2026-08-18, 11:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Ja,han blev oönskad utan att kunna fixa.

Förstås kränaknde för vem som helst. Men han pekar ju själv ut att hns eget beteende är på något vis oacceptbelt, både från hennes håll, men även hans eget.

Man undrar ju vad som sagts. Vad kan man inte ta tillbaka?
Har han svårt att be om ursäkt för plumpa saker, eller är det allvarligare saker?

Då menar jag ALLVARLIGA skaer. Som inte bara plumpa kränkningar, utan kanske hot?

För nu vet vi ju att det faktiskt gått så långt som till mord.
Citera
2026-08-18, 12:05
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Förstås kränaknde för vem som helst. Men han pekar ju själv ut att hns eget beteende är på något vis oacceptbelt, både från hennes håll, men även hans eget.

Man undrar ju vad som sagts. Vad kan man inte ta tillbaka?
Har han svårt att be om ursäkt för plumpa saker, eller är det allvarligare saker?

Då menar jag ALLVARLIGA skaer. Som inte bara plumpa kränkningar, utan kanske hot?

För nu vet vi ju att det faktiskt gått så långt som till mord.

Tror det är så enkelt som att hon ville avsluta.

Han är äldre nu, flera försök och det här gick inte.

Heller.
Citera
2026-08-18, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopHansBrask
Varen hälsade. Jag var Hans Brask, en gång biskop i Linköping och herre i riksens råd. Under min levnad på jorden studerade jag juridik i de tyska landen och vigde mitt liv åt att försvara den sanna kyrkan i en tid av blod och svåra stormar. Mången minns mig bäst för den lilla sedel jag i hemlighet gömde under mitt sigill vid Stockholms blodbad, en list som räddade mitt huvud då, och gav eftervärlden ordet ’brasklapp’. Nu har jag återvänt för en kort stund för att påminna Er om att klokhet och förbehåll ofta är en mans bästa värn.

Efter att hava begrundat den beklagliga händelsen på ön finner jag anledning att rikta blicken mot de tio budorden.

Då MGM säges hava lösa frikyrkliga kopplingar frågar jag mig: har Bo brutit mot det sjätte budet?

Du skall icke begå äktenskapsbrott.

Om så skett och detta kommit till MGM:s kännedom, kan motivbilden måhända te sig i ett helt annat ljus.

Men detta är endast en from spekulation.

Härtill är jag nödd och tvungen.

Svårt att begå äktenskapsbrott när inget äktenskap ingåtts.
Citera
2026-08-18, 12:10
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Kanske lite åt det hållet?

Beräknande och tar tillfället i akt, allt för att kliva uppåt, dra fördelar.

Mordet sker dock inte ur samma kalkyl tror jag.

Mr Ripleys mord är inte ett impulsivt mord (vilket jag tror att det är i det här fallet), utan ett väl kalkylerat mord.

Om jag gissar rätt, är mordet på ÅÅ sprunget ur en känsla av kränkthet, avvisande. Mr Ripley brydde sig inte om sådant, utan agerade kallt och känslolöst på ett exploaternade sätt (psykopat).

Min gissning.
Nä mer profilen som påminner om varandra. Båda får nog anses rätt hänsynslösa klättrare.
Citera
2026-08-18, 12:12
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Nä mer profilen som påminner om varandra. Båda får nog anses rätt hänsynslösa klättrare.

Social klättrare kan nog uteslutas. De var inte gifta eller bodde ihop.

Här blev snubben förnedrad på något sätt.

Också därför det blir löjligt att hålla på med lägenheten för typ 10 år sedan.

Han är en man som inte klarar ett nej. Och han är inte ensam.
Citera
2026-08-18, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KMBK
Jag tror att TN är en man som inte klarar att leva ensam, och att han har dejtat flitigt mellan sina längre relationer (söker desperat efter nästa kvinna?) Jag är tyvärr en av dem, vi träffades under ett par månader för några år sedan (efter x). Till en början trevliga kravlösa träffar men när jag valde att avsluta förvandlades han till en ynklig, småaktig, patetisk och kränkt man. Han verkade ha betydligt större förväntningar som han inte hade uttryckt. Han hade samlat på sig ”oförrätter”, tillfällen då han ansåg sig blivit sårad eller utnyttjad av mig vilket han nu öste ur sig. Obehaglig (men inte våldsam) så jag valde att klippa kontakten snabbt. Avslutet skedde per telefon så vet inte hur han hade agerat annars. Många tankar snurrar nu så skönt att få ventilera här…
Tack för ditt informativa inlägg! Det var välbehövligt att få lite ”mer kött på benen” i den tråden som annars är full av spekulationer. Jag förstår ditt behov av att kunna ventilera din korta historia med TN. Du är förmodligen mer än glad över att du avslutade kontakten med honom innan han klängt sig fast alltför mycket! Vem vet hur fortsättningen hade kunnat bli? Jag förstår att många tankar far genom ditt huvud.
Angående uttrycket ”att vara på pickalurven” kan jag berätta att det var vad min mormor, f 1904, uppvuxen i Västergötland, alltid sa!
Citera
2026-08-18, 12:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tror det är så enkelt som att hon ville avsluta.

Han är äldre nu, flera försök och det här gick inte.

Heller.

Han kan ha gått för långt i hennes ögon. Hon är van att ta beslut som är obekväma, och inser inte vem hon har att göra med.

Men det kan räcka med det obehagliga beslutet från hennes sida att han måste åka.

Tyvärr är det bara den enas sida som kan komma fram om vad som ledde till katastrofen, men det kommer tt finnas ledtrådar tror jag. Kanske till exempel det att de anhöriga åker ut när de inte får svar från henne är en sådan ledtråd. Att hon berättat om bråket, kränkningrna t ex.
Citera
2026-08-18, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte666
Med tanke på den förordnade advokaten så har han inte haft någon större koll på processen eller på vem han ska begära. Det är en typ av advokat man med lite koll inte väljer utan får förordnad till sig via domstolens lista om man själv inte har något önskemål.
Vad säger det? Kanske inte så mycket mer än att han in vart fall inte har särskilt stor koll och att det finns gott om advokater jag personligen hade valt före denna.
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
MGM har nu begärt byte av den förordnade offentliga försvararen.
Citat:
Ursprungligen postat av Master63
Det som jag skrev i ett tidigt inlägg, vilken kändis advokat blev det ?
MGM TN har begärt byte till en offentlig försvarare med samma initialer (tillika förnamn) som sig själv:
Tomas Nilsson (Sju Advokater).

Citera
2026-08-18, 12:17
Medlem
Har inte läst de senaste sidorna här i tråden men vill nämna att TN nu är bortplockad från Magasin III kontakt/personal.
Citera
2026-08-18, 12:18
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Han kan ha gått för långt i hennes ögon. Hon är van att ta beslut som är obekväma, och inser inte vem hon har att göra med.

Men det kan räcka med det obehagliga beslutet från hennes sida att han måste åka.

Tyvärr är det bara den enas sida som kan komma fram om vad som ledde till katastrofen, men det kommer tt finnas ledtrådar tror jag. Kanske till exempel det att de anhöriga åker ut när de inte får svar från henne är en sådan ledtråd. Att hon berättat om bråket, kränkningrna t ex.

Att han betedde sig illa dagen innan…stackars! Om hon bara gått till grannen!

Detta är en av männen som dödar det de inte får.
Citera
2026-08-18, 12:20
Medlem
Citat:
Social klättrare kan nog uteslutas. De var inte gifta eller bodde ihop.

Här blev snubben förnedrad på något sätt.

Också därför det blir löjligt att hålla på med lägenheten för typ 10 år sedan.

Han är en man som inte klarar ett nej. Och han är inte ensam.

Lägenhetsaffären är inte typ 10 år sedan. Han flyttade ut från den lägenheten och in i den nya för 3.5 år sedan.
Citera
2026-08-18, 12:21
Medlem
Master63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
MGM TN har begärt byte till en offentlig försvarare med samma initialer (tillika förnamn) som sig själv:
Tomas Nilsson (Sju Advokater).

Tack för info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in