det enda som bor i Mogadishu är Somalier?
Senast redigerad av Kanonen56 2026-08-19 kl. 12:34.
Citera
2026-08-19, 12:30
Medlem
9zs avatar
Citat:

De har ju inte pekat ut en specifik folkgrupp utan ställt en fråga om man saknar en viss stad.
Det är du som tolkar det som rasism som faller i fällan och själv blir rasist.
Citera
2026-08-19, 12:45
Medlem
r4ch3lhegartys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinDaAzz
Ja inte fan skulle jag känna mig ovälkommen där jag bodde utomlands om jag ramlade över en affisch, "Saknar du Stockholm? Vi bjuder på gratis resa hem och fickpengar!". Jag skulle snarast bli glad över att möjligheten finns.

Men wtf??? Du behöver väl inte fly någonstans? Och var någonstans skulle du bo där du skulle utsättas för sådan rasism att du skulle bli ledsen av att mötas av ett sånt budskap? Ej jämförbart! Går ju verkligen inte att diskutera med människor i denna tråd. Jag är i chock
Citera
2026-08-19, 12:45
Medlem
r4ch3lhegartys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
”Känt”.. det är det som är felet med många människor, ni känner efter för mycket.

Prova någon gång så kanske du hittar att du också har empati där undangömt
Citera
2026-08-19, 12:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av r4ch3lhegarty
Men wtf??? Du behöver väl inte fly någonstans? Och var någonstans skulle du bo där du skulle utsättas för sådan rasism att du skulle bli ledsen av att mötas av ett sånt budskap? Ej jämförbart! Går ju verkligen inte att diskutera med människor i denna tråd. Jag är i chock

Vänta. Handlar det här om att ni jämnt sett ner på Mogadishu?

Citat:
Prova någon gång så kanske du hittar att du också har empati där undangömt

Så problemet det är oss. Och inte du?
Citera
2026-08-19, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinDaAzz
Nämen lilla plutten blev kränkt mg: Jag blir i chock av att det finns människor som inte delar min världsbild. Precis som dom "kränkta" tråden handlar om.

Budskapet i affischerna är att folk med somaliskt ursprung ska känna att de inte är välkomna i Sverige. Du är nöjd med det budskapet. Bara säg det så är det ur världen.
Citera
2026-08-19, 12:58
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Budskapet i affischerna är att folk med somaliskt ursprung ska känna att de inte är välkomna i Sverige. Du är nöjd med det budskapet. Bara säg det så är det ur världen.

Nej det är inte min tolkning. Det är din. Du måste lära dig skilja på mitt och ditt.
Citera
2026-08-19, 13:03
Medlem
r4ch3lhegartys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Vänta. Handlar det här om att ni jämnt sett ner på Mogadishu?

Så problemet det är oss. Och inte du?

Försök igen... Nej, det handlar inte om det.
Det handlar om att man kan bli ledsen och känna sig ovälkommen, om man flyttat till ett land och gör allting för att göra rätt, man arbetar och betalar skatt.
Och så växer partier som SD och rasismen normaliseras så pass i samhället att den typen av budskap får sättas upp på ens arbetsplats.
Vi alla vet att SD inte försöker visa snällhet och hjälpa till med biljetter hem till de som vill hem.
De är rasister som för sin rasistiska politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in