2026-08-19, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
https://www.parabol.press/darfor-skakar-jag-inte-hand-med-man/

Därför skakar jag inte hand med män
Valley Ghanem

S är verkligen onda ända in i märgen. Har mer respekt för den här Hitlerkvinnan som i alla fall står upp för sin piss-religion än det skitpartiet.
Om hundra år kan vi ha ett samhälle som i Iran. Och då kan de som då lever stena personer som Simona eller varför inte bränna dem.
Citera
2026-08-19, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Simona Mohamsson bär en Davidsstjärna.
Det man tänker är givetvis att Simona Mohamsson sympatiserar med Israels folkmord på palestinier.
Inte att judar förföljs i Sverige. Mycket dåligt omdöme av Mohamsson att sätta på sig en symbol som numera har så nedsvärtat rykte.
För alla som såg debatten så handlade det om att visa sympatier med svenska judar och inte Israel. Klart som korvspad.
Citera
2026-08-19, 09:11
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Simona Mohamsson bar en Davidsstjärna i Expressens partiledardebatt. Då svarade en muslimsk statsvetare, som har arbetat med att ta fram Malmö stads handlingsplan mor islamofobi, att Mohamsson borde brännas.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvaMOa/mohamsson-bar-davidsstjarna-fick-hat

Tror ni att det kommer att bli någon större skandal av det här uttalandet?

Nu tror jag att vi behöver kolla på artikeln och se vad den egentligen säger.

Valleyghanem skriver följande på instagram:

"I kväll hänger Simona Mohamsson en davidsstjärna runt halsen i partiledardebatten. Smycket är ett verktyg för att signalera blind israel-lojalitet och tummen upp till folkmordet mot hennes egna folk, palestinierna.

Samtidigt som hon fördjupar sin flört med extremhögern och driver en politik genomsyrad av islamofobi. Hon vet exakt vad hon gör.

Sin egen "muslimska bakgrund" använder hon som ett immunitetsbevis mot kritik, medan hennes politik krossar muslimer i Sverige.

Jag tror inte jag kan känna mer avsky än mot denna typ av människa: svag av kropp, ond av vilja, ynklig i sitt förräderi; en självhatande varelse som vänt hatet mot sina egna. Tfoo!

Det räcker inte att utnämna henne till Ärke-husblatte. Det måste även gå att upphäva palestinskhet efter detta."

I sammanhanget där Valley skriver "Må hon brännas" svarar hon på följande kommentar:

"Medan sionister bränner in denna symbol på hennes landsbarns kinder, väljoner hon att bära den (davidstjärnan) som ett koppel."

Valley Ghanem får frågan om hon verkligen tycker att Simona ska brinna, varpå hon svarar:

”Den kommentaren var onödig men jag skrev den i affekt som svar på att barn i Gaza bränns levande till följd av Mohamssons politik. Det jag åsyftar är givetvis inte att någon ska brännas i världslig mening men samtidigt är det viktigt att vi inte förskjuter fokus från sakfrågan; att det pågår ett folkmord som Israel är ansvarig för”, skriver hon efter publicering.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------

Så till vad mina tankar är.

Jag tycker att det är klantigt av Valley att skriva "Må hon brännas". Samtidigt så kan jag verkligen förstå hennes frustration till att Simona väljer att bära symbolen. Vid det här laget hoppas jag att det är uppenbart att Simona tar till vilka metoder som helst för att hamna ovanför 4%-spärren och hennes parti med sig.

Jag kan bara tänka hur det måste kännas för Valley att se de ryggdunkar som Simona får från Ulf, Jimmy, Rickard mfl. Hon är ju den perfekta att bära upp symbolen då hon, som Valley skriver, blir immun utifrån hennes bakgrund.

Utifrån det Valley beskriver så ser jag det som att Valley har hjärta för vad det palestinska FOLKET just nu blir utsatt för. Jag kan ha fel men det är så det känns för mig.

Simona säger att hon inte spär på polarisering och göder hat i artikeln och tycker att det är viktigt att markera. Min syn på det hela är att hon bär den för att provocera.

Jag håller med henne att det är viktigt att markera. Rätt sätt att markera på för mig vore att markera mot Netanyhau och Hamas och stötta folket på båda sidor, där palestinierna just nu ligger sämst till. Varken muslimer eller judar ska känna sig oroliga över att gå på gator och torg i Sverige.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------

Och till dig, Egna-Tankar, jag vill markera att det är viktiga att vi alla är noggranna med att vara sakliga för att undvika polarisering. Om du vill diskutera så försök att skapa en helhetsbild utifrån artikeln som du skriver.

Låt oss inte bråka oss sinsemellan, låt oss vara enade och kritiska mot det varje politiker säger, vi alla vill ha ett bättre Sverige <3
Senast redigerad av Undermedvetenh3t 2026-08-19 kl. 09:17.
Citera
2026-08-19, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Jaha, men då var det ju inget allvarligt. Klart en muslim ska få skrika högt att någon "ska brännas". De har ju rätt till sitt hat, och "vi kan inte kräva mer av muslimer", menar du mellan raderna.

Det här vänstertänket med att alltid släta över extremvänsterns och islaimsters hat, men explodera i gråtskrik om högern råkar säga samma sak är för mig den största gåtan i hur psykiskt sjuka ni måste vara.

Inte mer än nån annan men det är extra kasst för att hon är statsvetare, inte för att hon är muslim.

Tror helt enkelt inte det var ett riktigt dödshot. Tror det är som när nån skriver "må hon brinna i helvetet". Det är min tolkning iaf och den vore det samma om det vore vem som helst.
Citera
2026-08-19, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Om hundra år kan vi ha ett samhälle som i Iran. Och då kan de som då lever stena personer som Simona eller varför inte bränna dem.

Man vill förvilla människor med karensdag och annat trams samtidigt som man bjuder in Hitlers arvtagare med öppna armar, flyger in dem med flygplan.

L vurmar för människor som Ghanem samtidigt som de vill bränna deras partiledare.

Människor diskuterade parkbänkar och liknande dagarna innan Hitler invaderade, de såg de inte komma och de hade varit och fortsatte vara "naiva".
Senast redigerad av 1ulvius9 2026-08-19 kl. 09:29.
Citera
2026-08-19, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Om man vill vara snäll och eftergiven tolkar man det så ja...

Men det är inte vad hon önskar och talar om.

Har inte med nåt av det att göra. Har att göra med att jag har hängt på internet i mer än 45 minuter och sett mängder av liknande uttalanden som inte heller har varit rena dödshot.
Citera
2026-08-19, 09:19
Medlem
Citat:
Hon stöttade judar i Sverige, inte Israel.
Du gör kopplingen till israel, vilket är fel. Din tabbe.

Läs mit inlägg igen. Jag påpekar att både Mohamsson och statsvetaren gör den kopplingen felaktigt.
Citera
2026-08-19, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du menar att om det var en jude som sa "må palestiniern brännas" så skulle du tolka det som att det handlade om något esoteriskt efter livet? Skulle inte tro det.

Om nån sa "må han brännas" om typ Abbas hade jag tolkar det på samma sätt ja.
Citera
2026-08-19, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Har inte med nåt av det att göra. Har att göra med att jag har hängt på internet i mer än 45 minuter och sett mängder av liknande uttalanden som inte heller har varit rena dödshot.

Förvisso riktade anonymt mot anonyma.

Detta är mot en riksdagsledamot, tydligt namngiven, av en som jobbar i Malmös offentliga förvaltning.
Citera
2026-08-19, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Läs mit inlägg igen. Jag påpekar att både Mohamsson och statsvetaren gör den kopplingen felaktigt.

På vilket vis gör Mohamsson den kopplingen?? Det är ju din fula tolkning.

Hon säger tydligt att det är en manifestation för att judar skall kunna leva fredligt i Sverige. Hon nämner inte Israel i sammanhanget.
Citera
2026-08-19, 09:24
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Varför får inte en sån vidrig människa sparken och varför går inte mediadrevet igång
Skicka hem fanskapet till sitt äckliga hemland

Drev kommer det att bli, var så säker men vanlig media släpar lite efter bara.
Man måste verifiera och kolla upp vad Valley egentligen menar.
Tycker det är ganska glasklart vad hon menar, det såg vi senast i Kalifatet.
Där brann allt som inte passade.
Citera
2026-08-19, 09:28
Medlem
Citat:
Förvisso riktade anonymt mot anonyma.

Detta är mot en riksdagsledamot, tydligt namngiven, av en som jobbar i Malmös offentliga förvaltning.

Riktade mot offentliga personer, både anonymt och icke-anonynt. Tyckte det var idiotiskt och tycker detta är idiotiskt extra idiotiskt för att hon är statsvetare och borde vara extra försiktig med offentliga uttalanden.

Cancel-kulturen kommer äta upp henne och jag förstår helt klart varför. Jag gör bara inte samma tolkning som många av er i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in