Idag, 10:34
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Vadå, är män målgruppen? Han har absolut INTE fått "doppa med vem han velat". Med tanke på hans yrke och kändisstatus är det väldigt få. Josefin Nilsson var väl härlig men såg ut som precis vem som helst, de enda snygga var Lena Olin och Ewa Fröling och de är två stycken. Tror nog de flesta män legat med två snygga kvinnor i livet någon gång.
Bara för att han hade turen med Lena och Ewa betyder det inte att ALLA eller ens MAJORITETEN av kvinnorna ville ha honom. Tvärtom vägrade de ju åka hiss med honom och avskydde att vara i hans närhet på tex Dramaten. Han var så fruktansvärt ful, har du sett bilder?

Med tanke på vilken typ han var, så plockade han ut de som var tillräckligt svaga för att falla för honom. Därefter körde han med våld och hot för att bryta ner psyket.
JN var jättvacker tjej (jag tycker hon är snygg), men man skall komma ihåg att det inte är den lilla ledsna och tillbakadragna "Äslka mig för den jag är"-flickan som SVT målade ut henne som samt fick hela svenska folket att böla framför TVn. JN var alkohol- och tablettmissbrukare och allt annat än lätt att ha och göra med. De som ville ha ett lugnt och fint förhållande med en trygg tjej lär ha flytt från JN omgående.
Det är där Örjan kommer in i bilden. Han utnyttjar svagheten och missbruket hos en redan trasig person. Sedan syns han och hörs så att alla tror att han får ligga med vem han vill, medan den som verkligen får doppa sig i tjejer kanske är betydligt mer diskret och går under radarn.
Citera
Idag, 11:51
Medlem
Citat:
Nu finns det en hel dokumentär, det finns protokoll från rätten med långa beskrivningar från Josefins sida, det finns inspelat hur han dödshotat henne och talat in de mest vidriga, kränkande och hotfulla meddelanden till henne. Lena Olin har pratat om att hon inte ens kunde sminka över sina blåmärken, att hon flydde utomlands med deras bebis osv.
Tack. Jag var inte helt uppdaterad på detta. Helt otroligt. Vicket ärkesvin! Även om nu Josefin tydligen var alkohol- och tablettmissbrukare och allt annat än lätt att ha och göra med så förtjänade hon nog inte fullt ut denna behandling.
Senast redigerad av lont Idag kl. 11:55.
Citera
Idag, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Med tanke på vilken typ han var, så plockade han ut de som var tillräckligt svaga för att falla för honom. Därefter körde han med våld och hot för att bryta ner psyket.
JN var jättvacker tjej (jag tycker hon är snygg), men man skall komma ihåg att det inte är den lilla ledsna och tillbakadragna "Äslka mig för den jag är"-flickan som SVT målade ut henne som samt fick hela svenska folket att böla framför TVn. JN var alkohol- och tablettmissbrukare och allt annat än lätt att ha och göra med. De som ville ha ett lugnt och fint förhållande med en trygg tjej lär ha flytt från JN omgående.
Det är där Örjan kommer in i bilden. Han utnyttjar svagheten och missbruket hos en redan trasig person. Sedan syns han och hörs så att alla tror att han får ligga med vem han vill, medan den som verkligen får doppa sig i tjejer kanske är betydligt mer diskret och går under radarn.

Narcissistiska män brukar tvärtom välja starka, lysande kvinnor. Det är en myt att offren är svaga. Josefin var väl ingen knarkare när de två var ihop, hon började ju missbruka tabletter EFTER förhållandet när han misshandlat henne och hon fått kroniska ryggsmärtor?
Vem har sagt att Josefin var helt galen att vara med? Det är inte alls så tex Björn Kjellman pratat om henne som kollega när de spelade in Adam och Eva.
De jobbade ju mycket nära ihop, en filminspelning är intensiv och man kommer nära varandra.
Han säger tvärtom att han tyckte mycket om henne och att inspelningen var en lycklig period som hans minns.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zGPE3r/kjellmans-kanslosamma-ord-om-josefin-nilsson-i-stjarnorna-pa-slottet

Lena Olin är inte heller svag, tvärtom vågade hon lämna Örjan när hon precis fått barn och flytta utomlands med bebisen för att försöka göra karriär utomlands (flydde från Örjan)...
Citera
Idag, 12:18
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Narcissistiska män brukar tvärtom välja starka, lysande kvinnor. Det är en myt att offren är svaga. Josefin var väl ingen knarkare när de två var ihop, hon började ju missbruka tabletter EFTER förhållandet när han misshandlat henne och hon fått kroniska ryggsmärtor?
Vem har sagt att Josefin var helt galen att vara med? Det är inte alls så tex Björn Kjellman pratat om henne som kollega när de spelade in Adam och Eva.
De jobbade ju mycket nära ihop, en filminspelning är intensiv och man kommer nära varandra.
Han säger tvärtom att han tyckte mycket om henne och att inspelningen var en lycklig period som hans minns.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zGPE3r/kjellmans-kanslosamma-ord-om-josefin-nilsson-i-stjarnorna-pa-slottet

Lena Olin är inte heller svag, tvärtom vågade hon lämna Örjan när hon precis fått barn och flytta utomlands med bebisen för att försöka göra karriär utomlands (flydde från Örjan)...

Kanske är det så att du har rätt och jag fel, men tyvärr haltar kronologin lite.
JN har varit med om två svåra bilolyckor på 90-talet. En under tidigt 90-tal. Det nämns inte alls i SVT dokumentären, vilket de har fått en hel del kritik för.
Vet inte riktigt när hon hade förhållande med Örjan, men det var tydligen i mitten av 90-talet. Därefter hade hon en andra svår bilolycka med whiplash. Vem säger att det var Örjan som fick henne att missbruka?
Nej, jag försvarar inte Örjan ett skit, för en sådan som han hade jag gladeligen knäckt ett basebollträ på.
Citera
Idag, 12:29
Medlem
Kan man säga att Örjan representerade en manlighet som få kvinnor vill erkänna att de dras till, särskilt i dagens samhälle?

Om allt som sägs om Örjans rykte är sant borde det varit välkänt för alla som föll för honom efter 1980 hur han behandlar kvinnor. Och ändå föll de.
Citera
Idag, 12:38
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Kan man säga att Örjan representerade en manlighet som få kvinnor vill erkänna att de dras till, särskilt i dagens samhälle?

Om allt som sägs om Örjans rykte är sant borde det varit välkänt för alla som föll för honom efter 1980 hur han behandlar kvinnor. Och ändå föll de.

Jag gissar att det örjan utstrålat och det rykte han haft under sin peak knull period 70- 80 ev 90-tal inte bestått av att "han misshandlar och knäcker kvinnor psykiskt" - utan mer cirkulerat uppfattningen att han typ är "eldig", att man hört om att han hamnat i slagsmål med andra manliga skådisar och att han är "intesiv" "eruptiv" "passionerad" men ändå "en jäkligt begåvad skådis" och såna grejer. Att han varit en del av en sorts macho klick skådisar med persbrandt och Flick och andra som är lite edgy och oförutsägbara privat och "festar" mycket och som bland annat därför lite övervärderats om skådisar (eftersom kulturen älskar "autentiska" människor. Dvs människor som festar mycket och är psykiskt labila och spännande)

De senaste 15-20 åren väl inte varit Örjans peak fittmagnet-period. Och det är också den period då flest personer känner honom som en kvinnomisshandlare.
Senast redigerad av swimp78 Idag kl. 12:49.
Citera
Idag, 12:40
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Råkar man ut för en alkohol och tablettmissbrukande tjej sparkar man väl inte skiten ur henne? Man slänger helt sonika ut henne.

Ids inte snacka så mycket skit om en avliden, men han verkade inte vara en trevlig människa med tanke på alla slagsmål och trubbel han varit i. Sista café incidenten för fyra-fem månader sedan talar sitt tydliga språk tycker jag. Skulle sagt början till demens i det fallet om han inte "råkat" misshandla så många andra under ett helt liv, knappast han föddes dement.
Senast redigerad av Onanikrem Idag kl. 12:45.
Citera
Idag, 12:42
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Nej, jag försvarar inte Örjan ett skit, för en sådan som han hade jag gladeligen knäckt ett basebollträ på.
En bra sammanfattning - vi får kalla en spade för en spade.

Örjan var ingen bra människa. Narcissister, sociopater och psykopater som han ska man bara, och har rätt att, hålla sig borta ifrån.
Personligen tyckte jag inte heller att han var någon vidare skådespelare men det är ju bara min uppfattning om hans yrkesutövande.
Citera
Idag, 12:47
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Råkar man ut för en alkohol och tablettmissbrukande tjej sparkar man väl inte skiten ur henne? Man slänger helt sonika ut henne.

Ids inte snacka så mycket skit om en avliden, men han verkade inte vara en trevlig människa med tanke på alla slagsmål och trubbel han varit i. Sista café incidenten för fyra-fem månader sedan talar sitt tydliga språk tycker jag. Skulle sagt början till demens i det fallet om han inte "råkat" misshandla då många andra under ett helt liv, knappast han föddes dement.
Om han var sociopat eller psykopat kunde han nog ständigt skapa ursäkter och förklaringar till varför alla andra "provocerade" honom att ta till knytnävarna eller hota. Det finns få med så stora offerkoftor som de med narcissistiska störningar - de kan alltid hitta på egna narrativ.

Då kvittar det om flickvännen är missbrukare. Hon kommer få box när sociopaten är Kränkt™.
Citera
Idag, 12:58
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem

Ids inte snacka så mycket skit om en avliden, men han verkade inte vara en trevlig människa med tanke på alla slagsmål och trubbel han varit i. Sista café incidenten för fyra-fem månader sedan talar sitt tydliga språk tycker jag. Skulle sagt början till demens i det fallet om han inte "råkat" misshandla så många andra under ett helt liv, knappast han föddes dement.

Tyvärr har han själv förtjänat sitt rykte. Många hade kanske hyllat honom om han bara sysslat med skådespeleri och gett fan i att slå och hota tjejer. Men så är det inte! Ingen har startat bråk i Örjans hamn utan han själv har gjort det.
Hans inspelning på JN´s telefonsvarare säger väl allt om honom och vilken typ han är.

Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
En bra sammanfattning - vi får kalla en spade för en spade.

Örjan var ingen bra människa. Narcissister, sociopater och psykopater som han ska man bara, och har rätt att, hålla sig borta ifrån.
Personligen tyckte jag inte heller att han var någon vidare skådespelare men det är ju bara min uppfattning om hans yrkesutövande.

Tycker heller inte att hans skådespeleri var något underverk. Visst, han kunde spela rövhål, men det var ju inte ens skådespeleri, utan han var bara sig själv.
Men jämfört med Mads Mikkelsen, DiCaprio och Johnny Depp är Örjan inte ens en parantes. Gubbfan överskattade sig själv som person flerfaldigt.
Citera
Idag, 13:50
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Tycker heller inte att hans skådespeleri var något underverk. Visst, han kunde spela rövhål, men det var ju inte ens skådespeleri, utan han var bara sig själv.
Men jämfört med Mads Mikkelsen, DiCaprio och Johnny Depp är Örjan inte ens en parantes. Gubbfan överskattade sig själv som person flerfaldigt.
Kollade nyligen Stieg Trenter-filmatiseringarna på SVT Play och jag kan inte heller se någon som helst briljans i Rambergs skådespeleri. Jämför man med t ex Kevin Spacey, för att ta ett annat exempel på en fallen stjärna, så är det omöjligt att förstå varför Ramberg fick hållas så länge.
Citera
Idag, 13:54
Medlem
Citat:
Håller helt med. Tilde är väl för fan minst 50 år och ska inte behöva curlas när hennes pappa var en (självvalt) offentlig person som självvalt misshandlat och hotat ett större antal kvinnor (och män!).
Om det stämmer att han även misshandlade en restaurangansvarig kvinna nyligen är det ju ännu värre (samt hotade och skrämde hela personalen samt gäster isåfall).
Lena Olin skriver att "ni är värda all respekt" (Örjans barn, inklusive hennes egen son med Örjan) men det finns ju inte EN ENDA kommentar som skriver att Tilde är skyldig till det Örjan gjort mot framförallt kvinnor!
Jag blir förbannad på de curlande kvinnor som ska komma försöka skydda honom från sina egna konsekvenser. Medberoende kallas det, ni har inte med att göra hur människor pratar, tycker och tänker om kvinnomisshandel, ni kan inte bestämma vad folk ska tycka om en offentlig person. Det är väl ingen som trakasserar dem privat.
Oj, jag trodde av hennes agerande att hon var 17- 25 år.
Hade hon varit yngre än så hade folk avhållit sig ifrån att kommentera negativt.
Och så kommer hennes morsa, 70-80 bast in och curlar.
Man skäms, å bådas vägnar.

Och så Lena Ohlin "ni är värda all respekt"
Varför då
Hur svårt kan det vara att lämna ett bad-boy-stadie;
det är värdigt, "fint", att älska en skitstövel för det är ju faktiskt svårare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in