2026-08-19, 08:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Simona Mohamsson bar en Davidsstjärna i Expressens partiledardebatt. Då svarade en muslimsk statsvetare, som har arbetat med att ta fram Malmö stads handlingsplan mor islamofobi, att Mohamsson borde brännas.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvaMOa/mohamsson-bar-davidsstjarna-fick-hat

Tror ni att det kommer att bli någon större skandal av det här uttalandet? Eller kommer nästan alla att säga, nu inför valet, att vi måste förstå att muslimer är förtvivlade över det som händer i Gaza och att vi inte får ta det för allvarligt när muslimer säger att den som bär en Davidsstjärna borde brännas?

För det är ju skillnad när högern säger något otrevligt om sina motståndare och när muslimer gör det? För när högern gör det är det hemskt, men inte när muslimer gör det? Det tycker väl de flesta journalister i Sverige och nästan alla politiker på vänsterkanten?

Och förresten kommer den regering vi får efter valet i september säkert att välkomna många fler muslimer till Sverige, eller vad tror ni?

Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Simona Mohamsson bär en Davidsstjärna.
Det man tänker är givetvis att Simona Mohamsson sympatiserar med Israels folkmord på palestinier.
Inte att judar förföljs i Sverige. Mycket dåligt omdöme av Mohamsson att sätta på sig en symbol som numera har så nedsvärtat rykte.

Det är rent löjligt att det blir total mediecirkus så fort den där Haifa bruden hänger på sig en politisk rekvisita i tv.

För det första bör folk lära sig historia. Det man kallar Davidsstjärnan är historiskt sett Salomons sigill är en uråldrig symbol som delades av både muslimer och judar innan den kapades av sionismen för att pryda en ockupationsflagga och hennes jakt på billiga poäng handlar inte om att skydda judar utan om ren politisk teater för att flytta fokus från ockupationen och krigsbrotten.

Genom att använda Salomons sigill som en israelisk reklamskylt gör hon precis samma fel som sina motståndare: hon blandar medvetet ihop judendom med en efterlyst apartheidregim.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Återigen Malmö, Islam och tankar, idéer, uttalanden som klart och tydligt visar att islam(ism) tillsammans med nazism, fascism, kommunism etc. är ett stort hot mot vårt samhälle.
Får man gissa att statavetaren röstar på V? MP? S?
En röst på Magdalena är indirekt en röst för mer politiskt färgad islam.
Grattis Malmö, Sverige, EU.

S av allt att döma.

Verkar samarbeta nära med s-regimen i Malmö mot något som kallas "islamofobi".

Man förstår varför Madalena Andersson vill öka invandringen av detta pack, de äter ur varandras händer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Den som inte är rädd för islam är en dåre. Bra att du skyltar med det. Du bekräftar redan vad andra har sagt om dig.

Vettiga och intelligenta människor förstår att man ska förakta islam. Det är en dödskult som förgör människor som tillhör andra religioner och kulturer.

Källor: Koranen, haditherna och den bästa webbsidan på hela internet: https://www.thereligionofpeace.com/

Jag kan förakta Islam utan att vara rädd för Islam. Är du rädd för Islam så vinner Islam.
Citera
2026-08-19, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Låt oss alla brinna!

Det är ju så här judar, kristna och muslimer alla tre tänker pga störd eskatologi.

Ibland vill jag själv dock att en komet utplånar oss alla när jag verkligen känner att människors enfald är oföränderlig.
Senast redigerad av UschKlisterssonIII 2026-08-19 kl. 08:54.
Citera
2026-08-19, 08:52
Avstängd
Vem fan bryr sig ens om att den där Haifa bruden bär Salomons sigill runt halsen i tv?
Citera
2026-08-19, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Duktig statsvetare som gick rakt i Simonas fälla, till råga på allt utsedd till att motverka islamofobi.

Och det här vill vänster och sossar ha mer av?

(Tyckte hon inte att kvinnorna i partidebatten såg ut som horor också, står där och visar hud och hår?)

https://www.parabol.press/darfor-skakar-jag-inte-hand-med-man/

Därför skakar jag inte hand med män
Valley Ghanem

S är verkligen onda ända in i märgen. Har mer respekt för den här Hitlerkvinnan som i alla fall står upp för sin piss-religion än det skitpartiet.
Citera
2026-08-19, 08:56
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlisterssonIII
Jag kan förakta Islam utan att vara rädd för Islam. Är du rädd för Islam så vinner Islam.

Lägg till Ordbajsare bland dina epitet du har fått av andra flashbackare.
Citera
2026-08-19, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
För mig har "må hon brinna" och ”må hon brännas” helt olika innebörd. Ditt "må hon brinna" är en förhoppningsfull önskan för lidande. TS citat ”må hon brännas” är en vilja till en aktiv handling. Jag kan inte tala för de flesta, och det kan nog egentligen inte du heller, men jag tolkar det inte som du gör.

”Må hon brännas” är ett svar på kommentaren ”Medan sionister bränner in denna symbol på hennes landsbarns kinder, väljer hon att bära den som ett koppel”. Så av sammanhanget får man nog tolka det som ”må hon brännmärkas” eller liknande. Förjävligt oavsett
Senast redigerad av ekonomi3 2026-08-19 kl. 09:00.
Citera
2026-08-19, 09:00
Medlem
Manjakiss avatar
Varför får inte en sån vidrig människa sparken och varför går inte mediadrevet igång
Skicka hem fanskapet till sitt äckliga hemland
Citera
2026-08-19, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Varför får inte en sån vidrig människa sparken och varför går inte mediadrevet igång

Är du verklighetsfrånvänd? Det pågår ju för fullt i denna tråd.
Citera
2026-08-19, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Varför inte börja med slöjförbud inom verksamheter som är skattefinansierade.
Citera
2026-08-19, 09:07
Medlem
Viethatts avatar
Kan man vifta en regnbåge flagga i Mecka? En flagga som representerar Newtons färgteori? Så fort det är något annat än Islam blir det ett hat väldigt snabbt. Muslimer har till och med bränt den svenska flaggan. Davidsstjärnan som Simona bär sig är bara ett exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in