2026-08-19, 09:11
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Jag kan bo och jobba i Somalia, men likförbannat är Somalia somaliernas land. Vad är så konstigt med det?

Somalia försöker inte utvisa dej för att du går till jobbet. Frågor på det?
Citera
2026-08-19, 09:14
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Men nu är ju bussbolaget bara en budbärare. Tumregeln är att man inte ska skjuta budbärare.

Så det kan man tumma på menar SD?

Vad tror du en tumregel är egentligen?
Citera
2026-08-19, 09:15
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Du kan ju inte ens räkna om du tror attt svenskarna är i minoritet i sverige.

Jag gjorde en jämförelse mellan de båda ländernas befolkningsstorlekar för att påvisa att det finns fler somalier än det finns svenskar i världen. Det kunde nog till och med ett barn förstå. Men inte du.
Citera
2026-08-19, 09:16
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Somalia försöker inte utvisa dej för att du går till jobbet. Frågor på det?

Sverige försöker inte utvisa somalier heller. Anslaget i bussarna tipsar om återvandringsbidraget. Det är allt.
Citera
2026-08-19, 09:17
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Jag gjorde en jämförelse mellan de båda ländernas befolkningsstorlekar för att påvisa att det finns fler somalier än det finns svenskar i världen. Det kunde nog till och med ett barn förstå. Men inte du.

Svårt att härleda det från vad du skrev, särskilt det jag svarade på. Att svenskar skulle vara i minoritet.

Du kan alltså inte förstå att svenskar är i majoritet i sverige? Hur har skolan misslyckats så med dig?
Citera
2026-08-19, 09:18
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Sverige försöker inte utvisa somalier heller. Anslaget i bussarna tipsar om återvandringsbidraget. Det är allt.

Läser du inte trädstarten, eller ens ditt eget partis medier? 100% utvisa fler, denna kampanj inkluderad.
Citera
2026-08-19, 09:20
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Somalierna har arbetsvägrat eftersom de framför skälet till deras frånvaro är obehaget med reklamen, inte att de verkligen är sjuka. De har bedrivit en påverkanskampanj, varken mer eller mindre.

Hörru lär dig vad en påverkanskampanj är istället för att sitta här å göra bort dig.
Citera
2026-08-19, 09:31
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r4ch3lhegarty
Jag kan också bli irriterad på valaffischer med budskap som jag inte håller med om. Men, jag har inte, och tror inte heller du känt dig ovälkommen i landet där du bor av någon valaffisch. Så det går inte riktigt att jämföra.

Ja inte fan skulle jag känna mig ovälkommen där jag bodde utomlands om jag ramlade över en affisch, "Saknar du Stockholm? Vi bjuder på gratis resa hem och fickpengar!". Jag skulle snarast bli glad över att möjligheten finns.
Citera
2026-08-19, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinDaAzz
Ja inte fan skulle jag känna mig ovälkommen där jag bodde utomlands om jag ramlade över en affisch, "Saknar du Stockholm? Vi bjuder på gratis resa hem och fickpengar!". Jag skulle snarast bli glad över att möjligheten finns.
För busschaufförerna själva finns inte möjligheten, de passar inte kriterierna. Så då återstår bara budskapet om hur ovälkomna de är. Och handen på hjärtat, visst vill du att de ska känna så?

Sedan tycker jag SD ska vara tydligare med att har du ett tillfälligt uppehållstillstånd, söker återvandringsbidrag och får avslag kan det faktum att du sökt ligga till grund för ett avslag på förnyat uppehållstillstånd.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-08-19 kl. 09:40.
Citera
2026-08-19, 09:51
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Sverige i ett nötskal att ge efter där man skiter fulständigt i vår demokrati och yttrandefrihet. Där man kan som invandrare arbetsvägra utan konsekvenser. Man vet att dessa inte är sjuk och istället för att sparka dom så ger man efter deras krav.

Tänk om vi svenskar skulle arbetsvägra för att vi inte vill passera deras jävla piss-moskéer för att vi är kränkta och rädda för dem. Hur skulle det låta - skulle det tillåtas?

Tänk om vårt egna land skyddade oss svenskar lika hårt och mycket som vi skyddar utlänningar. Tänk vilket paradis.
Citera
2026-08-19, 10:10
Medlem
Bara i Sverige blir man kränkt över en reklam som erbjuder dig 600 000 kronor för att flytta tillbaka till ditt hemland med din familj.
Citera
2026-08-19, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r4ch3lhegarty
Som jag skrev till en annan så håller jag med men har aldrig känt mig ovälkommen i mitt land pga något budskap.
”Känt”.. det är det som är felet med många människor, ni känner efter för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in