Citat:
Ursprungligen postat av
UschKlisterssonIII
"Ni"? Jag är inte provocerad. Vare sig å min egna eller andras vägnar.
Men du vet precis som jag vad Mohamsson ville uppnå med sitt stunt. Sluta spela dum. Det här är reaktionen hon var ute efter.
Som Malmöbo vet jag att min stad töms på judar, och att det fåtal som är kvar inte vågar bära några judiska symboler. Samtidigt fullkomligt översvämmas Malmö av slöjkvinnor.
Du kan inte ens tänka dig möjligheten att Simona Mohamsson faktiskt bar sin Davidsstjärna för att säga att det måste vara okej och tillåtet att bära denna judiska symbol synligt i Sverige och Malmö?
Du drar genast slutsatsen att hon bar sin Davidsstjärna bara för att locka någon muslim att säga eller göra något dumt som svar? Du tänker inte alls på möjligheten att många muslimer i Sverige verkligen är precis så här hatiska mot judar?
Och du ser det inte alls som ett problem att åtskilliga muslimer i Sverige kanske faktiskt skulle kunna tänka sig att begå ett våldsbrott mot någon jude ifall de kunde hitta någon?
Och du har inte alls tänkt på vad som händer med de judar som jagas bort från Sverige och Malmö? Vart flyttar de?
Risken är rätt stor att de flyttar till Israel, där deras blotta närvaro kan göra situationen ännu svårare för palestinierna i närområdet.