2026-08-18, 23:31
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Det där är antingen snömos eller så är du sionist och inte Israelvän.
Och att försöka vända på steken biter INTE på mig. Jag känner dig alltför väl sötnos.
Du har INGET kött på benen mer än tragiskt hat faktiskt. Patetiskt? absolut. Tragiskt? absolut.
Ta nu och led i bevis att kvinnan är islamist. För anser du att Ebba är att jämställa med Maranata och Jehovas och Plymouthbröderna såklart för det är enda rimliga utifrån din retorik.
Jag förordar nog faktiskt sionism för judar, även om jag inte är sionist själv. Jag är inte så kritisk till Israel heller. Men det tarvar en längre förklaring. De som hatar "sionister" hatar väl själva?

Hon hade tydligen en idolbild av någon från en islamsk terrororganisation och vill att man ska bränna Mohammedson, för hon hade en davidsstjärna. Känns islamistiskt för mig.

Jag anser inte att Ebba är det, det är mer en vänstergrej att framställa kristna som onda och muslimer som goda. Att bara säga att jag inte har något, ser jag bara som ett tomt påstående. Du frågade mig om något och jag svarade. Sen verkar du inte gilla svaret.
Citera
2026-08-18, 23:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Men kristdemokraterna kan man ha ett parti i riksdagen som heter? Jesus Kristus var väl arabisk jude?
Vad har han med inrikespolitik att göra?
Nej denna skit är redan inne i värmen sen hundratals år. Öppna popcornen!

Sverige har varit kristet i 1000 år, och stora delar av Europa mycket längre än så. Så kristendomen hör i allra högsta grad till svensk och europeisk kultur.

Jesus är för alla, för övrigt. För dem som är troende spelar det ingen roll var på jorden han lät sig födas. Och (fortfarande för dem som är troende) halva hans DNA var i alla fall inte judiskt, det var överjordiskt. (Om man nu inte tror att det var romerskt... men i så fall var han i alla fall halveuropé! )

Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Förstår hur du tänker. Lite som när SD måste ha med en svensk och en israelisk flagga på sin valvaka *suck*

Sd har tyvärr gått bananas i judefrågan.
Citera
2026-08-18, 23:35
Medlem
Citat:
Jo jag har också läst om det. Den ena är väl libanes, den andra israelisk-arabisk

(du får klicka på "Infoga länk", dvs den lilla kedjan ovanför rutan när du svarar på ett inlägg )

Nu har jag läst lite mer om ateism och muslimer. Och muslimer verkar inte alls uppskatta människor som inte står upp för något, som tex ateister? Och Hamas och Israel är ju också något som splittrar världen? Vad händer egentligen? En kompis berättade för mig för flera år sedan att det är fullt legitimt för en muslim att ljuga för en kristen enligt Koranen, men är det fullt legitimt för en muslim att ljuga för en ateist? Vad säger Koranen om det? Kristna får aldrig ljuga ostraffat enligt Bibeln.
Citera
2026-08-18, 23:39
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Sverige har varit kristet i 1000 år, och stora delar av Europa mycket längre än så. Så kristendomen hör i allra högsta grad till svensk och europeisk kultur.

Jesus är för alla, för övrigt. För dem som är troende spelar det ingen roll var på jorden han lät sig födas. Och (fortfarande för dem som är troende) halva hans DNA var i alla fall inte judiskt, det var överjordiskt. (Om man nu inte tror att det var romerskt... men i så fall var han i alla fall halveuropé! )

Sd har tyvärr gått bananas i judefrågan.
Det var inte tusen år sen den sista svensken dödades för att ha varit okristen så det där att Sverige har varit kristet i tusen år köper jag inte, då hade inte staten avrättat folk så nyligen som de gjorde, då hade det senaste kristna mordet skett för tusen år sen, inte sant?
Hädelse togs väl bort som brott på 70-talet?
Verkar lite konstigt och säga att Sverige varit kristet när det var det enda som var tillåtet.
Blir ju svårt att se mörkertalet om de som inte är kristna blir avrättade för det...
Citera
2026-08-18, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag förordar nog faktiskt sionism för judar, även om jag inte är sionist själv. Jag är inte så kritisk till Israel heller. Men det tarvar en längre förklaring. De som hatar "sionister" hatar väl själva?

Hon hade tydligen en idolbild av någon från en islamsk terrororganisation och vill att man ska bränna Mohammedson, för hon hade en davidsstjärna. Känns islamistiskt för mig.

Jag anser inte att Ebba är det, det är mer en vänstergrej att framställa kristna som onda och muslimer som goda. Att bara säga att jag inte har något, ser jag bara som ett tomt påstående. Du frågade mig om något och jag svarade. Sen verkar du inte gilla svaret.

Föredrar du även nazism för högerextremister? Lite haltande logik annars inte sant?
I alla fall så gillar du inte inte mitt svar så du försöker dölja dina åsikter i snömos. Du är uppenbarligen Sionist och det har du all rätt att vara. Jag påstår inte att kristna är onda eller muslimer är goda du kör gaslighting så som du försökt med andra men sötnos jag KÄNNER DIG genom din historik det där rinner av mig som vatten på en gås. Så VARFÖR hatar du kvinnan? För det är det det kokar ner till att du faktiskt gör det fast försöker spela finkänslig, vilket jag inte går på sötnos.
Citera
2026-08-18, 23:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Det var inte tusen år sen den sista svensken dödades för att ha varit okristen så det där att Sverige har varit kristet i tusen år köper jag inte, då hade inte staten avrättat folk så nyligen som de gjorde, då hade det senaste kristna mordet skett för tusen år sen, inte sant?
Hädelse togs väl bort som brott på 70-talet?
Verkar lite konstigt och säga att Sverige varit kristet när det var det enda som var tillåtet.
Blir ju svårt att se mörkertalet om de som inte är kristna blir avrättade för det...

Vilka mord på kristna tänker du på då, och när?

Att det funnits lagar mot att utöva andra religioner, betyder ju inte att Sverige inte varit kristet. Det har funnits - och finns fortfarande i vissa av dem - lagar mot att vara något annat än muslim i muslimska länder också, men för den skull kan man väl inte säga att de länderna inte är muslimska? Nu har du snurrat till det, tror jag!

...och i Gamla Testamentet, som även är judarnas heliga skrift än idag (deras religion har ju aldrig mildrats av något annat, som kristendomen har av Jesu ord i Nya Testamentet), finns det klara förbud mot "avgudadyrkan" och otäcka straff för dem som bryter mot det budet.
Citera
2026-08-18, 23:52
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ja, hur eller hur borde det inte vara ett mål för en svensk partiledare... Jag tycker överhuvudtaget att våra politiker borde ägna sig mer åt Sverige, och i synnerhet nu i valkampanjen - att ta sidor i Israel-Palestinakonflikten - och dessutom framhäva det så tydligt som hon gjorde mitt i partiledardebatten på TV - tar bara fokus från inrikespolitiken, och skrämmer bort väljare. På båda sidor som sagt. Det är osmart.

Mohamsson är en lolcow. Hon borde ha tänt en jolle under partiledardebatten istället. Det skulle ha varit så badass att det skulle rädda hela partiet.

Problemet med Mohamsson är att hon tänker själv. Någon annan borde tänka åt henne.
Citera
2026-08-18, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Mohamsson är en lolcow. Hon borde ha tänt en jolle under partiledardebatten istället. Det skulle ha varit så badass att det skulle rädda hela partiet.

Problemet med Mohamsson är att hon tänker själv. Någon annan borde tänka åt henne.

Mohamsson var lite av en "legalize it" typ när hon var med i LUF (tror jag att jag läst åtminstone?) Men på senare år har hon sagt att det inte blir nån legalisering. Så det tåget har gått (eller "that ship has sailed" om vi ska vara internationella)
Citera
2026-08-19, 00:02
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Mohamsson var lite av en "legalize it" typ när hon var med i LUF (tror jag att jag läst åtminstone?) Men på senare år har hon sagt att det inte blir nån legalisering. Så det tåget har gått (eller "that ship has sailed" om vi ska vara internationella)

Den frågan skulle kunna rädda partiet.
Citera
2026-08-19, 00:15
Medlem
LeFakirs avatar
Citat:
Tittar man på bilden (längst till vänster på plankan) ser man ett klistermärke med en Hamas(?)-krigare med kalashnikov. Säkert en "gladlynt" och "avslappnad" typ den här damen

Nåja, det är inte förvånande varför så många judar lämnar Malmö Det säger jag utan att ta specifik ställning i konflikten därnere (avskyr militanta Hamas-krigare lika mycket som djupt religiösa judiska bosättare)

Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Tack, såg det nu, terroristen med ett automatvapen.
Vill inte försvara Ghanem då hon verkar vara en hatisk islamist men jag förstår inte var ni ser Kalashnikoven på bilden. Zoomar jag in så ser jag en man som bär på ett barn i vad som tycks vara en sönderbombad stad... och jag kan inte se att han bär något vapen.
Citera
2026-08-19, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeFakir
Vill inte försvara Ghanem då hon verkar vara en hatisk islamist men jag förstår inte var ni ser Kalashnikoven på bilden. Zoomar jag in så ser jag en man som bär på ett barn i vad som tycks vara en sönderbombad stad... och jag kan inte se att han bär något vapen.

Zoomade in nu ordentligt...det är ett barn som han håller i famnen (ingen AK-47:a...i stand corrected )
Citera
2026-08-19, 00:40
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Vilka mord på kristna tänker du på då, och när?

Att det funnits lagar mot att utöva andra religioner, betyder ju inte att Sverige inte varit kristet. Det har funnits - och finns fortfarande i vissa av dem - lagar mot att vara något annat än muslim i muslimska länder också, men för den skull kan man väl inte säga att de länderna inte är muslimska? Nu har du snurrat till det, tror jag!

...och i Gamla Testamentet, som även är judarnas heliga skrift än idag (deras religion har ju aldrig mildrats av något annat, som kristendomen har av Jesu ord i Nya Testamentet), finns det klara förbud mot "avgudadyrkan" och otäcka straff för dem som bryter mot det budet.
För att vi talade om svensk kultur, stat och kultur är olika saker. Staten och kyrkan har bokstavligen bränt folk för att vi ska få kristdemokraterna, bra deal?
Är afghanistan muslimskt? Ja men det är diktatur också, folk har inget annat val än att spela teater, då blir det konstigt och säga hela landet är muslimskt bara för makten är det.
Jag tycker hela denna arabjudekristusmuhammedcirkus är helt bisarr. De som är kristna, judar eller muslimer kan väl dra till Israel och ta sitt bråk där?
Vafan har vi med skiten att göra?
Senast redigerad av Eurypterida 2026-08-19 kl. 00:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in