2026-08-18, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Det tråkiga är att all publicitet, även videor som denna, stärker Jockes algoritm och därmed räckvidd.

Tyvärr är det många som går på Stefan Hallgrens reklam och inte inser att spridning inte är samma sak som kvalitet, förtroende och respekt.

Jag vill inte gynna dem och tittar inte, men Clues video tittade jag på.

Det är verkligen helt sjukt hur han kan med att utnyttja till och med Roines död för egen vinning!

Han som alltid gnäller på att alla nya vill växa på hans namn, gör nu samma sak. Jocke och hans hundar kan inte sluta prata om Axel och Medviktarna, dom vet att då får dom ökade siffror
Citera
2026-08-18, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Jag har mer en annan fråga faktiskt - är hans biologiska pappa bjuden till bröllopet eller har han spelat ut sin roll nu?
Det där är ju intressant - i Jockibois soc- och BUP- papper finnns ju biologiska pappan med, ganska mycket, de reser ihop, Jocke sover över etc, men helt plötsligt vill inte den unge Jocke träffa honom mer. Skulle vara intressant att veta varför Jocke har "raderat" sin biologiske far helt ur historien? Han skriver ju till exempel att "min biologiska pappa försvann uomlands när jag var liten" (reserverar mej för dåligt minne här, det KAN vara felciterat).
Känns lite som en väns son med aspergers som helt plösligt inte ville träffa sina farföräldrar mer. Visade sej vara för att farföräldrarna hade börjat ställa krav på barnet...
Citera
2026-08-18, 13:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyWater
Det där är ju intressant - i Jockibois soc- och BUP- papper finnns ju biologiska pappan med, ganska mycket, de reser ihop, Jocke sover över etc, men helt plötsligt vill inte den unge Jocke träffa honom mer. Skulle vara intressant att veta varför Jocke har "raderat" sin biologiske far helt ur historien? Han skriver ju till exempel att "min biologiska pappa försvann uomlands när jag var liten" (reserverar mej för dåligt minne här, det KAN vara felciterat).
Känns lite som en väns son med aspergers som helt plösligt inte ville träffa sina farföräldrar mer. Visade sej vara för att farföräldrarna hade börjat ställa krav på barnet...
Hans biologiska pappa återupptog han kontakten med när han skrev lögnerna om sin mamma, och den biologiska pappan var med på Jocke och Jonnas bröllop, men sen har har han väl varit ganska osynlig.
Citera
2026-08-18, 14:08
Medlem
Citat:
Hans biologiska pappa återupptog han kontakten med när han skrev lögnerna om sin mamma, och den biologiska pappan var med på Jocke och Jonnas bröllop, men sen har har han väl varit ganska osynlig.
Tack, det hade jag missat, jag har bara sett flera klipp ur intervjuer och annat där han säger/ skriver just att biopappan försvann till utlandet när han var liten.
Citera
2026-08-18, 14:21
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Det tråkiga är att all publicitet, även videor som denna, stärker Jockes algoritm och därmed räckvidd.

Tyvärr är det många som går på Stefan Hallgrens reklam och inte inser att spridning inte är samma sak som kvalitet, förtroende och respekt.

Jag vill inte gynna dem och tittar inte, men Clues video tittade jag på.

Det är verkligen helt sjukt hur han kan med att utnyttja till och med Roines död för egen vinning!
Mycket möjligt, men videor som den där talar ju inte för honom precis. Han synas, och fler och fler kommer att se vilken person han är.
Citera
2026-08-18, 14:57
Medlem
Citat:
Jag har mer en annan fråga faktiskt - är hans biologiska pappa bjuden till bröllopet eller har han spelat ut sin roll nu?

Spelat ut sin roll? Har du missat att han är sjuk och kanske inte klarar av att gå på ett bröllop i nuläget?
Citera
2026-08-18, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Cluee News släppte idag en video om Jockiboi, angående röstfisket till Kristallen.

https://www.youtube.com/watch?v=zRSHxHajwwI

Tack för länk! Hade inte sett Anjos video så visste inte att han visade upp skärmdumpar som "någon" skickat, där datumen vittnade om att de var publicerade över en månad innan Roine dog. Fyfan vad patetiskt att vilja vinna kristallen så mycket att man låtsas att nån med typ 150 följare gör memes på en nydöd gubbe.

Brukar inte tycka synd om Margot men nu gör jag det. Dels för att hennes man har dött, såklart, men framförallt för att hennes fosterson använder bortgången för att ljuga till sig röster. Är inte det lite väl lågt även för Jocke?

Citat:
Ursprungligen postat av DirtyWater

Citat:
Har inte sett alla avsnitt av hans TV4-dokumentär, så vet inte om farsan dyker upp i fler. Men biologiska pappan är åtminstone med i första avsnittet. Jocke, Jonna och ungarna åker dit för att leka i lekparken med farfar, fika, kolla gamla foton och prata igenom vad som hände (typ).

Minns inte riktigt om de kom fram till något, minns bara att Jocke hela tiden höll sig i bakgrunden och tjurade (inför sina barn), vägrade komma in för att fika och se på gamla bilder. utan satt bara ute och rökte tills någon i produktionen typ fick hämta ut hans pappa dit. Sedan grät han om att han inte fick träffa Jocke när han var liten fast han försökte. Men som påpekas träffades de ju en del när Jocke var liten, sedan är det han som enligt journalerna inte vill längre.

Det var en patetisk scen för övrigt. Kan förstå om man är avigt inställd till folk om man springer på dem på random eller de dyker upp hemma hos en. Men att aktivt bestämma en tid och åka hem till någon och sedan vara märkbart sur över att den personen också är där är riktigt jävla konstigt.

Har inte sett eller hört om honom efter det, men då har de åtminstone haft kontakt i hyfsad närtid och dessutom på samma kanal. Så jag gissar att han nog kan tänkas vara bjuden, det blir väl lite gratisreklam för den av Mediernas Etiknämnd fällda dokumentären. Som för övrigt producerades av samma människor som han sa höll på med hans nya dokumentär om att leta hatare. Undra hur det går med den? Säkert jättebra.
Citera
2026-08-18, 15:15
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Han fick också vara med i ett avsnitt på Familjen Lundell på Kanal 5/Discovery.
https://www.youtube.com/watch?v=eA1KzIbZEF8

Pappan får vara med när Jockiboi behöver content. Samma med Margot och Roine.
Citera
2026-08-18, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Tack för länk! Hade inte sett Anjos video så visste inte att han visade upp skärmdumpar som "någon" skickat, där datumen vittnade om att de var publicerade över en månad innan Roine dog. Fyfan vad patetiskt att vilja vinna kristallen så mycket att man låtsas att nån med typ 150 följare gör memes på en nydöd gubbe.

Va fan är kristallen, och varför är Norrköpings store son så sugen på den? Googlar mig till till att 3-CMC är en drog poppis i Nkpg och kallas för kristall, är det därför?
Citera
2026-08-18, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan

Har inte sett alla avsnitt av hans TV4-dokumentär, så vet inte om farsan dyker upp i fler. Men biologiska pappan är åtminstone med i första avsnittet. Jocke, Jonna och ungarna åker dit för att leka i lekparken med farfar, fika, kolla gamla foton och prata igenom vad som hände (typ).

Minns inte riktigt om de kom fram till något, minns bara att Jocke hela tiden höll sig i bakgrunden och tjurade (inför sina barn), vägrade komma in för att fika och se på gamla bilder. utan satt bara ute och rökte tills någon i produktionen typ fick hämta ut hans pappa dit. Sedan grät han om att han inte fick träffa Jocke när han var liten fast han försökte. Men som påpekas träffades de ju en del när Jocke var liten, sedan är det han som enligt journalerna inte vill längre.

Det var en patetisk scen för övrigt. Kan förstå om man är avigt inställd till folk om man springer på dem på random eller de dyker upp hemma hos en. Men att aktivt bestämma en tid och åka hem till någon och sedan vara märkbart sur över att den personen också är där är riktigt jävla konstigt.

Har inte sett eller hört om honom efter det, men då har de åtminstone haft kontakt i hyfsad närtid och dessutom på samma kanal. Så jag gissar att han nog kan tänkas vara bjuden, det blir väl lite gratisreklam för den av Mediernas Etiknämnd fällda dokumentären. Som för övrigt producerades av samma människor som han sa höll på med hans nya dokumentär om att leta hatare. Undra hur det går med den? Säkert jättebra.

Jag har inte sett den där "dokumentären", känns som om det inte heller är någon förlust. Var väl någon som sa eller skrev att Jåcke själv i princip beställt och bestämt om serien? Men då är jag nog beredd att hålla fast vid min åsikt/ tro att Jåcke inte ville fortsätta umgås med farsan för att han fick regler att följa.
Citera
2026-08-18, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Han fick också vara med i ett avsnitt på Familjen Lundell på Kanal 5/Discovery.
https://www.youtube.com/watch?v=eA1KzIbZEF8

Pappan får vara med när Jockiboi behöver content. Samma med Margot och Roine.
Men harrejavvlar!! Så som han säger, Jåcke, så står det ju inte alls i soc-papprena!
Citera
2026-08-18, 16:50
Avslutad
Samma dag som Fibropodden 14 tog upp JL:s icke-svar så inkom JL med delgivningsbekräftelse avseende A. Bergs stämning.

Sluta pladdra, pladderpladdrare. Tänk vad kul det hade varit med träskodom? JL hade varit tvungen att gå runt i Norrköpings tingsrätt i träskor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in