2026-08-18, 20:41
Medlem
”Spelar du dum nu eller är du dum?” 😂
Citera
2026-08-18, 21:12
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelican1
Lyssnar nu, jösses vilken ordsallad.

Tycker han är glasklar.
Citera
2026-08-18, 21:15
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Tyckte Allard var lite av en opportunistisk gaphals med lite kloka värderingar innan, men här var ham faktiskt helt briljant med många bra poänger.

Är väl lite för mycket vänsterideologi som motsägelsefullt hänger över honom än.

Önskar att han kunde alliera sig med Kasselstrand. I det stora hela vill de samma sak. De skulle bli ett fantastiskt slagkraftigt radarpar som kompletterade varandra perfekt.

Kasselstrand har inte ett skvatt gemensamt med Allard. När har Kasselstrand haft initierade åsikter om praktisk kommunpolitik och förvaltning? När har Allard uttryckt stöd för Ryssland eller Palestina?
Citera
2026-08-18, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Kasselstrand har inte ett skvatt gemensamt med Allard. När har Kasselstrand haft initierade åsikter om praktisk kommunpolitik och förvaltning? När har Allard uttryckt stöd för Ryssland eller Palestina?

Nu pratar jag enbart om det Allard säger om nationalpolitik. Asylinvandring, deporteringar och hårdare straff osv. De pratar om exakt samma saker.

Det finns ingen som lyssnar eller bryr sig om Allard när han står och käbblar om kulturbidrag i Örebro.

Kasselstrand är varken pro Palestina eller Ryssland. Han kritiserar alla sidor, men mer nyanserat och propagerar alltid för diplomati och neutralitet. Det är primärt NATO han kritiserar i Rysslandfrågan sen försöker alla hjärntvättade Nato-runkade få det till att han är på Rysslands sida. Man kan inte diskuterat detta i Sverige förrän om 10 år. Folk är helt störda.
Citera
2026-08-18, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Allard skänker 100000kr av sin politikerlön till Dumpen.

https://www.facebook.com/photo?fbid=1617793593043511&set=a.403743554448527

Det var ju nyss snack i tråden att Markus bara ljög om att han avstod sin lön.

Då avstår han inte sin lön.
Citera
2026-08-18, 22:14
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Nu pratar jag enbart om det Allard säger om nationalpolitik. Asylinvandring, deporteringar och hårdare straff osv. De pratar om exakt samma saker.

Som precis alla andra småpartier på högerkanten då. Originellt.

Citat:
Det finns ingen som lyssnar eller bryr sig om Allard när han står och käbblar om kulturbidrag i Örebro.

Jo, det är i själva verket väldigt intressant för oss som jobbar i offentlig sektor, och vet vad han pratar om. Inte specifikt kulturbidrag i Örebro, givetvis. Utan hans perspektiv på hur det faktiskt funkar rent praktiskt inom statsapparaten (och inom det politiska "spelet"). Jag förstår i själva verket inte vad det annars skulle vara som gör Allard intressant. Hans syn på invandring? Se ovan - det finns hundra andra politiker som säger i princip samma saker som Allard om invandring.

Citat:
Kasselstrand är varken pro Palestina eller Ryssland. Han kritiserar alla sidor, men mer nyanserat...

Jag tar och avbryter dig där. Kasselstrand är en betald landsförrädare.
Senast redigerad av fluff995 2026-08-18 kl. 22:19.
Citera
2026-08-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Som precis alla andra småpartier på högerkanten då. Originellt.

Jo, det är i själva verket väldigt intressant för oss som jobbar i offentlig sektor, och vet vad han pratar om. Inte specifikt kulturbidrag i Örebro, givetvis. Utan hans perspektiv på hur det faktiskt funkar rent praktiskt inom statsapparaten (och inom det politiska "spelet"). Jag förstår i själva verket inte vad det annars skulle vara som gör Allard intressant. Hans syn på invandring? Se ovan - det finns hundra andra politiker som säger i princip samma saker som Allard om invandring.

Jag tar och avbryter dig där. Kasselstrand är en betald landsförrädare.

Haha betald av vem? Självklart har du även belägg?
Citera
2026-08-18, 22:41
Medlem
Han är ett levande exempel på vad som händer när man inte äter den medicin man av läkare, blivit ordinerad.

Visst är det märkligt att han får medialt utrymme, men samtidigt inte. Det är ju lite freak-show, över honom. Ett underhållningsvärde, likt skäggiga damen, orm-mannen, starke adolf eller ett gäng dvärgar. Cirkus från sekelskiftet (det förra alltså) är numer daterat och därför måste man visa upp nåt annat. Marcus Allard är just detta. Och längst fram har vi pöbeln som skriker: ”Mer! Mer!” fast dom inte ens förstår vad det är som ser och hör. Dom hör lösryckta meningar som de tycker låter fantastiska och klappar ivrigt i händerna. Vad han egentligen säger, hänger dom inte riktigt med på, för det vet inte ens mr. Allard själv. Men hans uttryck, manér och valda ord, tilltalar de lägre begåvade.

Jag mötte en Örebro-politiker på tåget i somras, han bara skakade på huvudet och skrattade. ”Ja folket får ju vad de förtjänar. Världen rämnar framför oss och ingen tycks göra något”.

Hörde att filmen ’Idiocracy’ fyllde 20 år i dagarna. Se gärna den. Skratta lite, gråt lite och smäll till de idioter i bakhuvudet, som lyssnar på dessa tokskallar som ovan nämnda Allard.
Citera
2026-08-19, 00:22
Medlem
pn222jws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyltaTarzan
Han är ett levande exempel på vad som händer när man inte äter den medicin man av läkare, blivit ordinerad.

Visst är det märkligt att han får medialt utrymme, men samtidigt inte. Det är ju lite freak-show, över honom. Ett underhållningsvärde, likt skäggiga damen, orm-mannen, starke adolf eller ett gäng dvärgar. Cirkus från sekelskiftet (det förra alltså) är numer daterat och därför måste man visa upp nåt annat. Marcus Allard är just detta. Och längst fram har vi pöbeln som skriker: ”Mer! Mer!” fast dom inte ens förstår vad det är som ser och hör. Dom hör lösryckta meningar som de tycker låter fantastiska och klappar ivrigt i händerna. Vad han egentligen säger, hänger dom inte riktigt med på, för det vet inte ens mr. Allard själv. Men hans uttryck, manér och valda ord, tilltalar de lägre begåvade.

Jag mötte en Örebro-politiker på tåget i somras, han bara skakade på huvudet och skrattade. ”Ja folket får ju vad de förtjänar. Världen rämnar framför oss och ingen tycks göra något”.

Hörde att filmen ’Idiocracy’ fyllde 20 år i dagarna. Se gärna den. Skratta lite, gråt lite och smäll till de idioter i bakhuvudet, som lyssnar på dessa tokskallar som ovan nämnda Allard.
Se ännu hellre "Videocracy" från 2009. The Hand That Rocks the Cradle Is the Hand That Rules the World. Det är så man ska göra för att kontrollera nyhetsflödet. Italienska högern ligger 10 år före. Videocracy
Citera
2026-08-19, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Svårt att ta en vuxen man som sitter och dricker en monster i en intervju seriöst.

En man över 35 som knäcker en långburk energiläsk framför andra vuxna människor kan aldrig vinna mitt politiska förtroende. Att vid hans ålder föredra en halv liter grön läskeblask framför en vanlig kopp kaffe är inte bara estetiskt motbjudande, utan också ett tydligt steg bort från den svenska "monokultur" som han själv påstår sig förfäkta.

Finns inget som får mig att sakna "det gamla Sverige" som åsynen av vuxna män i skjorta som slaskar långburk på jobbet.
Senast redigerad av Traumprinzz 2026-08-19 kl. 01:58.
Citera
2026-08-19, 05:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Brinner du också för gratis parkering i Örebro?

Nja, gratis parkering ligger nog inte högst på min lista. Jag ser hellre att kommunen börjar prioritera kärnverksamheten framför ännu mer skattefinansierad ”konst”, OpenArt och principen att minst en procent av vissa byggbudgetar per automatik ska gå till konstnärlig utsmyckning.

Men visst, när kommunen ställer ut rishögar som konst kanske gratis parkering framstår som det verkligt radikala förslaget.

Något annat du funderar över?
Citera
2026-08-19, 05:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
En man över 35 som knäcker en långburk energiläsk framför andra vuxna människor kan aldrig vinna mitt politiska förtroende. Att vid hans ålder föredra en halv liter grön läskeblask framför en vanlig kopp kaffe är inte bara estetiskt motbjudande, utan också ett tydligt steg bort från den svenska "monokultur" som han själv påstår sig förfäkta.

Finns inget som får mig att sakna "det gamla Sverige" som åsynen av vuxna män i skjorta som slaskar långburk på jobbet.

Det är precis det som är felet med svenskar. Du vill ha en lugn och fin debatt, sen sitter du där i tv-soffan och riktigt myser i sista debatten när partiledarna måste säga något bra om varandra, då blir du alldeles varm av välbehag. Det är precis tack vare såna som dig som behöver ha debatten i samma jävla spår år efter år. Det enda som händer i ditt liv är att Volvon byts ut vart 5 år mot en nyare årsmodell. Kanarieöarna, Sangrias och flintastek. Rösta för fan på ditt mellanmjölksparti!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in