2026-08-18, 00:44
Medlem
FruKrokodils avatar
Fastnade framför deras bröllops-skit serie på 4 play. Var trots allt rätt roande då man får se hur otroligt långt ner på listan Motvikt (Daniel Trollkarl) var som toastmaster 😅. Har verkligen detta par inga riktiga vänner som kan ställa upp eller var tanken att Danjal skulle vara toastmaster men han kunde inte hålla händerna i styr på Åland. Tror för övrigt inte jag sett röken av Danjal i deras bröllops-serie så antingen har jag halvsovit eller så har fyran gjort ett enormt klipparjobb.

Vet inte vart jag hörde det men stämmer det också att Olivia sagt ifrån sig sitt slavuppdrag och de tvingades ta in externa koordinatorer?! Har full förståelse för Oliva isf då paret Lundell inte ens klarar av att lägga en enkel Spotify spellista, för att avlasta en slutkörd Olivia, utan att kräva direkt att "då måste du vara barnvakt"!

En höjdare var även i slutet då paret Lundell tvingats släpa med sin bebis på lunch och väljer ett barbord där bebisen sitter 50 cm lägre och får vrida nacken ur led för att se annat än sina slappa föräldrars fötter. Absolut inga andra föräldrar skulle någonsin sätta sitt barn sådär korkat.
Citera
2026-08-18, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Fastnade framför deras bröllops-skit serie på 4 play. Var trots allt rätt roande då man får se hur otroligt långt ner på listan Motvikt (Daniel Trollkarl) var som toastmaster 😅. Har verkligen detta par inga riktiga vänner som kan ställa upp eller var tanken att Danjal skulle vara toastmaster men han kunde inte hålla händerna i styr på Åland. Tror för övrigt inte jag sett röken av Danjal i deras bröllops-serie så antingen har jag halvsovit eller så har fyran gjort ett enormt klipparjobb.

Vet inte vart jag hörde det men stämmer det också att Olivia sagt ifrån sig sitt slavuppdrag och de tvingades ta in externa koordinatorer?! Har full förståelse för Oliva isf då paret Lundell inte ens klarar av att lägga en enkel Spotify spellista, för att avlasta en slutkörd Olivia, utan att kräva direkt att "då måste du vara barnvakt"!

En höjdare var även i slutet då paret Lundell tvingats släpa med sin bebis på lunch och väljer ett barbord där bebisen sitter 50 cm lägre och får vrida nacken ur led för att se annat än sina slappa föräldrars fötter. Absolut inga andra föräldrar skulle någonsin sätta sitt barn sådär korkat.

Såg också en snabbtitt på detta spektakel. Det är ju helt fruktansvärt att se hur trasig Jonna ser ut i serien. Hennes blick, hela hennes utstrålning skriker ”vill fly”. Hon ser verkligen inte ut att må bra.
Om det beror på den kraftiga viktnedgången, eller att ha en make som är som en igel på henne, det vet jag inte. Det enda jag ser är tragik.
Citera
2026-08-18, 07:42
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G3d9H-D.z-0d
Vadårå? Som alla andra arbetarklass/WT-folk

Skulle inte bli förvånad om Jacke och Chrippa röstat SD också
Jacke och chrippa är SD:are
det va dom iaf när dom hade Bröderna berg och va ärliga om att dom va SD:are
Citera
2026-08-18, 09:35
Avstängd
vichy6s avatar
Jocke har lite ont i själen nu. Vore det inte kul om han fick pris från kungen också?

Skämt åsido, Kristallen (vad det än betyder för honom ) och att meningsmotståndare inte tycker det är något i det stora hela är värst för honom.

Låt snubben vinna Kristallen!
Han har kritiserats varje år, men om barn gillar det…. gör inte barnen besvikna.

De kan ju också växa upp och röka, med stövlar på.

Joakim Lundell förstår ingenting av kritiken mot honom. 😱🥊
Senast redigerad av vichy6 2026-08-18 kl. 09:44.
Citera
2026-08-18, 10:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Jocke har lite ont i själen nu. Vore det inte kul om han fick pris från kungen också?

Skämt åsido, Kristallen (vad det än betyder för honom ) och att meningsmotståndare inte tycker det är något i det stora hela är värst för honom.

Låt snubben vinna Kristallen!
Han har kritiserats varje år, men om barn gillar det…. gör inte barnen besvikna.

De kan ju också växa upp och röka, med stövlar på.

Joakim Lundell förstår ingenting av kritiken mot honom. 😱🥊
Jag tror ärligt talat ingen bryr sig om han vinner eller inte. Upplägget är ju sånt att han uppmanar sina följare att rösta och rösta - och de är ju många så det är väl förvånande om han inte vinner.
Har han någonsin vunnit något jury-pris där man faktiskt bedömer kvaliteten på det som nominerats?

Jag har mer en annan fråga faktiskt - är hans biologiska pappa bjuden till bröllopet eller har han spelat ut sin roll nu?
Citera
2026-08-18, 10:15
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror ärligt talat ingen bryr sig om han vinner eller inte. Upplägget är ju sånt att han uppmanar sina följare att rösta och rösta - och de är ju många så det är väl förvånande om han inte vinner.
Har han någonsin vunnit något jury-pris där man faktiskt bedömer kvaliteten på det som nominerats?

Jag har mer en annan fråga faktiskt - är hans biologiska pappa bjuden till bröllopet eller har han spelat ut sin roll nu?

Det är han inte. Pappan Jocke blev förvägrad.

Men visst är Margot och fostersyskon bjudna?
Citera
2026-08-18, 10:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Det är han inte. Pappan Jocke blev förvägrad.

Men visst är Margot och fostersyskon bjudna?
De borde ju vara det, men man vet inte - han kanske av "hänsyn" till dem inte bjudit dem ...
Citera
2026-08-18, 10:47
Medlem
Lite patetiskt att uppmana sina följare att rösta på honom. Inte för att han vill vinna, utan för att han vill att dom han inte vill nämna vid namn ska bli rasande. Ingen bryr sig om ett pris som Kristallen, eftersom det röstas av folket och har inget med talang att göra. Det skulle väl vara jättekonstigt om han inte vann.
Det enda dom han inte nämner vid namn vill är att han ska sluta ljuga och brösta sina fel och brister. Istället är det att ljuga det första han gör, efter att hans fosterpappa gått bort.
Nedräkning till Kobra, och Julia är redan raderad från gästlistan. Tänker att hennes mamma, Ensam mamma söker- Helena, är bjuden som utfyllnad. Kommer alla peddokompisar att dyka upp?
Citera
2026-08-18, 11:35
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Cluee News släppte idag en video om Jockiboi, angående röstfisket till Kristallen.

https://www.youtube.com/watch?v=zRSHxHajwwI
Senast redigerad av EnAnnanManniska 2026-08-18 kl. 11:40.
Citera
2026-08-18, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Cluee News släppte idag en video om Jockiboi, angående röstfisket till Kristallen.

https://www.youtube.com/watch?v=zRSHxHajwwI
Det tråkiga är att all publicitet, även videor som denna, stärker Jockes algoritm och därmed räckvidd.

Tyvärr är det många som går på Stefan Hallgrens reklam och inte inser att spridning inte är samma sak som kvalitet, förtroende och respekt.

Jag vill inte gynna dem och tittar inte, men Clues video tittade jag på.

Det är verkligen helt sjukt hur han kan med att utnyttja till och med Roines död för egen vinning!
Citera
2026-08-18, 12:45
Avslutad
Många har växt upp med honom och format en stark känslomässig anknytning?
Citera
2026-08-18, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannejunior96
Lite patetiskt att uppmana sina följare att rösta på honom. Inte för att han vill vinna, utan för att han vill att dom han inte vill nämna vid namn ska bli rasande. Ingen bryr sig om ett pris som Kristallen, eftersom det röstas av folket och har inget med talang att göra. Det skulle väl vara jättekonstigt om han inte vann.
Det enda dom han inte nämner vid namn vill är att han ska sluta ljuga och brösta sina fel och brister. Istället är det att ljuga det första han gör, efter att hans fosterpappa gått bort.
Nedräkning till Kobra, och Julia är redan raderad från gästlistan. Tänker att hennes mamma, Ensam mamma söker- Helena, är bjuden som utfyllnad. Kommer alla peddokompisar att dyka upp?
Ganska talande ändå att han faktiskt förlorade året då TV4 dokumentären spelades in? ”Om jag inte vinner så måste det vara riggat.”

Ja, för ingen annan kan med att gå ut och uppmana sina följare att ”rösta på mig! Rösta varje dag, och säg till alla ni känner!”

Hela poängen med priset är ju att det en ära att få för att man förtjänat det, inte för att man gått ut och fiskat röster…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in