Citat:
Ursprungligen postat av
Sparkcykel12
E-karlströms tror jag det heter
...& av vilket allmänintresse har arbetsplatsen i sammanhanget? Tobbe är en dömd man som nu avtjänat sitt (enligt mig helt orimligt höga) straff. För sin rehabilitering (efter detta justitiemord) krävs det att han har en fungerande social tillvaro i samhället vilket inkluderar arbete...
...& i motsatt till många andra så har Tobbe åtminstone en arbetsplats & arbete att gå till.
Detta vill du nu förstöra?
Citat:
Ursprungligen postat av
Vettefan22
Hoppas folk ifrågasätter det ordentligt.
Vrf ifrågasätta en arbetsplats? Vrf ifrågasätta en skötsam arbetare?
Citat:
Ursprungligen postat av
sealstryper
Nu är ju ( i det här fallet ) skuldfrågan utredd ordentligt , ärendet har ju gått igenom både tingsrätt och hovrätt och experter av alla de slag har i vederbörlig ordning fått säga sitt .
Fakta i målet är solklara : karlen är skyldig
Detta oavsett vad någon verklighetsfrånvänd totalonanist suttit på Flashback och fantiserat ihop .
Nu hoppas jag bara att hans framtida liv innehåller rejält med knogmackor varhelst han befinner sig .
Nej, "faktan i målet" är inte "solklara". De är baserade på en emotionellt störd kvinnas 'upplevda' situation, vilket kan vara långt bort från en "solklar" & faktabaserad verklighet.
De medgivande som gjorts av Tobbe handlar mer om ett sk internt falskt erkännande som oftast bottnar i ett komplext samspel mellan extrem psykologisk press, djupa känslor för 'offer' & manipulativa förhörstekniker
Tobbe vill kort & gott skydda den han älskar eller bryr sig om. Genom att ta på sig skulden försökte han rädda anklagaren, den emotionllt störda frk Borderline, från straff & social skam
Citat:
Ursprungligen postat av
O-vikingen
Det är helt oväsentligt för den här tråden.
Låt hon förbi anonym!
Vrf är det "oväsentligt" för den här tråden?
Så du anser alltså att falsk angivelse inte är ett allvarligt brott & att den emotionellt störda anklagaren skall få förbli under radarn?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sparkcykel12
Spelar ingen roll ven tjejen är. Hon mår säker nog dåligt andå fast kanske inte många vet vem hon är.
Jag hade på riktigt spöat skiten ut han om jag hade barn som.han gjort detta mot. Vissa borde tappa tvålen!
Det spelar väl en väldigt stor roll "vem tjejen är"
I en fungerande rättstat ska alla kort spelas & finnas tillgängliga för alla, i synnerhet huvudpersonerna, dvs de som anklagas likväl de som anklagar
Transparens är fundamentet för en fungerande rättsstat. Utan insyn försvinner möjligheten att kontrollera makten, vilket öppnar dörren för korruption, godtyckliga domar & rättsröta.
I sammanhang som falska anklagelser (... & falsk tillvitelse) likväl som falska erkännanden är transparens det absolut viktigaste verktyget för att upptäcka felaktigheter, både när det gäller domslut & åtal