2026-08-19, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r4ch3lhegarty
Men bidraget fungerade ju inte ens kunde vi läsa när en afghansk farbror gjorde sig av med allt för att flytta hem men sedan inte kunde få ut pengarna.
Då måste vi få veta mer om det fallet, varför det inte fungerade. Självklart finns det villkor för att ha rätt till stödet.

Och det går ju inte att slå fast att det ALDRIG fungerar för någon, bara för att en enda person fått avslag.
Citera
2026-08-19, 08:00
Medlem
Glödskals avatar
Arbetsvägran hade varit hederligt.
Citera
2026-08-19, 08:04
Medlem
Om jag körde buss och skulle köra en med prideflaggor på som de har under prideveckan skulle jag vägra köra den.

Då skulle det bli liv i luckan kan jag lova!

Det är skillnad på folk och folk.
Citera
2026-08-19, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r4ch3lhegarty
Jag kan också bli irriterad på valaffischer med budskap som jag inte håller med om. Men, jag har inte, och tror inte heller du känt dig ovälkommen i landet där du bor av någon valaffisch. Så det går inte riktigt att jämföra.

Men herregud, de som får återvandringsbidrag är medborgare i landet de återvänder till. Är du inte medborgare i Sverige får du finna dig i att livet i Sverige kan vara tidsbegränsat!
Citera
2026-08-19, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
För att dom får betalt för att köpa en buss.

Hoppas bussbolaget och försäkringskassan inte ger dom ett öre för deras illegala sjukfrånvaro. Samt att denna vandel kommer hjälpa dem hem.
Man får inte ett öre första dagen.
Citera
2026-08-19, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Bara en clown hade kört bussen. Självklart ska de arbetsvägra.

Och medan du varje morgon släpar dig till jobbet, blir utskälld av chefen och åker hem i en svettig buss med ångest i kroppen, kan du påminna dig om att din surt förvärvade lön finansierar chaufförens frånvaro.
Hur finansieras frånvaron? Hur åker man hem med bussen om ingen kör?
Citera
2026-08-19, 08:47
Medlem
Studsbolls avatar
Somalierna har arbetsvägrat eftersom de framför skälet till deras frånvaro är obehaget med reklamen, inte att de verkligen är sjuka. De har bedrivit en påverkanskampanj, varken mer eller mindre. Arbetsvägran är ett av få giltiga skäl till uppsägning som arbetsgivaren kan ta till för att bli av med odugliga medarbetare, men självklart skulle inget bolag som kör för Västtrafik vilja bli av med sina somalier; vilka skulle då köra åt dem. Det finns en mycket uppenbar orsak till att somalier är extremt överrepresenterade som bussförare; inga andra vill ha jobben och somalier får inga andra jobb. Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen har försett somalierna med D-körkort av just denna orsak. De hade lika enkelt kunnat ordnat C-kort år somalierna så de kunde köra lastbil, men ser ni många somalier som kör lastbil? Just det, i princip inga, eftersom de inte är anställningsbara i den branschen på grund av deras attityd till arbete.
Citera
2026-08-19, 08:49
Avslutad
Sjukt tölpaktig formulering, det bara måste vara rikstölpen SD-sänket Jönshof som ligger bakom. Så sjukt dåligt för SD.
Citera
2026-08-19, 08:56
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Hade du kört en buss med texten ”gapa svennejävel”?

Ett budskap från en bestialisk våldtäkt begången av en hatisk somalier, är absolut inte jämförbart med ett budskap som säger att du får 350 000 kronor om du åker hem till ditt älskade Somalia.
Citera
2026-08-19, 09:04
Medlem
Intressant att Somalier kan syssla med påverkningskampanj och bestämma svensk politik genom att arbetsvägra.

Sverige i ett nötskal och därför ser det ut som det gör, vi ger alltid efter för allt. Det finns inga krav på invandrare att komma till Sverige och anpassa sig. Vi ska alltid ge efter.

Det här visar ännu en gång att Somalier inte vill integrera och anpassa sig. Hade jag som svensk gjort detta så hade jag fått sparken direkt ifall jag inte vill köra reklam för vänstern eller Pride flaggor osv.

Hyckleriet är enormt i Sverige
Citera
2026-08-19, 09:05
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Det finns för övrigt 19 miljoner somalier i Somalia plus de olika somaliska diaspororna runtom i världen som säkerligen uppgår till någon eller några miljoner totalt. Hur många svenskar finns det i Sverige? I bästa fall 8,5 miljoner. Det är vi som är minoriteten. Sverige åt svenskarna. Europa åt européerna.

Du kan ju inte ens räkna om du tror attt svenskarna är i minoritet i sverige.
Citera
2026-08-19, 09:11
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
I Sverige censurerar man inte andras lagliga partipolitiska åsikter och låter självklart även misshagliga valaffischer hänga kvar tills valet är över.

SD har försökt att göra rasism trendigt i trettio år nu, och ni är fortfarande inte välkomna någonstans.

Det måste svida att fä 20% av rösterna och ändå behandlas som paria av alla.

Vad tror du det beror på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in