2026-08-14, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasGranen
Sverige skickar 53 miljarder om året i bistånd.

Sossarna vill INTE ta bort mängdrabatten för brott ( kostar för mkt ) men man vill höja biståndet mer än vad den kostnaden hade inneburit

Sanslösa landsförrädare!

Denna intervjun säger allt om vilka svin sossarna är

https://youtu.be/q-UU01laDuA?si=G6DsnHyWxOuDGmp8

Fördjävligt att våran egna befolkning inte är prio ett hos sossarna.
Citera
2026-08-15, 04:53
Medlem
HAHA - Ja, jag kom till att tänka på att termen, tropen, "vita skåpbilar" var en viral succé för en 10-12 år sedan.
En klintbergare, modern skröna, alltså,

Dvs tex år 2016:
https://yle.fi/a/7-1048363

Citat:
"Akta dig för skåpbilar" - den moderna tidens fula gubbe

Av: Julie Ebbe
10.3.2016 17:00

Rykten om män som försöker locka barn in i skåpbilar cirkulerar med jämna mellanrum på sociala medier. Berättelsen har sitt ursprung i verkliga händelser, berättar folklivsforskaren och författaren Bengt af Klintberg.

För en vecka sedan började ett e-postmeddelande cirkulera bland föräldrar i de södra stadsdelarna i Helsingfors. Meddelandet uppmanade eventuella vittnen till ett kidnappningsförsök av en tredjeklassare på Annegatan att vända sig direkt till polisen, som efterlyser vittnen. Tre män som talade arabiska ska ha försökt locka in flickan i en svart skåpbil. Enligt meddelandet ska också ett annat försök ha ägt rum några dagar innan på Fabriksgatan.

Här är ursprunget till ryktena om vita skåpbilar:

Citat:
- Ryktet är internationellt och har förekommit i minst tio år i Sverige. Ryktet bottnar i ett massmördarfall på 90-talet där en vit skåpbil kom att spela en nyckelroll, berättar Klintberg.

Han talar om belgiska Marc Dutroux som under åren 1995 och 1996 kidnappade sex flickor, varav endast två återfanns levande.

Här är den om hundtjuvar i en vit skåpbil:

https://kallkritikbyran.se/varning-for-hundtjuvar-i-vit-skapbil-fortsatter-att-spridas/

Citat:
Varning för hundtjuvar i vit skåpbil fortsätter att spridas
30 november 2023 | Åsa Larsson

Människor delar en gammal varning för hundtjuvar, men när man spårar bilden tillbaka till sitt ursprung så handlar det inte om någon liga som kidnappar hundar. Bilden har blivit en byggsten i myten om den vita skåpbilen.

Så Lindberg försöker trolla medierna och möjligen också SD.
Det finns en del på Facebook som har genomskådat videoklippet att det antagliigen är fejkat.
Motorljudet borde ju avtagit i videon när skåpbilen backar.

Även att någon skriver att TV4s ljudtekniker kan ha varit framme.

I vart fall så har Lindberg fått en del ryggdunkningar från PK-Vänstern på Facebook ändå,
att tex "SD-svansen" nu har blivit skrämd på riktigt ?

Så jag vet inte. Lindberg försöker trolla allmänheten ??

Jag vet inte om det är bra eller dåligt gjort ?
Som skämt så verkar det vara liite halvdant och avslaget, och saknar någon riktig
perfekt placerad "punchline" ?

Vad tycker ni inom FB-Eliten om detta - Har Lindberg använt sin position fel
eller rätt här ?

- Man kan väl säga att Lindberg har varit SDs bästa valarbetare alla kategorier ???
SD kan bjuda på ett gratis medlemskap på livstid kanske för Lindberg,
Usling som Quisling, skit vilket....
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2026-08-15 kl. 04:59.
Citera
2026-08-15, 13:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av monsterstalker
Fördjävligt att våran egna befolkning inte är prio ett hos sossarna.

Minst sagt!
Citera
2026-08-15, 16:56
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Lindberg låter mer och mer som Arnstad lät när han var som bäst i gasen. "Vi har det värsta läget för demokrati sedan 30-talet" är rubriken på hans ledare i Aftonbladet idag. Det är lite märkligt att Lindberg inte inser att försöken att jämställa SD med stöveltrampande nazister är lite väl löjeväckande t o m för hans läsare.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/JOBaob/vi-har-det-varsta-laget-for-demokrati-sedan-30-talet

Citat:
utreda begränsningar i demokratin som att ta bort utlänningars rösträtt i lokala val
Bland mycket annat. Inget av detta stärker demokratin.

Idioten glömmer givetvis att utlänningar utan medborgarskap aldrig haft rätt att rösta i riksdagval och tydligen så får man inte "sänka en massa skatter" eller "sälja vin på Ica" för det stärker inte demokratin.

Citat:
I höstens val ställer exempelvis Kristdemokraterna upp med en rad abortmotståndare.

Olika åsikter är inte bra för demokrqatin heller.

I Expressen kunde man f ö läsa en debatt artikel om faran med en finansminister som år 2012 drog skämt om några nazister han jobbat med i ett annat land.
Citera
2026-08-18, 06:13
Medlem
Klippet med den "vita skåpbilen" på Youtube här.

( Anders Lindberg känner visst sig "jagad" av en backande vit skåpbil: )
:
https://www.youtube.com/shorts/lYyHlXMDEAA

Citera
2026-08-18, 22:48
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Ett mysterium att denne man fortfarande är aktuell, hur kan någon fortfarande ta honom seriöst? Hans yrke och förväntade roll, är överlag ett mysterium, att folk inte kräver mer.

Gällande hans historia och gärning hittills, det var det Sverige vi levde i, innan Tidö och fortsatt dels lever i. Nu står han återigen och berätta hur folk ska resonera.

Kommer studeras i framtiden. Om nu inte det Anders förespråkar får fotfäste, vill säga -att granska ”journalister”.

Idioti har aldrig varit bättre dokumenterad.
Citera
2026-08-20, 14:42
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Ett mysterium att denne man fortfarande är aktuell, hur kan någon fortfarande ta honom seriöst? Hans yrke och förväntade roll, är överlag ett mysterium, att folk inte kräver mer.

Gällande hans historia och gärning hittills, det var det Sverige vi levde i, innan Tidö och fortsatt dels lever i. Nu står han återigen och berätta hur folk ska resonera.

Kommer studeras i framtiden. Om nu inte det Anders förespråkar får fotfäste, vill säga -att granska ”journalister”.

Idioti har aldrig varit bättre dokumenterad.
Anders Lindberg är en av de tongivande och tyngsta rösterna i det nätverk av socialdemokrater (formella och informella) som sprider socialdemokraternas bild av verkligheten, och som på olika sätt (en del rätt utstuderade) sprider FUD (Fear, Uncertainty, Doubt) om sina motståndare.

Allt eftersom tiden går och världen förändras hamnar deras verklighetsbild längre och längre från verkligheten, men de måste ändå fortsätta sprida den, för det finns fortfarande en hel del väljare som tror att den är det enda rätta. Den dag de ger upp förlorar partiet väldigt många röster.

Innerst inne är nog Anders Lindberg medveten om detta, men liksom partiet så har han ingen framtid om han slutar.
Citera
2026-08-20, 20:08
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Anders Lindberg är en av de tongivande och tyngsta rösterna i det nätverk av socialdemokrater (formella och informella) som sprider socialdemokraternas bild av verkligheten, och som på olika sätt (en del rätt utstuderade) sprider FUD (Fear, Uncertainty, Doubt) om sina motståndare.

Allt eftersom tiden går och världen förändras hamnar deras verklighetsbild längre och längre från verkligheten, men de måste ändå fortsätta sprida den, för det finns fortfarande en hel del väljare som tror att den är det enda rätta. Den dag de ger upp förlorar partiet väldigt många röster.

Innerst inne är nog Anders Lindberg medveten om detta, men liksom partiet så har han ingen framtid om han slutar.

Det jag förundras över är att han fortsatt får medialt utrymme. Att han inte slutar självmant -det förstår jag. Han saknar all form av självinsikt och reson. Men nu när vi alla fått genomlida resultatet av det han förespråkar, så borde väl även de som står på hans hörna -kräva att han kastar in handduken. Åtminstone indirekt verka för det.

Denna typ av personer och deras roll borde inte legitimeras genom medialt utrymme. Mediehusen borde ta sitt ansvar eller stå till svars för den polarisering de göder.

Han har skadat Sverige långt mer än de han propagerar emot. Polariseringen, samtalsklimatet - han står som högst ansvarig. Hans åsikter och den korridor som han skapat, uppfylld av sin egen enfald, har ENBART varit till SDs framgång. Vilket är höjden av ironi. Framförallt nu när hans egna parti kopierat SD politik.

På samma sätt som vi använder quisling som ett ökennamn idag, tror jag Lindberg kommer användas i framtiden av såväl höger som vänster, då han gynnar precis ingen förutom sig själv och sin egna plånbok.
Citera
2026-08-20, 20:24
Medlem
Danska statliga DR har debatter med sossar som angriper radikala muslimer våldsamt. Ber dem dra åt helvete och lömna Danmark. Anders Lindberg hade bajsat i byxorna om han levt I DK.

Exempel. Dansk sosse angriper muslim i TV
https://www.facebook.com/share/r/187myRh2g2/

https://www.facebook.com/share/r/18GET5RMDw/

Stockholm och Köpenhamns medier är två parallella universum.
Citera
2026-08-20, 21:29
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Det jag förundras över är att han fortsatt får medialt utrymme. Att han inte slutar självmant -det förstår jag. Han saknar all form av självinsikt och reson. Men nu när vi alla fått genomlida resultatet av det han förespråkar, så borde väl även de som står på hans hörna -kräva att han kastar in handduken. Åtminstone indirekt verka för det.

Denna typ av personer och deras roll borde inte legitimeras genom medialt utrymme. Mediehusen borde ta sitt ansvar eller stå till svars för den polarisering de göder.

Han har skadat Sverige långt mer än de han propagerar emot. Polariseringen, samtalsklimatet - han står som högst ansvarig. Hans åsikter och den korridor som han skapat, uppfylld av sin egen enfald, har ENBART varit till SDs framgång. Vilket är höjden av ironi. Framförallt nu när hans egna parti kopierat SD politik.

På samma sätt som vi använder quisling som ett ökennamn idag, tror jag Lindberg kommer användas i framtiden av såväl höger som vänster, då han gynnar precis ingen förutom sig själv och sin egna plånbok.
Förklaringen är att han är tillsatt av Socialdemokratiska Arbetarpartiet. Inte direkt, utan genom LO, som äger 10% av Aftonbladet och som har ensamrätt på att utse Aftonbladets politiska chefredaktör (vilket Anders Lindberg är). Han rekryterar i sin tur övriga ledarskribenter.

Så länge S tycker att han gör ett bra jobb så sitter han kvar. Schibsted har inget att säga till om.

(Jag håller helt med dig i din bedömning av AL, och tycker att det också visar vilket obsolet parti S har blivit.)
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2026-08-20 kl. 21:39.
Citera
2026-08-20, 22:05
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Förklaringen är att han är tillsatt av Socialdemokratiska Arbetarpartiet. Inte direkt, utan genom LO, som äger 10% av Aftonbladet och som har ensamrätt på att utse Aftonbladets politiska chefredaktör (vilket Anders Lindberg är). Han rekryterar i sin tur övriga ledarskribenter.

Så länge S tycker att han gör ett bra jobb så sitter han kvar. Schibsted har inget att säga till om.

(Jag håller helt med dig i din bedömning av AL, och tycker att det också visar vilket obsolet parti S har blivit.)

Mer än jag visste. Och det spär på mitt förakt gällande rådande socialdemokratiska styret. De vill helt enkelt polarisera, Lindberg är beviset.
Citera
2026-08-20, 22:10
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Mer än jag visste. Och det spär på mitt förakt gällande rådande socialdemokratiska styret. De vill helt enkelt polarisera, Lindberg är beviset.
Ja, polarisera, smutskasta, misstänkliggöra, vrida till sanningen. Det är hans jobb. Själv skulle jag vägra ta ett sådant jobb.

(Läs gärna litet av de andra ledarskribenterna. Några av dem är om möjligt värre. Ljuger ohämmat. Plockar enbart data som passar S. Strävar inte alls efter att vara objektiva eller resonera sakligt.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in