2026-08-19, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Håller med. Därav mitt "Japp, jag förstår distinktionen" i mitt första inlägg.

Tolkar det som motsvarande "hoppas hon dör" vilket är fullständigt idiotiskt att skriva. Som att be om att bli cancelled, vilket hon just nu blir.

Däremot tror jag inte det är en seriös uppmaning till mord eller vad nu TS försöker påskina.
Varför tror du det inte är en seriös uppmaning till mord?

För att islam är "fredens och kärlekens religion"?

För att svensk religionsfrihet måste innebära att det är ok att mordhota som en rätt att utöva sin religion?

Är det lika ok om en nazist uttalar sig om en judisk eller sionistisk partiledare i sverige borde gasas ihjäl i ett förintelseläger?
Citera
2026-08-19, 06:23
Medlem
Amors avatar
Det är nåt nästan demoniskt som uppstår hos vissa när det kommer till hatet mot judar. Kan se det hos muslimer, vänsterfolk men även konspirationshögern.
Citera
2026-08-19, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Som Malmöbo vet jag att min stad töms på judar, och att det fåtal som är kvar inte vågar bära några judiska symboler. Samtidigt fullkomligt översvämmas Malmö av slöjkvinnor.

Du kan inte ens tänka dig möjligheten att Simona Mohamsson faktiskt bar sin Davidsstjärna för att säga att det måste vara okej och tillåtet att bära denna judiska symbol synligt i Sverige och Malmö?

Du drar genast slutsatsen att hon bar sin Davidsstjärna bara för att locka någon muslim att säga eller göra något dumt som svar? Du tänker inte alls på möjligheten att många muslimer i Sverige verkligen är precis så här hatiska mot judar?

Och du ser det inte alls som ett problem att åtskilliga muslimer i Sverige kanske faktiskt skulle kunna tänka sig att begå ett våldsbrott mot någon jude ifall de kunde hitta någon?

Och du har inte alls tänkt på vad som händer med de judar som jagas bort från Sverige och Malmö? Vart flyttar de?

Risken är rätt stor att de flyttar till Israel, där deras blotta närvaro kan göra situationen ännu svårare för palestinierna i närområdet.

Mer känslosås och överdramatiseringar från de ihärdiga, hysteriska, neurotiska sionist-trollen på flashback.

Och det är ju precis att jaga iväg alla judar till Israel sionister själva vill. Kvar lämnas muslimerna ni menar att "vänstern" tog hit.
Senast redigerad av UschKlisterssonIII 2026-08-19 kl. 06:29.
Citera
2026-08-19, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
För att vi talade om svensk kultur, stat och kultur är olika saker. Staten och kyrkan har bokstavligen bränt folk för att vi ska få kristdemokraterna, bra deal?

Är afghanistan muslimskt? Ja men det är diktatur också, folk har inget annat val än att spela teater, då blir det konstigt och säga hela landet är muslimskt bara för makten är det.
Jag tycker hela denna arabjudekristusmuhammedcirkus är helt bisarr. De som är kristna, judar eller muslimer kan väl dra till Israel och ta sitt bråk där?
Vafan har vi med skiten att göra?

Är du inte klok?

På 1500-talet och 1600-talet drog häxprocesserna fram över Europa. Eftersom vi var lite långsamma här i Norden, så tog häxprocesserna inte fart hos oss förrän på 1600-talet. Den sista som avrättades för häxeri i Sverige avrättades år 1704.

Totalt sett avrättades knappt 300 människor för häxeri i Sverige fram till år 1704. Alla utom en avrättades innan deras lik brändes på bål.

Och du tror att svenska präster som avrättade människor för häxeri på 1600-talet och år 1704 gjorde det för att Sverige skulle få ett kristdemokratiskt parti på 1900-talet och 2000-talet???
Citera
2026-08-19, 06:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej

För att svensk religionsfrihet måste innebära att det är ok att mordhota som en rätt att utöva sin religion?

Är det lika ok om en nazist uttalar sig om en judisk eller sionistisk partiledare i sverige borde gasas ihjäl i ett förintelseläger?

Hur eller hur så är det olyckligt att en makthavare går ut med ett sådant yttrande, eftersom det finns så många muslimer som faktiskt är beredda att döda någon på riktigt för en sådan sak. De ser det som att de uppfyller sin Jihad-plikt. Därmed inte sagt att det inte finns andra som också kan reagera konstigt på sådana uppmaningar. Tänk på den där idioten i USA som sköt på Trump och kom mycket nära att döda honom, efter att Biden hade sagt att "vi ska göra Trump till måltavla". Man måste tänka på hur man yttrar sig eftersom det finns folk som tolkar allting bokstavligt.

(Jag ogillar också Simona starkt, men hon ska inte dödas för det - det ska INGEN - det räcker med att se hennes tårar på valnatten när hon fått 0,5 procent av rösterna.)
Citera
2026-08-19, 06:29
Medlem
OlofJohanssonSvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag skulle kunna spy på Simona, och då är jag inte ens muslim. Dessutom verkar hon inte fatta att den där davidsstjärnan var ett så starkt ställningstagande, att hon kan ha skrämt bort en massa människor från att rösta på Tidö nu. Hon är korkad förutom att hon sviker sitt ursprungsfolk å det grövsta.

...men L kommer att åka ut nu, och frågan är om det inte blir slutet för dem som parti också. De har varit irrelevanta väldigt länge, valet av Simona blev bara dödsstöten.

Men tyvärr är jag rädd att Simona och Birgitta Ed - med ungefär lika stor skuld var - kommer att bli de två personer som gör att Tidö förlorar valet. Folk äcklas av dem, och vill ta avstånd.

En annan tanke förresten: jag undrar vad judarna egentligen tänker om att en boren muslim bär deras heliga symbol? En god gissning är att de äcklas av henne de också, men det förstår hon inte.

Var det inte en nyhet för några månader sedan att Israel hade bombat Simonas gamla släkthem i södra Libanon till ruiner.

Vilket helgerån och spottloska rakt i nyllet på sina förfäder som byggde och levde sina liv där.

Simona har nog otroligt låg IQ, hon var ju med och styrde kundvagnen som Martin Melin åkte omkring i mataffärer över hela Sverige. Hur tänkte de där? Varför skulle det ge någon röst? Martin är ett vuxet drägg som sitter i kundvagnar så han är värd min riksdagsröst?
Citera
2026-08-19, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlisterssonIII
Mer känslosås och överdramatiseringar från de ihärdiga, hysteriska, neurotiska sionist-trollen på flashback.

Och det är ju precis att jaga iväg alla judar till Israel sionister själva vill.

Vilket idiotsvar. Jag argumenterar och ger exempel. Du kallar mig(?) för ett ihärdigt, hysteriskt, neurotiskt sionist-troll på Flashback därför att jag ger argument och exempel. Och du påstår eller antyder att jag vill jaga bort alla judar från Sverige.

Din argumentationsnivå ligger på exakt samma nivå som Trumps, han som svarar sina meningsmotståndare att de är fula, dumma och äckliga.
Citera
2026-08-19, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Är du inte klok?

På 1500-talet och 1600-talet drog häxprocesserna fram över Europa. Eftersom vi var lite långsamma här i Norden, så tog häxprocesserna inte fart hos oss förrän på 1600-talet. Den sista som avrättades för häxeri i Sverige avrättades år 1704.

Totalt sett avrättades knappt 300 människor för häxeri i Sverige fram till år 1704. Alla utom en avrättades innan deras lik brändes på bål.

Och du tror att svenska präster som avrättade människor för häxeri på 1600-talet och år 1704 gjorde det för att Sverige skulle få ett kristdemokratiskt parti på 1900-talet och 2000-talet???

Nu ska kristna sionist dåren försöka tvätta häxbränningarna också.
Citera
2026-08-19, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej

För att jag sällan tror det är det är så när nån skriver i affekt på nätet. De få gånger jag stöter på riktiga uppmaningar till mord brukar de vara mer utförliga. Detta känns som nån som tappar fattningen, lite som man kan se här på flashback till och från.
Citera
2026-08-19, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Detta kommer bli än mer normaliserat om (S) får fortsätta islamisera Sverige. Det är illa.
Snart kastas bögar från hustak i Malmö, och hela kommunstyrelsen står och applåderar påhejade av tingsrättens domare och nämndemän.

Med "demokratiskt" mandat från invandrade muslimer som fått gratis medborgarskap och rösträtt från inkvoterade muslimer på polisen och migrationsverket.
Citera
2026-08-19, 06:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlofJohanssonSvin
Var det inte en nyhet för några månader sedan att Israel hade bombat Simonas gamla släkthem i södra Libanon till ruiner.

Ja DET också. Verkar som att hon gör allt för makten. Och för att få ha kvar makten måste hon hänga fast vid Tidö-partierna i ALLT, till och med om hon därmed sviker sin tro, sitt land, sin ätt, sitt folk...
Citera
2026-08-19, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlisterssonIII
Nu ska kristna sionist dåren försöka tvätta häxbränningarna också.

Jag blev ateist år 1985 och gick ur kyrkan år 1986. Sen fattade jag inte varför jag skulle betala lägre skatt nästa gång jag deklarerade.

När blev du ateist, och när gick du ut ur kyrkan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in