Citat:
Ursprungligen postat av
MuppetMinnieMe
Jag vet inget om henne. Demirok är muslim och medlem i Svenska kyrkan. MEn du vet säkert MASSA om henne så berätta gärna för mig.
Det skulle inte falla mig in att peka ut alla muslimer som extremister.
Vad jag vet om Valley Ghanem är att hon bär muslimsk slöja, att hon har hjälpt Malmö stad att skriva sitt handlingsprogram mot islamofobi, och att hon har skrivit "Må hon brännas" om Simona Mohamsson för att Mohamsson bar en Davidsstjärna.
Det är vad jag vet om Valley Ghanem. Det räcker alldeles för mig för att jag ska tycka att hennes uttalande om Mohamsson, "Må hon brännas", är vidrigt och fullkomligt hårresande. Och eftersom jag tycker att Valley Ghanems uttalande är så avskyvärt, så tycker jag också att Valley Ghanem själv är en mycket obehaglig person. Hennes uttalande skulle ju faktiskt kunna leda till att någon from islamist skulle kunna välja att utsätta Simona Mohamsson för ett attentat just på grund av Valley Ghanems inlägg på Instagram.
Men det tycker väl inte du, för du tillhör väl den del av mänskligheten som anser att muslimer aldrig kan göra fel? Åtminstone inte om man jämför muslimerna med svenskar?
Du kanske till och med skulle tycka att Simona Mohamsson fick skylla sig själv om hon blev utsatt för ett attentat? För att hon med sin Davidsstjärna hade förgripit sig mot hela den muslimska gemenskapen i världen?