2026-08-17, 01:13
Medlem
knark-kungens avatar
Svårt att ta en vuxen man som sitter och dricker en monster i en intervju seriöst.
Citera
2026-08-17, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Vad i helvete är det här? Markus Allard intervjuas av Dagens Nyheter i nästan 2h. Han har problem att svara på vissa frågor och blir istället irriterad likt ett barn på journalisterna.

https://www.youtube.com/watch?v=InWgLPlgycM

Vad tycker ni om intervjun och om hur Markus beter sig?
De frågor du syftar på var ju hjärndöda/retoriska
Jag kommer rösta på honom.
Citera
2026-08-17, 01:31
Medlem
mr.Floppys avatar
Förstår inte alls kritiken här. Har sett en del av intervjun nu och karln har ju rätt i det han säger. Dessutom bemöter han journalisternas dumma frågor på helt rätt sätt. Journalisterna lever ju uppenbarligen i en helt annan värld och förtjänar att idiotförklaras.
Hatar människor i elfenbenstorn som när utopiska drömmar som de ska pracka på alla andra som de här jävla fånen som inte alls låtsas förstå vad ens en etnisk svensk egentligen är.

Vem fan vill bli uppfostrad och uppläxad av någon jävla journalist som lever i en skyddad värld liksom? Det är ju knappast en journalists roll.

Överväger att rösta på Örebropartiet fastän jag inte ens bor i Örebro län. Bästa svenska politiker jag sett, det behövs lite jävlar anamma i svensk politik, sedan är ju ingen perfekt, han har säkert åsikter jag kanske inte backar också.

I alla fall behövs det någon som rör om i grytan lite i Sverige!

Ska se färdigt intervjun under morgondagen och återkommer om jag ändrar mig.
Citera
2026-08-17, 01:31
Medlem
Citat:
Vad skulle DN ha för intresse av att skrika ut att Markus Allard är galen? Oavsett så gör han ju ett rätt bra jobb med att ge det intrycket helt på egen hand, utan DN:s hjälp.
Om du inte förstår det bör du släppa politik som samtalsämne
Citera
2026-08-17, 01:40
Medlem
Många hobby politiker här som fått i uppdrag att skriva ner Markus, han kommer in i riksdagen och kan gå långt om inte han blir nedgrävd, han lever farligt hoppas han är medveten om det.
Citera
2026-08-17, 02:19
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
Många hobby politiker här som fått i uppdrag att skriva ner Markus, han kommer in i riksdagen och kan gå långt om inte han blir nedgrävd, han lever farligt hoppas han är medveten om det.
Aldrig att han kommer in. Däremot kommer han sno viktiga röster från Tidöpartierna som är beroende av allt stöd de kan få just nu.
Citera
2026-08-17, 02:27
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Aldrig att han kommer in. Däremot kommer han sno viktiga röster från Tidöpartierna som är beroende av allt stöd de kan få just nu.
Det borde ju du isåfall supporta om du hade varit lite taktisk?
Citera
2026-08-17, 02:29
Medlem
intespringas avatar
Citat:
Vad i helvete är det här? Markus Allard intervjuas av Dagens Nyheter i nästan 2h. Han har problem att svara på vissa frågor och blir istället irriterad likt ett barn på journalisterna.

https://www.youtube.com/watch?v=InWgLPlgycM

Vad tycker ni om intervjun och om hur Markus beter sig?
Citat:
Ursprungligen postat av intespringa
Höna av en fjäder? Detta var väl en ganska normal intervju än så länge.

Sett färdigt nu: Första 3 minutrarna kanske TS har någon poäng, men knappt.
Han är kanske inte nödvändigtvis hövlig. Ger dock alltid raka svar eller om han ej ger det, då går han in i en genuin dialog och förmedlar känsla, inte bara de politikerläten vi är vana vid att höra. Knappast autistiskt.
Det enda han inte svarar på är hur många medlemmar de är. Dom skrattar till och med tillsammans några gånger, även om han också ibland skrattar åt dem t.ex. hur chockerade de är över att han ser DN som en politisk aktör. Annars pratar han om sin familj, minnen och allt möjligt.

Talar specifikt och övergripande kring sin politik:

Säger att SD har haft rätt om migrationen som en existentiell fråga för Sverige. Säger att han själv samt resten av Sverige hade fel. Svarar på hur han kom in på dessa tankar när han försökte starta en gräsrotsvänster i Vivalla och började interagera med invandrare. Både probleminvandrare samt invandrare med kommunistbakgrund som undrade varför han då ville ha mer invandring- Förtydligar att de invandrare han växte upp med, och DN interagerar, väsentligen är svenskar med lite twist. Pratar om hur Örebropartiet fick sitt genombrott efter fusket kring röstinsamlingen och folkomröstningen.

Beskriver att att etnicitet är av betydelse när man pratar om Sveriges befolkningssammansättning. Säger att kulturell svenskhet också är viktigt och att de enda han vill bli av med är de som är problem för Sverige. Eg. ut med kriminella invandrare, krossa klanstrukturer och se vad man ska göra med de på långtidsbidrag. Han menar att det är uppenbart att det inte är kebabpizza som är problemet med mångkultur utan förnedringsrån/våldtäkt av svenskar. Menar att den moderna brottsligheten vi ser är ett uttryck för de invandrarbaserade parallellsamhällen som växt fram.

Han ger en definition av klägget. Säger att SD verkar bli en del av det. Hur han menar att han aktivt går in för att skapa en Vi-mot-Dem situation i Örebro KF. Starkt skiljt från hur SD agerat i Riksdagen och i Örebro. Talar om konflikten med SDs ledning kontra hans positiva inställning till Riks. Han talar om de virala klippen, att känslorna är äkta, precis som innan de först blev virala. Nu är han dock klart medveten och det är mer press. Håller med om att han är lite "punk" men att menar att han är konkret och faktiskt har genomförbara förslag.

Det bästa från intervjun som jag ser det:
Transferiatet och klägget:
"...man konsoliderar typ en egen for av elit där man definierar sig själva som politiska kollegor i motsattsförhållande till folkflertalet snarare än som förlängningar av sina respektive väljare"
Oavsett om det är juristkåren som tolkar lagen emot folkviljan, klimatrådgivare och kommunikatörer som ska få folket att skämmas eller politiker som hatar folkomröstningar.

DN frågar om han är lite som Slöseriombudsmannen, svarar att han snarare vill vara inkvisitor
Senast redigerad av intespringa 2026-08-17 kl. 02:32.
Citera
2026-08-17, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Triptyken kan alltså inte stava till stjärt. Det tar jag med mig från denna tråd.

Och att fjantar slänger sig med autist hit och dit. Det är dags att ännu en gång avkraga alla fullt fungerande ”autister” och låta folk som verkligen lider av autism få ha sin diagnos för sig själva.

Allard är obrydd om andras uppfattning om honom, blir lätt upphetsad och agiterad samt handlar i affekt. Det är inte autism, idiotjävel till TS!

Under fotbolls-VM nyligen trodde en del på allvar att Haaland hade autism pga sin udda gångstil. Autist hit, narcissist dit. Du får en diagnos! Alla får en diagnos!
Citera
2026-08-17, 02:44
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Det borde ju du isåfall supporta om du hade varit lite taktisk?
Det är klart att jag supportar att rösterna sprids ut på AFS / ÖP / MED osv istället för att stärka Tidöpartierna.
Citera
2026-08-17, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deballerur
Lite delad.
Å ena sidan ett onödigt stunt.. men samtidigt kan jag tycka att DN får den respekt de förtjänar.
Han ville nog inte göra intervjun egentligen då det knappast finns sympatier att hämta hos DNs läsare, men man har väl bitit i hälarna på honom tills han gav upp.
Ingen har tvingat honom till intervjun.
Citera
2026-08-17, 03:06
Medlem
Att han "beter sig som en autistisk tönt" mot etablissemanget är en nyckelfaktor till varför han är så pass populär och omtyckt till att börja med. Men att idioter som TS med flera avskyr honom och grinar om det är snarare betryggande och ett tecken på att Allard är av rätt virke. Folk röstar inte på honom för att få en till sopa till riksdagen som Åkesson eller valfri annan SD-toppolitiker som konstant ursäktar sig och försöker vara t.ex. DN till lags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in